Fakultety ogólnoakademickie (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | |||||
2500-PL-PS-FO-14 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FO5-05 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Adolescencja jest ważnym etapem w życiu człowieka. Obejmuje okres pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym. Wielu psychologów i socjologów uważa ten okres w życiu za okres przejściowy, który niesie ze sobą niespotykane wcześniej możliwości, ale również konflikty i zagrożenia. Słowo ?adolescencja" pochodzi z języka łacińskiego /adolescere/ i oznacza: wzrastać lub osiągnąć dojrzałość i w takim znaczeniu jest dzisiaj używane - określa okres obejmujący drugą dekadę życia ludzkiego, prowadzący do dorosłości i dojrzałości. Jest to czas gwałtownych i radykalnych przemian jednostki, których poznanie jest celem proponowanego wykładu. |
|
||
2500-PL-PS-FO1-01 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z symptomami, etiologią, diagnozowaniem oraz terapią zaburzeń ze spektrum autyzmu. Omówione zostaną kryteria diagnostyczne wg ICD-10 oraz DSM-5. Zaprezentowane będą informacje nt użytecznych metod i narzędzi diagnostycznych. Przedstawione zostaną różne podejścia i metody terapii: oparte na modyfikacji zachowania, podejście rozwojowe i edukacyjne, a także kontrowersyjne metody takie, jak terapia Opcji, metoda holdingu, formy terapii niedyrektywnej i inne. Część zajęć powięcona będzie problemom rodziny z dzieckiem z autyzmem oraz roli profesjonalistów pracujących z tymi dziećmi. |
|
||
2500-PL-PS-FO4-12 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Funkcjonowanie człowieka jest w całości „zanurzone” w czasie. Temporalność jest tak oczywistą właściwością ludzkiej natury, że zwykle pozostaje poza obszarem świadomości. Tymczasem sposób, w jaki poznajemy rzeczywistość jest w znacznym stopniu efektem adaptacji do bycia-w-czasie. Psychologia temporalna zajmuje się rozmaitymi aspektami czasu psychologicznego: od percepcji upływu czasu, poprzez mentalne podróże w czasie, aż po temporalne aspekty self. W ramach kursu omówimy najważniejsze teorie oraz badania dotyczące szeroko rozumianej psychologii czasu. Zobaczymy jak wiele przejawów czasu psychologicznego „ukrywa się” w najważniejszych koncepcjach psychologii emocji i motywacji, osobowości, psychopatologii, czy też psychologii rozwoju człowieka. Omówimy metody pomiaru czasu psychologicznego oraz możliwe zastosowania teorii temporalnych w praktyce psychologicznej. Rozszerzeniem kursu o aspekty aplikacyjne są ćwiczenia "Psychologia czasu", prowadzone przez dr hab. M. Sobol-Kwapińską. |
|
||
2500-PL-PS-FO6-08 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FO3-04 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest analiza, dyskusja i empiryczna weryfikacja formułowanych przez psychologów ewolucyjnych hipotez dotyczących zachowań altruistycznych człowieka. |
|
||
2500-PL-PS-FO-37 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wielowątkowość Dialogów Platona, ich myśl antropologiczna, psychologiczna i filozoficzna oraz walor psychagogiczny, uzasadniają wybór proponowanej tematyki dla studentów Wydziału Psychologii (dialogi poruszają kwestie: relacji duszy i ciała, pamięci, uczciwości, dzielności, cnoty, miejsca człowieka w świecie). Będziemy czytać Platona przyjmując podejście praktyczne (doradztwa i terapii filozoficznej). Poznamy zalecenia i ćwiczenia duchowe jednego z największych filozofów antycznych. W semestrze zimowym skupimy się na postaci Sokratesa. Każdy z uczestników będzie mógł wykazać się umiejętnością: analizy i oceny tekstu, wydobywania głównej myśli oraz streszczania referowanych poglądów. Atrakcją seminarium będzie wplatanie ćwiczeń filozoficznych inspirowanych lekturą tekstów Platona (m.in. ćwiczenie się w metodzie sokratejskiej /będącej podstawą wielu terapii/, pojedynki dialektyczne /logika performatywna/, uświadomione mówienie, rozpoznawanie funkcji umysłowych /trzech części duszy/). |
