Pedagogy – third educational stage
General data
Course ID: | 2300-ZNP/G-PIII |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Pedagogy – third educational stage |
Name in Polish: | Pedagogika III etapu edukacyjnego |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Pedagogika, przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne (in Polish) Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii (in Polish) Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia magisterskie Courses resulting in teaching certificates |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | pedagogical qualifications |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem jest wprowadzenie studenta w podstawowe zagadnienia teorii edukacji (problemy współczesnego wychowania, nowoczesnej dydaktyki) w odniesieniu do III etapu edukacyjnego; |
Full description: |
(in Polish) 1. Zmiany biologiczne (okres dojrzewania) i ich wpływ na edukację. 2. Komunikacja i jej skuteczność w kontaktach z uczniami i rodzicami. 3. Kultura masowa – wspiera i przeszkadza. 4. Przemoc w szkole. 5. Dlaczego szkoła nudzi? 6. (Nie)konwencjonalne metody pracy nauczyciela. 7. Nauczyciel – zawód czy misja? |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura w wyborze: H. Retter, Komunikacja codzienna w pedagogice Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika, t 1,2 M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, H. Moroz, Rozwój zawodowy nauczyciela A. Jaczewski, Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, t. 1; R. 2, Znaczenie etologii dla pedagogiki; t II, R. 2, p. Okres dojrzewania; |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza i umiejętności - zna i rozumie podstawowe pojęcia teorii wychowania, nauczania i uczenia się w odniesieniu do III etapu edukacyjnego. - zna podstawowe prawidłowości związane z wiekiem uczniów. - umie zdiagnozować sytuację edukacyjną i dobrać sposoby adekwatnego działania. Postawy: - potrafi zdefiniować sytuację pedagogiczną, zdiagnozować problem i znaleźć sposoby rozwiązania w odniesieniu do III etapu edukacyjnego. - rozumie etyczny wymiar pracy nauczyciela i umie dokonać etycznej autorefleksji. - rozumie i uwzględnia w działaniu potrzeby innych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecności na zajęciach (możliwe dwie nieobecności), aktywność na zajęciach, zaliczenia sprawdzianu pisemnego. |
Copyright by University of Warsaw.