Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultety ogólnoakademickie (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Psychologii)

Jednostka: Wydział Psychologii Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Fakultety ogólnoakademickie
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2021Z - Semestr zimowy 2021/22
2021L - Semestr letni 2021/22
2022Z - Semestr zimowy 2022/23
2022L - Semestr letni 2022/23
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2021Z 2021L 2022Z 2022L
2500-PL-PS-FO-14 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO5-05 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Adolescencja jest ważnym etapem w życiu człowieka. Obejmuje okres pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym. Wielu psychologów i socjologów uważa ten okres w życiu za okres przejściowy, który niesie ze sobą niespotykane wcześniej możliwości, ale również konflikty i zagrożenia. Słowo ?adolescencja" pochodzi z języka łacińskiego /adolescere/ i oznacza: wzrastać lub osiągnąć dojrzałość i w takim znaczeniu jest dzisiaj używane - określa okres obejmujący drugą dekadę życia ludzkiego, prowadzący do dorosłości i dojrzałości. Jest to czas gwałtownych i radykalnych przemian jednostki, których poznanie jest celem proponowanego wykładu.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO1-01 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z symptomami, etiologią, diagnozowaniem oraz terapią zaburzeń ze spektrum autyzmu. Omówione zostaną kryteria diagnostyczne wg ICD-10 oraz DSM-5. Zaprezentowane będą informacje nt użytecznych metod i narzędzi diagnostycznych. Przedstawione zostaną różne podejścia i metody terapii: oparte na modyfikacji zachowania, podejście rozwojowe i edukacyjne, a także kontrowersyjne metody takie, jak terapia Opcji, metoda holdingu, formy terapii niedyrektywnej i inne. Część zajęć powięcona będzie problemom rodziny z dzieckiem z autyzmem oraz roli profesjonalistów pracujących z tymi dziećmi.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO4-12 brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Funkcjonowanie człowieka jest w całości „zanurzone” w czasie. Temporalność jest tak oczywistą właściwością ludzkiej natury, że zwykle pozostaje poza obszarem świadomości. Tymczasem sposób, w jaki poznajemy rzeczywistość jest w znacznym stopniu efektem adaptacji do bycia-w-czasie. Psychologia temporalna zajmuje się rozmaitymi aspektami czasu psychologicznego: od percepcji upływu czasu, poprzez mentalne podróże w czasie, aż po temporalne aspekty self. W ramach kursu omówimy najważniejsze teorie oraz badania dotyczące szeroko rozumianej psychologii czasu. Zobaczymy jak wiele przejawów czasu psychologicznego „ukrywa się” w najważniejszych koncepcjach psychologii emocji i motywacji, osobowości, psychopatologii, czy też psychologii rozwoju człowieka. Omówimy metody pomiaru czasu psychologicznego oraz możliwe zastosowania teorii temporalnych w praktyce psychologicznej.