|
||
2500-PL-PS-FO6-07 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład poświęcony będzie prezentacji nowego podejścia w psychologii społecznej, koncentrującego się na dynamice procesów psychicznych i społecznych. Dynamiczna psychologia społeczna opisuje zjawiska społeczne jako procesy. Zjawiska te badane są empirycznie lub przez symulacje komputerowe. |
|
||
2500-PL-PS-FO2-01 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekt sformułowania (ang. the framing effect), opisany przez Tversky'ego i Kahnemana (1981, 1986), to zniekształcenie poznawcze, które występuje w podejmowaniu decyzji w warunkach ryzyka. Polega ono na zmianie preferencji wobec podejmowania ryzyka w zależności od tego, czy decydent koncentruje się na skutkach decyzji sfromułowanych w kategoriach zysku (domena zysku), czy w kategoriach straty (domena straty). Zajęcia poświęcone są omówieniu natury efektu sformułowania, proponowanych wyjaśnień powstawania efektu oraz czynników decydujących o jego zaniku. |
|
||
2500-PL-PS-FO-38 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs zapoznaje studentów z podstawami filozofii psychologii (przeglądem problemów filozoficznych w psychologii). Przyjmiemy nastawienie, że filozofia i psychologia są bliskimi sobie naukami. Takie podejście sprzyjać będzie lepszemu rozumieniu procesów zachodzących na gruncie psychologii i wyrobieniu refleksji meta-psychologicznej. Czytając i omawiając teksty ćwiczyć się będziemy w filozofowaniu (jasnym ubieraniu myśli w słowa, analitycznym i krytycznym myśleniu), poszukiwaniu teoretycznych narzędzi pozwalających spojrzeć na psychologię jako naukę zmierzającą do ścisłości i obiektywności. Zostanie postawione zasadnicze pytanie: czy psychologia jest nauką, czy jest tylko "naukawa". Dowiemy się również, czy istnieją prawdy względne i jak przekroczyć psychologizm oraz relatywizm — mocno współcześnie eksponowane. |
|
||
2500-PL-PS-FO-21 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FO2 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program wykładu obejmuje prezentację historii genetyki zachowania, jej usytuowanie wśród innych dyscyplin naukowych, podstawowe założenia teoretyczne oraz metody badania genetycznych i środowiskowych uwarunkowań różnic międzyosobniczych w zakresie osobowości, zdolności i psychopatologii. |
|
||
2500-PL-PS-FO-20 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Współczesne doradztwo filozoficzne, nawiązuje do antycznej psychagogiki (kierowania własną duszą). Jest to dyscyplina filozoficzna, która stosuje myślenie filozoficzne i rozmowę do rozwiązania problemów indywidualnych. >>Życie wzywa człowieka do myślenia<<. Filozofowanie może nadać życiu kierunek, nie może jednak zastąpić życia. Filozof praktyk uczy się poznawać siebie, by później pomagać innym w badaniu, wyjaśnianiu, wyrażaniu i rozumieniu filozoficznych aspektów indywidualnych systemów wierzeń lub światopoglądów. Seminarium o nastawieniu praktycznym z elementami warsztatowymi, konwersacjami, sporami i ćwiczeniami duchowymi antycznych filozofów. |
|
||
2500-PL-PS-FO-29 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Współczesne doradztwo filozoficzne, nawiązuje do antycznej psychagogiki (kierowania własną duszą i jej uobecniania). Jest to dyscyplina filozoficzna, która stosuje myślenie filozoficzne i rozmowę do rozwiązania problemów indywidualnych. >>Życie wzywa człowieka do myślenia<<. Filozofowanie może nadać życiu kierunek, nie może jednak zastąpić życia. Filozof praktyk uczy się poznawać siebie, by później pomagać innym w badaniu, wyjaśnianiu, wyrażaniu i rozumieniu filozoficznych aspektów indywidualnych systemów wierzeń lub światopoglądów. Seminarium o nastawieniu praktycznym z elementami warsztatowymi, konwersacjami, sporami i ćwiczeniami duchowymi antycznych filozofów. Nie ma konieczności uczestniczenia w części I. zajęć (choć jest mile widziane). |
