Jak pisać, żeby inni chcieli czytać? Kreatywne pisanie w pracy nauczyciela (edycja 3.)- Klinika Kariery przyszłego nauczyciela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-JPCP3-KKPN-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Jak pisać, żeby inni chcieli czytać? Kreatywne pisanie w pracy nauczyciela (edycja 3.)- Klinika Kariery przyszłego nauczyciela |
Jednostka: | Uniwersytet Warszawski |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie ww. dokumentów oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP (online). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć pre-i post-testu (online) służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. |
Skrócony opis: |
Jak pisać, żeby inni chcieli czytać? Tworzenie i redagowanie różnego rodzaju tekstów (użytkowych, literackich, publicystycznych), rozwijając przy tym wyobraźnię oraz myślenie kreatywne. Celem zajęć jest podniesienie kompetencji zawodowych i komunikacyjnych uczestników. Studenci w sposób wyłącznie praktyczny będą rozwijać umiejętność tworzenia spójnych, logicznych, poprawnych językowo (!) oraz atrakcyjnych tekstów. Wzmacnianie umiejętności pisarskich na pewno przyda się każdemu przyszłemu nauczycielowi. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. |
Pełny opis: |
Umiejętność tworzenia poprawnego, logicznego, spójnego, a przy tym atrakcyjnego tekstu jest niezbędna w pracy każdego nauczyciela. Podczas zajęć studenci nauczą się konstruować różnego rodzaju komunikaty i teksty oraz dostosowywać je do zróżnicowanych (np. wiekowo) grup odbiorców, rozwijając świadomość językowo-stylistyczną. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość sprawdzenia nowo nabytych umiejętności w praktyce, dyskusji na temat realizowanych zadań oraz uzyskania konstruktywnej informacji zwrotnej od innych uczestników zajęć. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. |
Literatura: |
Batko A., Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, wyd. Helion, Onepress, Gliwice 2011. Bublanova A., Selzerova A., Ćwiczenia kreatywnego pisania, wyd. Moc Media, Warszawa 2022. Murdoch A., Kreatywność w reklamie, wyd. PWN, Warszawa 2003. Bralczyk J., Mówi się. Porady językowe profesora Bralczyka, wyd. PWN, Warszawa 2014. Penman D., Mindfulness. Droga do kreatywności, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2016 Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu, wyd. Helion, Gliwice 2019. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student: Zna zasady tworzenia różnych formy wypowiedzi Rozróżnia podstawowe zabiegi językowe i używa ich w sposób poprawny Potrafi wskazać różnice pomiędzy perswazją a manipulacją Posługuje się różnymi stylami pisarskimi Potrafi zredagować spójny i logiczny tekst na wskazany temat Potrafi rozróżnić podstawowe błędy językowe Zna podstawowe techniki kreatywnego myślenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia zajęć: - aktywny udział w zajęciach - przygotowanie krótkiego tekstu na wskazany temat (podczas zajęć) - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Łochowska | |
Prowadzący grup: | Agata Rosińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.