Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy etologii w praktyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FO3-01
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy etologii w praktyce
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Biologiczne Podstawy Zachowania
Fakultety ogólnoakademickie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia mają w praktyce zobrazować teoretyczne treści przekazywane studentom na wykładzie z Etologii.

Pełny opis:

Kurs stanowi uzupełnienie teoretycznych treści zawartych w programie wykładu z Etologii o praktyczne ich zastosowanie zarówno w laboratorium jak i w terenie. Omówione zostaną poszczególne grupy zachowań dostępne dla wybranych gatunków, które następnie będą obserwowane oraz analizowane pod kątem ich funkcji. Poruszone zostaną zagadnienia odnośnie znaczenia zdolności recepcyjnych i percepcyjnych różnych gatunków oraz ich wpływu na zachowanie zwierząt. Dodatkowo, w trakcie zajęć, student weźmie udział we wstępnym szkoleniu umożliwiającym mu w przyszłości uczestniczenie (w podstawowym zakresie) w niektórych badaniach z udziałem zwierząt.

Literatura:

Sadowski, B. (2003). Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt. Warszawa: PWN. – wybrane fragmenty.

Sadowski, B., Chmurzyński, J. (1989). Biologiczne mechanizmy zachowania. Warszawa. PWN. – wybrane rozdziały.

Pisula, W. (2000). Psychologia ewolucyjna. W: J. Strelau (red.) Psychologia: podręcznik akademicki (str. 179-204). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Pisula, W. (2003). Psychologia zachowań eksploracyjnych zwierząt. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. – wybrane fragmenty.

Kaleta, T. (2007). Zachowanie się zwierząt. Zarys problematyki, Warszawa: Wydawnictwo SGGW.

Efekty uczenia się:

Student nabędzie praktyczne umiejętności w zakresie obserwacji i interpretacji zachowania oraz samodzielnego tworzenia etogramu, posiądzie wiedzę niezbędną do uczestnictwa w podstawowym zakresie w niektórych badaniach z udziałem zwierząt.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą otrzymania oceny pozytywnej jest wykonanie zadań otrzymanych podczas ćwiczeń.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)