Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neuropsychologia kliniczna w praktyce - analiza przypadków

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FS1-14
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Neuropsychologia kliniczna w praktyce - analiza przypadków
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety stosowane
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryteria naboru

1) zaliczenie kursu Neuropsychologia kliniczna dla początkujących, 2) rok 3-5


Kurs jest wyłącznie dla Psychologii

Skrócony opis:

Podczas zajęć studenci będą mieli okazję zapoznać się z procesem diagnostycznym przeprowadzanym u pacjenta z uszkodzeniem mózgu. Analizowane będą przypadki pacjentów z lezjami w różnych lokalizacjach.

Efekty uczenia się:

Nabyta wiedza

1. Student zna anatomię funkcjonalną mózgu

2. Student zna testy i metody diagnostyczne stosowane w neuropsychologii

3. Student zna podstawowe zaburzenia neuropsychologiczne

Nabyte umiejętności

1. Student potrafi przeanalizować dane neuroobrazowe i na ich podstawie zaplanować badanie diagnostyczne

2. Student potrafi definiować cel i przedmiot badania neuropsychologicznego

3. Student potrafi formułować hipotezę badawczą

4. Student potrafi dobierać narzędzia i metody badawcze

5. Student potrafi interpretować wyniki badania neuropsychologicznego

Nabyte kompetencje społeczne

1. Student jest gotów do zaplanowania i intepretowania badania neuropsychologicznego

2. Student jest gotów do aktywnego uczestnictwa w dyskusji na temat prezentowanych zagadnień

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksandra Bala, Agnieszka Olejnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Na zajęciach studenci dowiedzą się w jaki sposób neuropsycholog planuje i przeprowadza badanie diagnostyczne. Dowiedzą się też jak interpretować wyniki badania neuropsychologicznego.

Omówione zostaną podstawowe zaburzenia neuropsychologiczne oraz metody diagnostyczne stosowane w ich ocenie. Studenci dowiedzą się jak wykorzystać wyniki badań neuroobrazowych w planowaniu badania i interpretacji zaburzeń.

W dalszej części zajęć zaprezentowane zostaną przypadki pacjentów, które wspólnie będziemy analizować. Studenci będą mieli okazje odtworzyć cały proces diagnostyczny - na podstawie badań neuroobrazowych postawią hipotezy badawcze, dobiorą narzędzia diagnostyczne, a następnie będą mogli skonfrontować swoje pomysły z rzeczywistym przebiegiem badania i jego wynikami.

Studenci będą także prezentowali przypadki pacjentów pochodzące z artykułów naukowych, poddając je analogicznej analizie, jak opisana wcześniej.

Literatura:

1. Lezak, M. D., Howieson, D. B., Bigler, E. D., & Tranel, D. (2012). Neuropsychological assessment (5th ed.). New York: Oxford University Press.

2. Jodzio, K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej. Warszawa: Difin.

3. Wybrane artykuły naukowe, które zostaną wskazane później

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)