SkillsBox: Poznaj kompetencje miękkie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 5300-SBM-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SkillsBox: Poznaj kompetencje miękkie |
Jednostka: | Centrum Transferu Technologii i Wiedzy |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Kompetencje miękkie, tuż po doświadczeniu kierunkowym, są w tym momencie jednym z podstawowych kryteriów zatrudnienia. Kurs SkillsBox: zyskaj kompetencje miękkie to szansa na rozwijanie ich w formie warsztatowej przy wsparciu praktyków. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● nabyć kompetencje miękkie przydatne na dzisiejszym rynku pracy ● uczyć się w formie warsztatowej, ● zdobyć wiedzę i umiejętności, które nie są wpisane w program studiów, a które są niezbędne w dzisiejszych czasach, ● chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć: ● Wprowadzenie i prelekcja eksperta ds. rekrutacji, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań. ● Jaki jest Twój naturalny styl myślenia Wprowadzenie w teorię stylów myślenia i autoanaliza stylu myślenia. Poznanie modelu FRIS, nauka rozpoznawania stylów myślenia u siebie i u innych oraz wykorzystywanie naturalnych predyspozycji. ● Motywacja i samodyscyplina, Wprowadzenie do teorii motywacji (zarówno siebie, jak i podczas pracy zespołowej). Omówienie praktycznych technik, w tym modelu Motywacji 3.0. Praca na własnym przykładzie, zebranie kluczowych motywatorów oraz analiza ich wartości. Zebranie obszarów do autorozwoju. ● Komunikacja w zespole Jak powinna wyglądać komunikacja w zespole? Podział zadań, różnica między liderem a szefem, narzędzia umożliwiające skuteczną komunikację w zespole. Przykładowa analiza podstawowych dysfunkcji zespołowych. ● Mapy myśli Jak budować mapy myśli? Kiedy je stosować? Jak robić to skutecznie i w sposób czytelny? ● Autoprezentacja – praktyczne informacje jak prezentować wybrane treści Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? ● Personal branding Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki. ● Asertywność Definicja asertywności, ćwiczenia praktyczne – asertywność w trakcie komunikacji, wyznaczanie granic, czym się różni konsensus od kompromisu. Czego się nauczycie? ● czym jest personal branding, ● jakie kompetencje miękkie są obecnie pożądane na rynku, ● jakie są style myślenia i działania, ● jak się motywować, ● jak dobrze przygotować się do wystąpień publicznych, ● jak być asertywnym. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PII/W 13 Posiada wiedzę na temat źródeł oraz rodzajów konfliktów oraz zna zachowania, style i strategie reagowania na nie. PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne. PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli. PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie. Umiejętności: PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie. Kompetencje społeczne: PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.