Rozszerzeniem kursu o aspekty aplikacyjne są ćwiczenia "Psychologia czasu", prowadzone przez dr hab. M. Sobol-Kwapińską.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO6-08 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO3-04 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest analiza, dyskusja i empiryczna weryfikacja formułowanych przez psychologów ewolucyjnych hipotez dotyczących zachowań altruistycznych człowieka.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO3-06 brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest zaznajomienie studentów Wydziału Psychologii UW z mało znaną w Polsce perspektywą badań psychologicznych koncentrującą się na poszukiwaniu konkretnych genów związanych ze specyficznymi aspektami zachowania i wykorzystującą techniki opracowane i wykorzystywane dotychczas w biologii i medycynie. Powiązania między genotypem a zachowaniem (m.in. osobowość, inteligencja, zaburzenia psychiczne) uzupełniane będą o informacje dotyczące pośredniczących mechanizmów neuronalnych. Całość ilustrowana będzie przy wykorzystaniu wyników najnowszych badań. Omówione ponadto zostaną problemy etyczne związane z poszukiwaniem i identyfikowaniem genów związanych z zachowaniem.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO4 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kurs skierowany jest do studentów I roku celem utrzymania ich zainteresowania psychologią. Omawiane będą twierdzenia podstawowych szkół w psychologii, z naciskiem na psychologię osobowości, jak też -- poza wątkiem głównych teorii -- wybrane zagadnienia szczegółowe, dotyczące spraw, którymi zajmuje się psychologia.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO6-07 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład poświęcony będzie prezentacji nowego podejścia w psychologii społecznej, koncentrującego się na dynamice procesów psychicznych i społecznych. Dynamiczna psychologia społeczna opisuje zjawiska społeczne jako procesy. Zjawiska te badane są empirycznie lub przez symulacje komputerowe.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO6-06 brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest zaprezentowanie uczestnikom charakterystyki społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. Skoncentrujemy się przede wszystkim na psychologicznej specyfice zagrożeń internetowych oraz kwestiach zapobiegania ryzykownym zdarzeniom w internecie ze strony rodziców, szkoły i instytucji.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO2-01 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Efekt sformułowania (ang. the framing effect), opisany przez Tversky'ego i Kahnemana (1981, 1986), to zniekształcenie poznawcze, które występuje w podejmowaniu decyzji w warunkach ryzyka. Polega ono na zmianie preferencji wobec podejmowania ryzyka w zależności od tego, czy decydent koncentruje się na skutkach decyzji sfromułowanych w kategoriach zysku (domena zysku), czy w kategoriach straty (domena straty). Zajęcia poświęcone są omówieniu natury efektu sformułowania, proponowanych wyjaśnień powstawania efektu oraz czynników decydujących o jego zaniku.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO-19 brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W starożytności miłość opisywana była jako forma szaleństwa, potężna irracjonalna siła, która obezwładnia wolę człowieka (stan, w który człowiek wpada i który może przynieść mu albo błogość, albo zatracenie). Czy coś zmieniło się od starożytności w naszym postrzeganiu miłości? Podczas badania zachodniej refleksji filozoficznej nad seksualnością człowieka, odpowiemy sobie min. na pytanie: czy jest możliwe i potrzebne kultywowanie „sztuki miłości”. W naszych poszukiwaniach poruszymy takie zagadnienia jak: przyjaźń, miłość romantyczna, miłość rodzinna i miłość własna. Szukając istoty miłości rozwijać będziemy cenną ― i przydatną w zawodzie psychologa ― umiejętność filozofowania tj. elastyczność intelektualną, jasność myślenia i krytyczne racjonalne nastawienie.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO2 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Program wykładu obejmuje prezentację historii genetyki zachowania, jej usytuowanie wśród innych dyscyplin naukowych, podstawowe założenia teoretyczne oraz metody badania genetycznych i środowiskowych uwarunkowań różnic międzyosobniczych w zakresie osobowości, zdolności i psychopatologii.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO4-04 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Współczesne dociekania nad inteligencją wychodzą daleko poza klasyczne zagadnienia sformułowane na początku XX w. Obecnie prowadzone badania dotyczą np. tego czy inteligencja determinuje długość życia, wyznawaną religię albo powodzenie w życiu. Z drugiej strony badacze starają się zrozumieć podłoże inteligencji, zarówno poznawcze, neurologiczne jak i genetyczne. Seminarium poświęcone będzie różnym aspektom inteligencji. Studenci zapoznają się z najnowszymi badaniami i teoriami związanymi z funkcjonowaniem intelektualnym.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO-20 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Współczesne doradztwo filozoficzne, nawiązuje do antycznej psychagogiki (kierowania własną duszą). Jest to dyscyplina filozoficzna, która stosuje myślenie filozoficzne i rozmowę do rozwiązania problemów indywidualnych. >>Życie wzywa człowieka do myślenia<<. Filozofowanie może nadać życiu kierunek, nie może jednak zastąpić życia. Filozof praktyk uczy się poznawać siebie, by później pomagać innym w badaniu, wyjaśnianiu, wyrażaniu i rozumieniu filozoficznych aspektów indywidualnych systemów wierzeń lub światopoglądów. Seminarium o nastawieniu praktycznym z elementami warsztatowymi, konwersacjami, sporami i ćwiczeniami duchowymi antycznych filozofów.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO4-08 brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kurs dotyczy dwusystemowych modeli umysłu oraz podstawowych badań wskazujących na taką architekturę umysłu. Całość zajęć składała się będzie z dwóch bloków (a) teoretycznego w formie mini wykładów z prezentacją prowadzącego połączonych z dyskusją grupową oraz (b) praktycznego mającego na celu próbę przyjrzenia się badaniom na podstawie których powstały teorie opisywane w części pierwszej. W części drugiej zadaniem studentów będzie przygotować w zespołach projekt zaliczeniowy skupiony nad konkretnym problemem badawczym podejmowanym w nurcie dwusystemowych teorii umysłu.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO3-05 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem kursu jest zapoznanie studentów ze specyfiką dziedziny. Na każdych zajęciach przedstawiony zostanie jeden z obszarów funkcjonowania człowieka z perspektywy neuropsychologii klinicznej. Studenci poznają lokalizację mózgową poszczególnych funkcji, formy ich zaburzeń oraz podstawowe informacje na temat diagnozy i rehabilitacji.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO1-10 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W trakcie zajęć omówione zostaną wybrane schorzenia, które mogą mieć wpływ na pracę układu nerwowego. Poznamy ich podstawy medyczne, a także mechanizm w jakim przyczyniają się do wystąpienia zaburzeń procesów poznawczych i emocjonalnych.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO1-07 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO4-05 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W trakcie zajęć omawiane będą wybrane aspekty psychologii emocji, na tle teorii utajonego poznania (Greenwald i Banaji, 1994) oraz automatycznych procesów ewaluacyjno-motywacyjnych (Bargh, 1999). Proponowane lektury będą podstawą do dyskusji na temat definicji procesów emocjonalnych i pojęć pokrewnych, emocji podstawowych (czy pierwotnych), neuropsychologicznych mechanizmów wzbudzania nieświadomego afektu (na przykładzie strachu) oraz możliwości kontroli emocji. Wspólnie będziemy próbowali rozważyć pytanie zawarte w tytule zajęć, czyli z jednej strony zajmiemy się obronno-adaptacyjnymi funkcjami emocji, a z drugiej zaś niektórymi dezadaptacyjnymi konsekwencjami wpływu emocji na funkcjonowanie jednostki. Studenci będą mieli okazję do skonstruowania przykładowego projektu badania z zakresu nieświadomych emocji.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO2-02 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przyjmowanie perspektywy (ang. perspective taking) definiowane jest jako „skłonność do spontanicznego przyjmowania psychologicznego punktu widzenia innych w życiu codziennym” lub zjawisko poznawcze przejawiające się „wyobrażaniem sobie rzeczywistości z punktu widzenia innej osoby lub wyobrażaniem sobie siebie w sytuacji innej osoby”. Celem zajęć jest przybliżenie charakterystyki zjawiska przyjmowania perspektywy innych ludzi oraz jego konsekwencji dla poznawczego i społecznego funkcjonowania jednostki.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO-15 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Nuda jest treścią życia wielu ludzi, niekiedy dominującą. Nie jest więc warta lekceważenia jako banalny problem osób niedojrzałych z powodu wieku lub niedojrzałych pomimo jego upływu. Może, choć nie musi, łączyć się z poważnymi emocjonalnymi, tożsamościowymi, poznawczymi, szkolno-wychowawczymi, rodzinnymi, zawodowymi, klinicznymi itd. (A może też łączy się z twórczością? Może w ogóle miewa czasem jakieś dobre strony?)