|
||
2500-PL-PS-FO4-08 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs dotyczy dwusystemowych modeli umysłu oraz podstawowych badań wskazujących na taką architekturę umysłu. Całość zajęć składała się będzie z dwóch bloków (a) teoretycznego w formie mini wykładów z prezentacją prowadzącego połączonych z dyskusją grupową oraz (b) praktycznego mającego na celu próbę przyjrzenia się badaniom na podstawie których powstały teorie opisywane w części pierwszej. W części drugiej zadaniem studentów będzie przygotować w zespołach projekt zaliczeniowy skupiony nad konkretnym problemem badawczym podejmowanym w nurcie dwusystemowych teorii umysłu. |
|
||
2500-PL-PS-FO-23 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W starożytności miłość opisywana była jako forma szaleństwa, potężna irracjonalna siła, która obezwładnia wolę człowieka (stan, w który człowiek wpada i który może przynieść mu albo błogość, albo zatracenie). Czy coś zmieniło się od starożytności w naszym postrzeganiu miłości? Podczas badania zachodniej refleksji filozoficznej nad seksualnością człowieka, odpowiemy sobie min. na pytanie: czy jest możliwe i potrzebne kultywowanie „sztuki miłości”. W naszych poszukiwaniach podejmiemy takie tematy jak: przyjaźń, miłość, optymizm i pesymizm seksualny, poliamoria, perwersja, homoseksualizm, BDSM, masturbacja, szkody dobrowolnego seksu i wiele innych. Szukając istoty miłości rozwijać będziemy cenną ― i przydatną w zawodzie psychologa ― umiejętność filozofowania tj. elastyczność intelektualną, jasność myślenia i krytyczne racjonalne nastawienie. Uwaga! Nie ma konieczności uczestniczenia w części II. zajęć (choć jest to mile widziane). |
|
||
2500-PL-PS-FO-28 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W starożytności miłość opisywana była jako forma szaleństwa, potężna irracjonalna siła, która obezwładnia wolę człowieka (stan, w który człowiek wpada i który może przynieść mu albo błogość, albo zatracenie). Czy coś zmieniło się od starożytności w naszym postrzeganiu miłości? Podczas badania zachodniej refleksji filozoficznej nad seksualnością człowieka, odpowiemy sobie min. na pytanie: czy jest możliwe i potrzebne kultywowanie „sztuki miłości”. W naszych poszukiwaniach podejmiemy takie tematy jak: przyjaźń, miłość, optymizm i pesymizm seksualny, poliamoria, perwersja, homoseksualizm, BDSM, masturbacja, szkody dobrowolnego seksu i wiele innych. Szukając istoty miłości rozwijać będziemy cenną ― i przydatną w zawodzie psychologa ― umiejętność filozofowania tj. elastyczność intelektualną, jasność myślenia i krytyczne racjonalne nastawienie. Seminarium z elemantami warsztatowymi (metody aktywne, praca w parach i grupach). |
|
||
2500-PL-PS-FO-25 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ciągu ostatniego pół wieku film przestał być traktowany jedynie jako fenomen estetyczny, a zaczął być analizowany jako ważne zjawisko społeczno-kulturowe, którym zaczęli interesować się nie tylko filmoznawcy. W psychologii przeprowadzono wiele badań pokazujących rolę filmu w psychoterapii osób dorosłych. Od niedawna zaczęto interesować się wykorzystaniem filmu nie tylko w kontekście redukowania szeroko rozumianych „deficytów” u ludzi, ale również w ujęciu pozytywnym, tj. wspierania rozwoju osobowości i siły charakteru, zwiększania empatii czy wreszcie poszukiwania sensu życia. Celem tego kursu będzie analiza subiektywnie wyselekcjonowanych przez prowadzącego te zajęcia dzieł filmowych w tym ostatnim kontekście, tj. szeroko rozumianego wsparcia rozwoju psychicznego człowieka w jego wybranych aspektach. Dzięki temu studenci nie tylko poszerzą swoją wiedzę filmoznawczą, ale również będą mieli okazję lepiej zrozumieć swój rozwój psychiczny, w tym własną psychobiografię poprzez film. |
|
||
