Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne interwencje online

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FS-09
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologiczne interwencje online
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety stosowane
Psychologia Kliniczna
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryteria wejścia:

Zrealizowane zajęcia z psychologii kliniczej lub psychopatologii

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z dziedziną psychologicznych interwencji online od strony teoretycznej oraz praktycznej. Część teoretyczna będzie prowadziła do przyswojenia wiedzy, która umożliwi zaprojektowanie własnej interwencji i projektu jej badania w części praktycznej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Po zajęciach studenci

- znają historię rozwoju dziedziny interwencji online oraz znają podstawowe pojęcia i metody

- rozumieją możliwości oraz ograniczenia psychologicznych interwencji online

- znają aktualne wyniki badań dotyczące skuteczności i zastosowania psychologicznych interwencji online

- rozumieją wyzwania związane z interwencjami online

Umiejętności

Po zajęciach studenci potrafią

- krytycznie analizować podłużne badania interwencji online

- stworzyć psychologiczną interwencję online

- zaplanować badanie skuteczności interwencji online

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jan Wardęszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

W części pierwszej uczestnicy i uczestniczki kursu zostaną zapoznani z dziedziną psychologicznych interwencji online, a w szczególności z:

- historią rozwoju metod terapeutycznych oraz badawczych online

- możliwościami interwencji online, zastosowaniem oraz badaniami skuteczności

- ograniczeniami interwencji online, kwestiami etycznymi i trudnościami metodologicznymi

- tematem zaangażowania uczestników i badanych

W drugiej części kursu studenci i studentki będą projektować własne interwencje online i projekty badawcze, a następnie będą wspólnie udzielać sobie informacji zwrotnych.

Literatura:

Andersson, G., & Cuijpers, P. (2009). Internet-based and other computerized psychological treatments for adult depression: a meta-analysis. Cognitive behaviour therapy, 38(4), 196-205.

Andersson, G., Cuijpers, P., Carlbring, P., Riper, H., & Hedman, E. (2014). Guided Internet‐based vs. face‐to‐face cognitive behavior therapy for psychiatric and somatic disorders: a systematic review and meta‐analysis. World psychiatry, 13(3), 288-295.

Andersson, G. (2018). Internet interventions: past, present and future. Internet interventions, 12, 181-188.

Beatty, L., & Binnion, C. (2016). A systematic review of predictors of, and reasons for, adherence to online psychological interventions. International journal of behavioral medicine, 23, 776-794.

Donkin, L., & Glozier, N. (2012). Motivators and motivations to persist with online psychological interventions: a qualitative study of treatment completers. Journal of medical Internet research, 14(3), e91.

Herrero, R., Vara, M. D., Miragall, M., Botella, C., García-Palacios, A., Riper, H., ... & Baños, R. M. (2020). Working alliance inventory for online interventions-short form (Wai-tech-sf): The role of the therapeutic alliance between patient and online program in therapeutic outcomes. International journal of environmental research and public health, 17(17), 6169.

Linardon, J., & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2020). Attrition and adherence in smartphone-delivered interventions for mental health problems: A systematic and meta-analytic review. Journal of consulting and clinical psychology, 88(1), 1.

Rozental, A., Andersson, G., Boettcher, J., Ebert, D. D., Cuijpers, P., Knaevelsrud, C., ... & Carlbring, P. (2014). Consensus statement on defining and measuring negative effects of Internet interventions. Internet interventions, 1(1), 12-19.

Schröder, J., Sautier, L., Kriston, L., Berger, T., Meyer, B., Späth, C., ... & Moritz, S. (2015). Development of a questionnaire measuring Attitudes towards Psychological Online Interventions–the APOI. Journal of affective disorders, 187, 136-141.

Sommers-Spijkerman, M., Austin, J., Bohlmeijer, E., & Pots, W. (2021). New evidence in the booming field of online mindfulness: an updated meta-analysis of randomized controlled trials. JMIR mental health, 8(7), e28168.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)