Zajęcia poświęcone są w miarę kompleksowemu omówieniu fenomenu nudy tak w sensie pojęciowym, teoretycznym, jak i w sensie jej funkcjonalnego znaczenia, uwarunkowań indywidualnych i środowiskowych oraz metod pomiaru.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO1-04 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład przeznaczony jest dla osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej. Celem jest prezentacja mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw powstawania i utrzymywania się zaburzeń jedzenia ze szczególnym uwzględnieniem takich perspektyw jak: 1. Rozwój i charakter poczucia tożsamości osoby i reprezentacji psychicznej rodzica; 2. Rozwój i charakter relacji w jakiej osoba pozostaje z innymi.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO5-07 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Seminarium - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kurs dotyczyć będzie psychologicznych aspektów podejmowania ról rodzicielskich. W centrum naszych rozważań znajdować się będzie zatem rodzic. Celem pierwszej części kursu jest przedstawienie studentom teoretycznego zróżnicowania rozumienia procesów związanych z ojcostwem i macierzyństwem, zaś druga jego część dotyczy specyficznych kontekstów pełnienia roli rodzica w obrębie szeroko rozumianej normy.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO4-02 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Program wykładu obejmuje prezentację podstawowych założeń teoretycznych oraz metod badania genetycznych i środowiskowych uwarunkowań różnic międzyosobniczych w zakresie szeroko rozumianych cech osobowości. Scharakteryzowane zostaną genetyczne składniki złożonego modelu odziedziczalności cech oraz podstawowe metody badawcze genetyki zachowania człowieka. Wykład ilustrowany będzie wynikami najbardziej reprezentatywnych badań behawioralno-genetycznych polskich i obcych.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO7-04 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Jest to praktyczny kurs wprowadzający do programowania w Pythonie, czyli jednym z najpopularniejszych, najprostszych i najbardziej wszechstronnych obecnie języków programowania. Nie wymaga żadnego wcześniejszego doświadczenia w programowaniu. Na zajęciach studenci na podstawie pisanych przez siebie skryptów poznają podstawowe pojęcia programowania, takie jak zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, funkcje. Uczestnicy zapoznają się ze składnią Pythona, strukturami danych, najczęściej używanymi bibliotekami, różnymi stylami programowania oraz ich zastosowaniem w psychologii (zautomatyzowane przetwarzanie i analiza danych, tworzenie prostych narzędzi badawczych itd.).