2500-PL-PS-FO4-13 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przybliżenie wiedzy na temat narcyzmu w ujęciu psychologicznym. W trakcie seminarium omawiane będą zarówno teorie historyczne wywodzące się z psychoanalizy, jak i najnowsze badania z zakresu psychologii osobowości. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z różnymi modelami narcyzmu, jego strukturą oraz metodami pomiaru. Ponadto, przedstawione zostaną badania na temat podłoża narcyzmu oraz jego konsekwencji i przejawów w codziennym życiu. |
|
||
2500-PL-PS-FO3-05 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów ze specyfiką dziedziny. Na każdych zajęciach przedstawiony zostanie jeden z obszarów funkcjonowania człowieka z perspektywy neuropsychologii klinicznej. Studenci poznają lokalizację mózgową poszczególnych funkcji, formy ich zaburzeń oraz podstawowe informacje na temat diagnozy i rehabilitacji. |
|
||
2500-PL-PS-FO1-07 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z obecnym stanem wiedzy dotyczącej tzn. neuronauki społecznej (social neuroscience). Jest to stosunkowo nowy kierunek badań, których celem jest wskazanie korelatów neuronalnych leżących u podstaw swoiście ludzkich własności, jakimi są myślenie moralne, samoświadomość, budowanie relacji społecznych. Podczas zajęć studenci poznają najnowsze wyniki badań prowadzonych na gruncie neuropsychologii poznawczej i klinicznej, a także psychologii rozwojowej, eksperymentalnej, dotyczące źródeł zachowań społecznych. Na kolejnych spotkaniach omówiona zostanie problematyka m.in. teorii umysłu, jej rozwój w normie i patologii. Zajęcia będą miały formę dyskusji nad zagadnieniami porusznymi w tekstach. Ponadto studenci poznają obszary mózgu odpowiedzialne za przetwarzanie informacji związanych z poznaniem społecznym. |
|
||
2500-PL-PS-FO2-02 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przyjmowanie perspektywy (ang. perspective taking) definiowane jest jako „skłonność do spontanicznego przyjmowania psychologicznego punktu widzenia innych w życiu codziennym” lub zjawisko poznawcze przejawiające się „wyobrażaniem sobie rzeczywistości z punktu widzenia innej osoby lub wyobrażaniem sobie siebie w sytuacji innej osoby”. Celem zajęć jest przybliżenie charakterystyki zjawiska przyjmowania perspektywy innych ludzi oraz jego konsekwencji dla poznawczego i społecznego funkcjonowania jednostki. |
|
||
2500-PL-PS-FO-15 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nuda jest treścią życia wielu ludzi, niekiedy dominującą. Nie jest więc warta lekceważenia jako banalny problem osób niedojrzałych z powodu wieku lub niedojrzałych pomimo jego upływu. Może, choć nie musi, łączyć się z poważnymi emocjonalnymi, tożsamościowymi, poznawczymi, szkolno-wychowawczymi, rodzinnymi, zawodowymi, klinicznymi itd. (A może też łączy się z twórczością? Może w ogóle miewa czasem jakieś dobre strony?) Zajęcia poświęcone są w miarę kompleksowemu omówieniu fenomenu nudy tak w sensie pojęciowym, teoretycznym, jak i w sensie jej funkcjonalnego znaczenia, uwarunkowań indywidualnych i środowiskowych oraz metod pomiaru. |
|
||
2500-PL-PS-FO1-04 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład przeznaczony jest dla osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej. Celem jest prezentacja mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw powstawania i utrzymywania się zaburzeń jedzenia ze szczególnym uwzględnieniem takich perspektyw jak: 1. Rozwój i charakter poczucia tożsamości osoby i reprezentacji psychicznej rodzica; 2. Rozwój i charakter relacji w jakiej osoba pozostaje z innymi. |
|
||
2500-PL-PS-FO4-02 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program wykładu obejmuje prezentację podstawowych założeń teoretycznych oraz metod badania genetycznych i środowiskowych uwarunkowań różnic międzyosobniczych w zakresie szeroko rozumianych cech osobowości. Scharakteryzowane zostaną genetyczne składniki złożonego modelu odziedziczalności cech oraz podstawowe metody badawcze genetyki zachowania człowieka. Wykład ilustrowany będzie wynikami najbardziej reprezentatywnych badań behawioralno-genetycznych polskich i obcych. |
