Zajęcia Interdyscyplinarne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022Z - Semestr zimowy 2022/23 2022L - Semestr letni 2022/23 2023Z - Semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2022Z | 2022L | 2023Z | |||||
2500-PL-PS-FS8-03 |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FS8-11 |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Które metody terapeutyczne rzeczywiście zasługują na miano „opartych na dowodach”? Na zajęciach przyjrzymy się pod tym kątem najważniejszym rodzajom terapii osób ze spektrum autyzmu, takim jak wczesna interwencja (podejście rozwojowe, behawioralne, behawioralno-rozwojowe), trening umiejętności społecznych, integracja sensoryczna, wsparcie zawodowe i wiele innych. Na zajęciach zapoznamy się również ze współczesnymi metodami badań klinicznych, co pozwoli studentom krytycznie analizować podstawy empiryczne wszelkich interwencji psychologicznych, nie tylko tych dotyczących autyzmu. |
|
||
2500-PL-PS-FO8-08 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zdolność do efektywnej samoregulacji odgrywa bardzo istotną rolę w codziennym życiu człowieka. Celem kursu jest rozwój wiedzy i umiejętności o samoregulacji przez studentów w oparciu o poznanie i zastosowanie podstawowych technik terapii poznawczo-behawioralnej. |
|
||
2500-PL-PS-FO8-01 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs prezentuje główne grupy substancji psychoaktywnych. Omówione zostaną: tło historyczne, wzór i budowa, występowanie, sposób otrzymywania/produkcji, zastosowanie, sposób podania, dawka aktywna/toksyczna/śmiertelna, działanie i metabolizm, skutki fizjologiczne/działanie na narządy i układy, skutki psychologiczne/neuropsychologiczne/psychiatryczne, wpływ na aktywność seksualną, potencjał uzależniający i skutki długotrwałego używania. |
|
||
2500-PL-PS-FS8-12 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia adresowane są do osób, które chcą nauczyć się lepiej radzić sobie z napięciem i stresem. Dzięki warsztatom, studenci/studentki dowiedzą się, gdzie kumulują napięcia w ciele, jak można im zapobiegać lub je niwelować. Poznają techniki relaksacyjne, oddechowe, będą mieli/miały możliwość wypróbowania medytacji i wizualizacji. Nauczą się rozpoznawania swoich ograniczających przekonań oraz jak je przeformułowywać w przekonania wspierające. |
|
||
2500-PL-PS-FO8-02 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2500-PL-PS-FS8-01 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs zawiera teoretyczne podstawy, które pozwolą studentom zapoznać się z zagadnieniami kluczowymi dla obszaru psychologii sportu. Na każdy z poruszanych tematów spoglądać będziemy z dwóch perspektyw: psychologa- badacza oraz psychologa- praktyka. Będziemy więc odpowiadać kolejno na pytania: - Jakie jest znaczenie omawianego tematu dla funkcjonowania w sporcie? - Jakie dane empiryczne oferuje obecnie literatura? - W jaki sposób moglibyśmy poszerzyć rozumienie danego zjawiska? - Jakie narzędzia i techniki można zastosować przy planowaniu interwencji? |
|
||