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO8-04 brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Seminarium - 60 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO3-08 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład ma zapoznać słuchacza z dorobkiem współczesnej psychofizjologii - dyscypliny zajmującej się relacjami zachodzącymi między procesami psychologicznymi i fizjologicznymi. W ramach zajęć omówione zostaną podstawowe metody pomiaru psychofizjologicznego, w szczególności - metody pomiaru aktywności mózgu, mięśni szkieletowych, układu krążenia, szerokości źrenicy, ruchów oka i aktywności elektrycznej skory. Przedstawione też będą reprezentatywne wyniki badań psychofizjologicznych oraz najważniejsze koncepcje teoretyczne służące do interpretacji tych wyników.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO2-03 brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład zapoznaje Studentów z podstawowymi pojęciami

i zagadnieniami, które stanowią przedmiot zainteresowania PSYCHOLINGWISTYKI. Ukazuje przejawy i rozwój kompetencji językowej i kompetencji komunikacyjnej człowieka.

Przytacza stare pytania dotyczące procesu przyswajania języka

w ontogenezie, przedstawia nowe dane empiryczne i kreśli nowe hipotezy wyjaśniające percepcję oraz tworzenie mowy.

Kurs obejmuje 30 godzin wykładu.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO3-09 brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają formę wykładów. Mają one na celu pogłębienie wiedzy dotyczącej psychologicznych aspektów bólu. Przedstawione zostaną koncepcje bólu oraz przegląd badań dotyczących psychologicznych czynników wpływających na doświadczanie bólu. Opisane będą psychologiczne aspekty bólu ostrego (na przykładzie ostrego bólu pooperacyjnego) i przewlekłego (na przykładzie przewlekłego bólu migrenowego). Przedmiotem analiz będzie również specyfika doświadczania bólu przez dzieci i młodzież, w tym szczególna uwaga zwrócona zostanie na wpływ rodziców na poziom odczuwania bólu przez dzieci i młodzież. Poruszona zostanie również problematyka psychologicznej terapii bólu.

Strona przedmiotu
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-7 (2022-11-16)