MTP - Pedagogika specjalna - konwersatorium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MTP-PSP-K1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MTP - Pedagogika specjalna - konwersatorium |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy na temat podstaw pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem działów szczegółowych pedagogiki specjalnej. Ponadto zajęcia służą kształtowaniu umiejętności analizy tekstów, wyszukiwania informacji i ich krytycznego oceniania, argumentowania tez za pomocą faktów i teorii naukowych, a także prezentowania wiedzy. |
Pełny opis: |
1. Niepełnosprawność intelektualna (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 2. Spektrum Zaburzeń Autystycznych (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 3. Npełnosprawność słuchowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 4.Npełnosprawność wzrokowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 5. Trudności w uczeniu się (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 6. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 7. Mózgowe porażenie dziecięce (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 8. Inne niepełnosprawności ruchowe (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 9. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 10. System kształcenia specjalnego w Polsce - tendencje i uwarunkowania rozwoju, ocena jakości systemu na tle porownawczym. 11. Aktywność artystyczna osób z niepełnosprawnością jako środek rehabilitacji i poprawy jakości życia. |
Literatura: |
1. Smith, D. D. (2011). Pedagogika specjalna. Warszawa: PWN T. ! i 2. 2. Chrzanowska, I. (). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: PWN. 3. Mitchell, D. (2016). Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. Gdańsk: Harmonia. 4. Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Moderowanie dyskusji na jednych zajęciach 2. Udział aktywny w dyskusjach na zajęciach 3. Kolokwium pisemne - pięć pytań. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest udzielenie poprawnej odpowiedzi na co najmniej cztery pytania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kuleta-Hulboj | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Szumski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Uwaga, zmiana godziny grupy 1 z 11.45 na 10.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kuleta-Hulboj | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Uwaga, zmiana godziny grupy 1 z 11.45 na 10.00 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.