Neuropsychologia kliniczna w praktyce - analiza przypadków
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FS1-14 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Neuropsychologia kliniczna w praktyce - analiza przypadków |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety stosowane |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kryteria naboru 1) zaliczenie kursu Neuropsychologia kliniczna dla początkujących, 2) rok 3-5 Kurs jest wyłącznie dla Psychologii |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci będą mieli okazję zapoznać się z procesem diagnostycznym przeprowadzanym u pacjenta z uszkodzeniem mózgu. Analizowane będą przypadki pacjentów z lezjami w różnych lokalizacjach. |
Efekty uczenia się: |
Nabyta wiedza 1. Student zna anatomię funkcjonalną mózgu 2. Student zna testy i metody diagnostyczne stosowane w neuropsychologii 3. Student zna podstawowe zaburzenia neuropsychologiczne Nabyte umiejętności 1. Student potrafi przeanalizować dane neuroobrazowe i na ich podstawie zaplanować badanie diagnostyczne 2. Student potrafi definiować cel i przedmiot badania neuropsychologicznego 3. Student potrafi formułować hipotezę badawczą 4. Student potrafi dobierać narzędzia i metody badawcze 5. Student potrafi interpretować wyniki badania neuropsychologicznego Nabyte kompetencje społeczne 1. Student jest gotów do zaplanowania i intepretowania badania neuropsychologicznego 2. Student jest gotów do aktywnego uczestnictwa w dyskusji na temat prezentowanych zagadnień |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Bala, Agnieszka Olejnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach studenci dowiedzą się w jaki sposób neuropsycholog planuje i przeprowadza badanie diagnostyczne. Dowiedzą się też jak interpretować wyniki badania neuropsychologicznego. Omówione zostaną podstawowe zaburzenia neuropsychologiczne oraz metody diagnostyczne stosowane w ich ocenie. Studenci dowiedzą się jak wykorzystać wyniki badań neuroobrazowych w planowaniu badania i interpretacji zaburzeń. W dalszej części zajęć zaprezentowane zostaną przypadki pacjentów, które wspólnie będziemy analizować. Studenci będą mieli okazje odtworzyć cały proces diagnostyczny - na podstawie badań neuroobrazowych postawią hipotezy badawcze, dobiorą narzędzia diagnostyczne, a następnie będą mogli skonfrontować swoje pomysły z rzeczywistym przebiegiem badania i jego wynikami. Studenci będą także prezentowali przypadki pacjentów pochodzące z artykułów naukowych, poddając je analogicznej analizie, jak opisana wcześniej. |
|
Literatura: |
1. Lezak, M. D., Howieson, D. B., Bigler, E. D., & Tranel, D. (2012). Neuropsychological assessment (5th ed.). New York: Oxford University Press. 2. Jodzio, K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej. Warszawa: Difin. 3. Wybrane artykuły naukowe, które zostaną wskazane później |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.