Career Clinic
General data
Course ID: | 0503-KK/19L-OG |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | Career Clinic |
Name in Polish: | Klinika kariery |
Organizational unit: | Career Services Office |
Course groups: |
General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Wymagania formalne: Przedmiot jest skierowany do studentów i studentek ostatnich dwóch lat studiów, przygotowujących się do pracy zawodowej w obszarze doradztwa zawodowego, doradztwa kariery, coachingu, zarządzania kapitałem ludzkim/HR, trenerstwa, organizacji i prowadzenia szkoleń, realizacji projektów społecznych. Założenia wstępne: Ze względu na ograniczenia regulaminu uczestnictwa wynikające z kryteriów Projektu ZIP możliwy jedynie udział studentów/studentek: - ze studiów I stopnia z 2 i 3 roku; - ze studiów II stopnia z 1 i 2 roku; - ze studiów jednolitych z 4 i 5 roku. Przedmiot głównie dedykowany dla osób z kierunków społecznych ( psychologia, socjologia, zarządzanie, organizowanie rynku pracy, polityka społeczna, pedagogika, andragogika, resocjalizacja itp). Dopuszcza się udział osób z innych kierunków (np. prawa, administracji, ekonomii, filologii, filozofii, kulturoznawstwa, dziennikarstwa itd.) co wynika z zakładanej interdyscyplinarności zespołów projektowych, dzielenia się zadaniami zgodnie z posiadaną wiedzą i umiejętnościami. |
Mode: | Classroom and field classes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot Klinika kariery jest realizowany w ramach projektu Program zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW (ZIP). Klinika kariery umożliwia: - rozwijanie umiejętności pracy projektowej; - zdobywanie praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy zawodowej zwłaszcza dla planujących karierę doradców, coachów, trenerów, szkoleniowców, specjalistów HR, analityków rynku pracy, specjalistów realizujących projekty społeczne itp. - przygotowanie do wejścia na rynek pracy. Zajęcia obejmują: 42h zajęć z prowadzącymi zajęcia: opiekunami projektów, pracownikami naukowymi, trenerami, specjalistami rynku pracy, ekspertami-praktykami, w tym: szkolenia wstępne (12h), warsztaty merytoryczne (20h), konwersatoria (10h) oraz samodzielną pracę studenta, wspólną zespołów projektowych wspartych konsultacjami z opiekunem w formie osobistych spotkań lub zdalnych (nakład pracy trudny do określenia, zależny od: zadań w zespole, skali, trudności projektu i wielkości grupy projektowej około 45h). |
Full description: |
(in Polish) Celem Kliniki kariery jest umożliwienie rozwinięcia kompetencji zawodowych; umiejętności pracy projektowej; komunikacji w zespole; rozwiązywania problemów społecznych. Przez cały semestr odbywać się będą zajęcia merytoryczne z zakresu tematyki doradztwa, HR-u oraz prowadzenia szkoleń (trwające 1,5h-3h wg terminarza podanego na początku semestru). Ważnym elementem będą szkolenia wstępne z Komunikacji w zespole. Rozwiązywania konfliktów oraz Zarządzania projektem (2 dni po 6h łącznie 12h, terminy ustalone z uczestnikami). Studenci po wprowadzeniu merytorycznym zdecydują się na obszar tematyczny i podzielą się na zespoły projektowe. Zostaną poddani badaniu kompetencji na początku i końcu cyklu zajęć. Wspólnie z opiekunem wybiorą szczegółowe zagadnienia, problemy do rozwiązania, zdefiniują zakres pracy, opracują koncepcję projektu z określeniem produktów. Stworzą harmonogram, podzielą się zadaniami, rolami i przez kolejne miesiące zrealizują projekt. Etapy postępowania: 1. Wprowadzenie podstawowych pojęć, terminologii, omówienie warunków zaliczenia i oczekiwanych efektów. 2. Szkolenie z komunikacji w zespole, integracyjne oraz zarządzania projektami. 3. Wypracowanie koncepcji projektów, opracowanie harmonogramu, podział zadań, z wykorzystaniem wiedzy ze szkolenia z pracy projektowej (rozróżnianie pojęć projekt, rezultat, produkt, wskaźniki, ewaluacja). 4. Wsparcie ekspertów-praktyków, specjalistów, opiekunów umożliwienie poznania praktycznych narzędzi, stosowanych metod, zasad tworzenia planów działań i analizy case study. 5. Praca zespołowa przy tworzeniu i realizacji projektów z przeprowadzeniem pilotażu/testu produktów. 6. Popularyzacja projektów, wnioski. Zajęcia kończą się prezentacją projektów otwartą na gości z grona osób zaangażowanych w Klinikę Kariery: studentów, władze, pracowników naukowych i administracyjnych UW, specjalistów, ekspertów, pracodawców i podsumowaniem rekomendacjami dla kolejnych edycji. Przykłady projektów studenckich realizowanych w poprzednich edycjach KK: Kompendium rozwoju osobistej kariery, Szkolenie „Doktor Motywacji" czyli o motywacji do nauki; Opracowanie poradnika o kreowaniu wizerunku w sieci oraz przygotowaniu do poszukiwania pracy; Szkolenie “Efektywna nauka i komunikacja w grupie”; Projekt integracyjnej gry terenowej – explory (grywalizacja); Opracowanie strategii kampanii promującej narzędzia Biura Karier Uniwersytetu Warszawskiego. Badanie satysfakcji z pracy pracowników kadry administracyjnej Uniwersytetu Warszawskiego – badanie pilotażowe. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student/studentka po ukończeniu przedmiotu ma wiedzę, umiejętności i definiuje pojęcia obejmujące: - znajomość terminologii i podstawowych pojęć związanych z doradztwem zawodowym, - umiejętność prowadzenia rozmów diagnozujących w zakresie doradztwa zawodowego na poziomie podstawowym, - znajomość i umiejętność samodzielnego projektowania narzędzi badania potrzeb szkoleniowych, - znajomość i umiejętność zdefiniowania podstawowych form szkoleniowych i narzędzi rozwojowych, - umiejętność tworzenia narzędzi ewaluacji procesów szkoleniowych. - rozumienie zadań i znaczenia funkcji personalnej w organizacji i strategii zarządzania różnorodnością, - znajomość podstawowych pojęć i narzędzi zarządzania różnymi grupami pracowników. Student/studentka potrafi: - rozróżniać podstawowe metody i techniki pracy projektowej, - dostosowywać i wdrażać metodologię oraz zasoby wiedzy odpowiednie do realizacji projektu (uwzględniając kierunek studiów, stopień studiów, doświadczenia), - poszukiwać źródeł danych i budować odpowiednie narzędzia niezbędne do realizacji projektu, - współpracować i efektywnie działać w interdyscyplinarnym zespole (zarządzać czasem, budować relacje, rozwiązywać problemy, kierować i motywować innych, ponosić odpowiedzialność), - analizować materiały zebrane podczas prowadzenia projektu, - interpretować i ewaluować wyniki przeprowadzonego projektu, - komunikować wypracowane wyniki projektu, - argumentować i przedyskutować skuteczność określonych rozwiązań wypracowanych w ramach projektu. Bilans kompetencji wg wymagań Projektu: „Program zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego” będzie badany ankietami online na początku i po zakończeniu zajęć. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywność i przygotowanie do zajęć 10%, obecność na zajęciach 20%, realizacja zadań w projekcie 40%, napisanie części sprawozdania z projektu 10%, prezentacja wyników 20%. Zaliczenie na ocenę. Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach warsztatowych. |
Copyright by University of Warsaw.