Teoria umysłu – ujęcie neurorozwojowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FO2-10 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Teoria umysłu – ujęcie neurorozwojowe |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety ogólnoakademickie Psychologia Poznawcza |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kurs dedykowany studentom i studentkom psychologii (od III roku, zgodnie z wymogiem ukończenia “Psychologii Rozwoju Człowieka”), K1 (od III roku, po ukończeniu kursu "Rozwój poznawczy" w IV semestrze), K2 (bez ograniczeń). |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci i studentki dowiedzą się jak wygląda badanie teorii umysłu, poznają wybrane teorie wyjaśniające, czynniki wpływające na rozwój tej zdolności, jej korelaty neuronalne oraz zaburzenia w zakresie rozumienia stanów mentalnych. The aims of this course are to broaden students' knowledge of theory of mind (ToM) research and introduce them to the most important current theoretical approaches concerning this topic. They will also get to know the factors considered to be correlated with ToM development as well as ToM neural mechanisms and the disorders which are characterized with difficulties in mental states attribution. Kurs dedykowany studentom i studentkom psychologii (od III roku, zgodnie z wymogiem ukończenia “Psychologii Rozwoju Człowieka”), K1 (od III roku, po ukończeniu kursu "Rozwój poznawczy" w IV semestrze), K2 (bez ograniczeń). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka: - wie, czym jest teoria umysłu (jawna i utajona) oraz jak rozwija się na przestrzeni lat - zna metody jej badania (werbalne i niewerbalne, interakcyjne, neuropoznawcze) - wie, jakie czynniki wpływają na rozwój teorii umysłu - wyróżnia obszary w mózgu związane z przetwarzaniem stanów mentalnych - zna charakterystykę zaburzeń w zakresie teorii umysłu Umiejętności Student/ka: - umie dopasować metodę badawczą teorii umysłu do poziomu rozwoju osoby badanej oraz pytania badawczego - potrafi zaplanować badania przy użyciu poznanych metod Kompetencje społeczne (postawy) Student/ka: - zachowuje krytycyzm wobec interpretowania danych z badań w zakresie teorii umysłu - dostrzega ograniczenia narzędzi badawczych stosowanych do pomiaru teorii umysłu - zdaje sobie sprawę ze złożoności zaburzeń w zakresie rozumienia stanów mentalnych i ich wpływu na jakość funkcjonowania społecznego jednostki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.