Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SkillsBox: Poznaj kompetencje miękkie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 5300-SBM-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SkillsBox: Poznaj kompetencje miękkie
Jednostka: Centrum Transferu Technologii i Wiedzy
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Kompetencje miękkie, tuż po doświadczeniu kierunkowym, są w tym momencie jednym z podstawowych kryteriów zatrudnienia. Kurs SkillsBox: zyskaj kompetencje miękkie to szansa na rozwijanie ich w formie warsztatowej przy wsparciu praktyków. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:

● nabyć kompetencje miękkie przydatne na dzisiejszym rynku pracy

● uczyć się w formie warsztatowej,

● zdobyć wiedzę i umiejętności, które nie są wpisane w program studiów, a które są niezbędne w dzisiejszych czasach,

● chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć:

● Wprowadzenie i prelekcja eksperta ds. rekrutacji, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań.

● Jaki jest Twój naturalny styl myślenia

Wprowadzenie w teorię stylów myślenia i autoanaliza stylu myślenia. Poznanie modelu FRIS, nauka rozpoznawania stylów myślenia u siebie i u innych oraz wykorzystywanie naturalnych predyspozycji.

● Motywacja i samodyscyplina,

Wprowadzenie do teorii motywacji (zarówno siebie, jak i podczas pracy zespołowej). Omówienie praktycznych technik, w tym modelu Motywacji 3.0. Praca na własnym przykładzie, zebranie kluczowych motywatorów oraz analiza ich wartości. Zebranie obszarów do autorozwoju.

● Komunikacja w zespole

Jak powinna wyglądać komunikacja w zespole? Podział zadań, różnica między liderem a szefem, narzędzia umożliwiające skuteczną komunikację w zespole. Przykładowa analiza podstawowych dysfunkcji zespołowych.

● Mapy myśli

Jak budować mapy myśli? Kiedy je stosować? Jak robić to skutecznie i w sposób czytelny?

● Autoprezentacja – praktyczne informacje jak prezentować wybrane treści

Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców?

● Personal branding

Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.

● Asertywność

Definicja asertywności, ćwiczenia praktyczne – asertywność w trakcie komunikacji, wyznaczanie granic, czym się różni konsensus od kompromisu.

Czego się nauczycie?

● czym jest personal branding,

● jakie kompetencje miękkie są obecnie pożądane na rynku,

● jakie są style myślenia i działania,

● jak się motywować,

● jak dobrze przygotować się do wystąpień publicznych,

● jak być asertywnym.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Efekty uczenia się:

Wiedza:

PII/W 13 Posiada wiedzę na temat źródeł oraz rodzajów konfliktów oraz zna zachowania, style i strategie reagowania na nie.

PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.

PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.

PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie.

Umiejętności:

PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)