Psychologiczne interwencje online
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FS-09 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne interwencje online |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety stosowane Psychologia Kliniczna |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kryteria wejścia: Zrealizowane zajęcia z psychologii kliniczej lub psychopatologii |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z dziedziną psychologicznych interwencji online od strony teoretycznej oraz praktycznej. Część teoretyczna będzie prowadziła do przyswojenia wiedzy, która umożliwi zaprojektowanie własnej interwencji i projektu jej badania w części praktycznej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Po zajęciach studenci - znają historię rozwoju dziedziny interwencji online oraz znają podstawowe pojęcia i metody - rozumieją możliwości oraz ograniczenia psychologicznych interwencji online - znają aktualne wyniki badań dotyczące skuteczności i zastosowania psychologicznych interwencji online - rozumieją wyzwania związane z interwencjami online Umiejętności Po zajęciach studenci potrafią - krytycznie analizować podłużne badania interwencji online - stworzyć psychologiczną interwencję online - zaplanować badanie skuteczności interwencji online |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jan Wardęszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
W części pierwszej uczestnicy i uczestniczki kursu zostaną zapoznani z dziedziną psychologicznych interwencji online, a w szczególności z: - historią rozwoju metod terapeutycznych oraz badawczych online - możliwościami interwencji online, zastosowaniem oraz badaniami skuteczności - ograniczeniami interwencji online, kwestiami etycznymi i trudnościami metodologicznymi - tematem zaangażowania uczestników i badanych W drugiej części kursu studenci i studentki będą projektować własne interwencje online i projekty badawcze, a następnie będą wspólnie udzielać sobie informacji zwrotnych. |
|
Literatura: |
Andersson, G., & Cuijpers, P. (2009). Internet-based and other computerized psychological treatments for adult depression: a meta-analysis. Cognitive behaviour therapy, 38(4), 196-205. Andersson, G., Cuijpers, P., Carlbring, P., Riper, H., & Hedman, E. (2014). Guided Internet‐based vs. face‐to‐face cognitive behavior therapy for psychiatric and somatic disorders: a systematic review and meta‐analysis. World psychiatry, 13(3), 288-295. Andersson, G. (2018). Internet interventions: past, present and future. Internet interventions, 12, 181-188. Beatty, L., & Binnion, C. (2016). A systematic review of predictors of, and reasons for, adherence to online psychological interventions. International journal of behavioral medicine, 23, 776-794. Donkin, L., & Glozier, N. (2012). Motivators and motivations to persist with online psychological interventions: a qualitative study of treatment completers. Journal of medical Internet research, 14(3), e91. Herrero, R., Vara, M. D., Miragall, M., Botella, C., García-Palacios, A., Riper, H., ... & Baños, R. M. (2020). Working alliance inventory for online interventions-short form (Wai-tech-sf): The role of the therapeutic alliance between patient and online program in therapeutic outcomes. International journal of environmental research and public health, 17(17), 6169. Linardon, J., & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2020). Attrition and adherence in smartphone-delivered interventions for mental health problems: A systematic and meta-analytic review. Journal of consulting and clinical psychology, 88(1), 1. Rozental, A., Andersson, G., Boettcher, J., Ebert, D. D., Cuijpers, P., Knaevelsrud, C., ... & Carlbring, P. (2014). Consensus statement on defining and measuring negative effects of Internet interventions. Internet interventions, 1(1), 12-19. Schröder, J., Sautier, L., Kriston, L., Berger, T., Meyer, B., Späth, C., ... & Moritz, S. (2015). Development of a questionnaire measuring Attitudes towards Psychological Online Interventions–the APOI. Journal of affective disorders, 187, 136-141. Sommers-Spijkerman, M., Austin, J., Bohlmeijer, E., & Pots, W. (2021). New evidence in the booming field of online mindfulness: an updated meta-analysis of randomized controlled trials. JMIR mental health, 8(7), e28168. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.