University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Pedagogy – third educational stage

General data

Course ID: 2300-ZNP/G-PIII
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Pedagogy – third educational stage
Name in Polish: Pedagogika III etapu edukacyjnego
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Pedagogika, przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne
(in Polish) Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii
(in Polish) Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia magisterskie
Courses resulting in teaching certificates
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

pedagogical qualifications

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem jest wprowadzenie studenta w podstawowe zagadnienia teorii edukacji (problemy współczesnego wychowania, nowoczesnej dydaktyki) w odniesieniu do III etapu edukacyjnego;

Full description: (in Polish)

1. Zmiany biologiczne (okres dojrzewania) i ich wpływ na edukację.

2. Komunikacja i jej skuteczność w kontaktach z uczniami i rodzicami.

3. Kultura masowa – wspiera i przeszkadza.

4. Przemoc w szkole.

5. Dlaczego szkoła nudzi?

6. (Nie)konwencjonalne metody pracy nauczyciela.

7. Nauczyciel – zawód czy misja?

Bibliography: (in Polish)

Literatura w wyborze:

H. Retter, Komunikacja codzienna w pedagogice

Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika, t 1,2

M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi,

H. Moroz, Rozwój zawodowy nauczyciela

A. Jaczewski, Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, t. 1; R. 2, Znaczenie etologii dla pedagogiki; t II, R. 2, p. Okres dojrzewania;

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza i umiejętności

- zna i rozumie podstawowe pojęcia teorii wychowania, nauczania i uczenia się w odniesieniu do III etapu edukacyjnego.

- zna podstawowe prawidłowości związane z wiekiem uczniów.

- umie zdiagnozować sytuację edukacyjną i dobrać sposoby adekwatnego działania.

Postawy:

- potrafi zdefiniować sytuację pedagogiczną, zdiagnozować problem i znaleźć sposoby rozwiązania w odniesieniu do III etapu edukacyjnego.

- rozumie etyczny wymiar pracy nauczyciela i umie dokonać etycznej autorefleksji.

- rozumie i uwzględnia w działaniu potrzeby innych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecności na zajęciach (możliwe dwie nieobecności),

aktywność na zajęciach,

zaliczenia sprawdzianu pisemnego.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)