|
||
2500-PL-PS-FO7-04 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jest to praktyczny kurs wprowadzający do programowania w Pythonie, czyli jednym z najpopularniejszych, najprostszych i najbardziej wszechstronnych obecnie języków programowania. Nie wymaga żadnego wcześniejszego doświadczenia w programowaniu. Na zajęciach studenci na podstawie pisanych przez siebie skryptów poznają podstawowe pojęcia programowania, takie jak zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, funkcje. Uczestnicy zapoznają się ze składnią Pythona, strukturami danych, najczęściej używanymi bibliotekami, różnymi stylami programowania oraz ich zastosowaniem w psychologii (zautomatyzowane przetwarzanie i analiza danych, tworzenie prostych narzędzi badawczych itd.). |
|
||
2500-PL-PS-FO-35 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony jest wykorzystaniu sztucznej inteligencji (SI) w badaniach i praktyce psychologicznej. Celem jest wyposażenie studentów w zrozumienie praktycznych i etycznych wymiarów SI w kontekście psychologicznym oraz w umiejętności zastosowania narzędzi opartych na SI we własnej pracy badawczej. Studenci zdobędą niezbędną wiedzę na temat SI, sieci neuronowych i uczenia maszynowego oraz etycznych konsekwencji wykorzystania takich technologii. Program obejmuje praktyczne ćwiczenia z dostępnymi modelami generatywnymi (GPT). Kurs obejmuje również metodologię pozyskiwania i przetwarzania danych w oparciu o SI oraz omawia technologie mające zastosowanie w analizie ludzkich zachowań. Ponadto zastanowimy się nad możliwym wykorzystaniem SI w psychologii klinicznej, testując w praktyce przykładowe rozwiązania. Kurs będzie też okazją do przeglądu narzędzi SI wspierających proces publikacji naukowych i zakończy się wybiegającą w przyszłość dyskusją na temat ewoluującej roli SI w nauce. |
|
||
2500-PL-PS-FO3-08 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma zapoznać słuchacza z dorobkiem współczesnej psychofizjologii - dyscypliny zajmującej się relacjami zachodzącymi między procesami psychologicznymi i fizjologicznymi. W ramach zajęć omówione zostaną podstawowe metody pomiaru psychofizjologicznego, w szczególności - metody pomiaru aktywności mózgu, mięśni szkieletowych, układu krążenia, szerokości źrenicy, ruchów oka i aktywności elektrycznej skory. Przedstawione też będą reprezentatywne wyniki badań psychofizjologicznych oraz najważniejsze koncepcje teoretyczne służące do interpretacji tych wyników. |
|
||
2500-PL-PS-FO-39 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs omawia rewolucję cyfrową, analizując jej społeczne implikacje, wyzwania na rynku pracy oraz konsekwencje dla zdrowia psychicznego. Skupia się na kluczowych aspektach kompetencji cyfrowych i wykluczenia cyfrowego, prezentując programy rządowe, DigComp i wpływ technologii na zdrowie fizyczne. Omawia rolę sztucznej inteligencji w aspektach psycho-społecznych i psychologiczne narzędzia UX. Dodatkowo, porusza tematy e-uzależnień, gier komputerowych, aplikacji wspierających zdrowie psychiczne, cyberprzemocy, postrzegania robotów i przeciążenia informacyjnego. |
|
||
2500-PL-PS-FO6-09 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs stanowi wprowadzenie do problematyki współczesnej psychologii religii i duchowości. Prezentowane będą wybrane zagadnieniami dotyczące pomiaru, psychologicznych uwarunkowań i korelatów religijności i duchowości. Zajęcia będą mieć charakter seminaryjny i obejmować będą elementy wykładu, dyskusję dotyczącą przeczytanych tekstów oraz pracę w małych grupach. Każde zajęcia rozpoczynać się będą od krótkiego sprawdzianu z zadanej literatury. Na zakończenie kursu przewidziane jest pisemne kolokwium zaliczeniowe. |
|
||