Designing and planning research / preparing IRP grant acquisition and management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-SDN-PIPB-ENG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Designing and planning research / preparing IRP grant acquisition and management |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie doktorantów do samodzielnego planowania badań i wnioskowania o granty. Jednym z elementów warsztatów będzie ćwiczenie w przygotowaniu Indywidualnego Planu Badawczego po angielsku przez każdego uczestnika. Zajęcia zawierają omówienie elementów wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. Doktoranci poznają zasady konstruowania wniosków, w tym opis celu, założeń, etapów, rezultatów i harmonogram projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, ich realizacji i rozliczenia. Doktoranci ćwiczą pisanie projektów badań, szczególnie wniosków grantowych w krótszej i dłuższej perspektywie czasowej, samodzielnie i jako członek grupy badawczej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie doktorantów do samodzielnego planowania badań i wnioskowania o granty. Jednym z elementów warsztatów będzie ćwiczenie w przygotowaniu Indywidualnego Planu Badawczego po angielsku przez każdego uczestnika. Zajęcia zawierają omówienie elementów wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. Doktoranci poznają zasady konstruowania wniosków, w tym opis celu, założeń, etapów, rezultatów i harmonogram projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, ich realizacji i rozliczenia. Doktoranci ćwiczą pisanie projektów badań, szczególnie wniosków grantowych w krótszej i dłuższej perspektywie czasowej, samodzielnie i jako członek grupy badawczej. |
Literatura: |
- formularz Indywidualnego Planu Badawczego (Individual Research Plan – instructions [https://szkolydoktorskie.uw.edu.pl/en/sdnh/regulations]) - założenia grantu NCN (https://www.ncn.gov.pl/konkursy-krajowe) - założenia grantu ERC (https://erc.europa.eu/about-erc) |
Efekty uczenia się: |
WG_04 absolwent zna i rozumie zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu; UW_01 absolwent potrafi wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności potrafi definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, dobrać i odszukać źródła i opracowania adekwatne do badanego problemu, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych; UO_01 absolwent potrafi planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze w obrębie danej dyscypliny humanistycznej, na przykład granty naukowe, także w środowisku międzynarodowym; UU_01 absolwent potrafi samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęiach - 20% - aktywność na zajęciach - 10% - pisemna praca - 70% - napisanie IPB (Individual Research Plan) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Bareja-Starzyńska | |
Prowadzący grup: | Agata Bareja-Starzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie doktorantów do samodzielnego planowania badań i wnioskowania o granty. Jednym z elementów warsztatów będzie ćwiczenie w przygotowaniu Indywidualnego Planu Badawczego po angielsku przez każdego uczestnika. Zajęcia zawierają omówienie elementów wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. Doktoranci poznają zasady konstruowania wniosków, w tym opis celu, założeń, etapów, rezultatów i harmonogram projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, ich realizacji i rozliczenia. Doktoranci ćwiczą pisanie projektów badań, szczególnie wniosków grantowych w krótszej i dłuższej perspektywie czasowej, samodzielnie i jako członek grupy badawczej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie doktorantów do samodzielnego planowania badań i wnioskowania o granty. Jednym z elementów warsztatów będzie ćwiczenie w przygotowaniu Indywidualnego Planu Badawczego po angielsku przez każdego uczestnika. Zajęcia zawierają omówienie elementów wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. Doktoranci poznają zasady konstruowania wniosków, w tym opis celu, założeń, etapów, rezultatów i harmonogram projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, ich realizacji i rozliczenia. Doktoranci ćwiczą pisanie projektów badań, szczególnie wniosków grantowych w krótszej i dłuższej perspektywie czasowej, samodzielnie i jako członek grupy badawczej. |
|
Literatura: |
- formularz Indywidualnego Planu Badawczego (Individual Research Plan – instructions [https://szkolydoktorskie.uw.edu.pl/en/sdnh/regulations]) - założenia grantu NCN (https://www.ncn.gov.pl/konkursy-krajowe) - założenia grantu ERC (https://erc.europa.eu/about-erc) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.