Jeden umysł, dwa systemy emocji i poznania?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FO4-08 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Jeden umysł, dwa systemy emocji i poznania? |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety ogólnoakademickie Psychologia Osobowości, emocji i motywacji oraz różnic indywidualnych |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Lata studiów: II-V |
Skrócony opis: |
Kurs dotyczy dwusystemowych modeli umysłu oraz podstawowych badań wskazujących na taką architekturę umysłu. Całość zajęć składała się będzie z dwóch bloków (a) teoretycznego w formie mini wykładów z prezentacją prowadzącego połączonych z dyskusją grupową oraz (b) praktycznego mającego na celu próbę przyjrzenia się badaniom na podstawie których powstały teorie opisywane w części pierwszej. W części drugiej zadaniem studentów będzie przygotować w zespołach projekt zaliczeniowy skupiony nad konkretnym problemem badawczym podejmowanym w nurcie dwusystemowych teorii umysłu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy i studentów, Zadania praktyczne, Rozmowa, Prace pisemne, Referaty; Umiejętności i kompetencje społeczne: Dyskusje |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Imbir, Adrianna Wielgopolan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Kurs dotyczy dwusystemowych modeli umysłu oraz podstawowych badań wskazujących na taką architekturę umysłu. Całość zajęć składała się będzie z dwóch bloków (a) teoretycznego w formie mini wykładów z prezentacją prowadzącego połączonych z dyskusją grupową oraz (b) praktycznego mającego na celu próbę przyjrzenia się badaniom na podstawie których powstały teorie opisywane w części pierwszej. W części drugiej zadaniem studentów będzie przygotować w zespołach projekt zaliczeniowy skupiony nad konkretnym problemem badawczym podejmowanym w nurcie dwusystemowych teorii umysłu. |
|
Literatura: |
"• Goryńska, E. (2011). Umiejscowienie nastroju wśród zjawisk afektywnych. W: E. Goryńska, M. Ledzińska, M. Zajenkowski (red.), Nastrój. Modele, geneza, funkcje (s. 11 – 27). Wydawnictwo UW. • Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka. Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa. (Rozdział 5-8) • Jarymowicz, M., Imbir, K. (2015). Toward a human emotions taxonomy (based on their automatic vs. reflective origin). Emotion Review, 7(2), 183-188. • Lewis, M. (2005). Emocje samoświadomościowe: zażenowanie, duma, wstyd, poczucie winy. W: M. Lewis i J. M. Haviland-Jones (red.), Psychologia emocji (str. 780 - 797). Gdańsk: GWP. • Sokołowska, J. (2011). Dualizm poznania a procesy decyzyjne. W: A. Falkowski, T. Zaleśkiewicz (red.), Psychologia poznawcza w praktyce (str.53 - 104). Warszawa PWN." |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.