Diagnoza poziomu rozwoju dziecka za pomocą DSR Plus
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FS5-07 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza poziomu rozwoju dziecka za pomocą DSR Plus |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety stosowane Psychologia Wychowacza i Rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Założenia (opisowo): | Lata studiów III-V; tylko studenci i studentki kierunku psychologia |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstaw teoretycznych diagnozy poziomu rozwoju dziecka za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej z uwzględnieniem aspektów etycznych diagnozowania małego dziecka. W ramach zajęć studenci rozwijają umiejętności diagnostyczne na przykładzie DSR. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Chojnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstaw teoretycznych diagnozy poziomu rozwoju dziecka za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej Plus z uwzględnieniem aspektów etycznych diagnozowania małego dziecka. W ramach zajęć studenci rozwijają umiejętności diagnostyczne na przykładzie DSR Plus. |
|
Literatura: |
Podręcznik i Instrukcja do Dziecięcej Skali Rozwojowej. Anna Matczak, Aleksandra Jaworowska, Anna Ciechanowicz, Diana Fecenec, Joanna Stańczak, Ewa Zalewska. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych, 2007. Podręcznik DSR Plus. Diana Fecenec i Radosław Wujcik, Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych, 2021. Brzezińska A.I. i Toeplitz Z. (2007). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej ,,Academica”. Przetacznik-Gierowska M. i Tyszkowa M. (2009). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Stemplewska- Żakowicz K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Szustrowa T. (red) (1987). Swobodne techniki diagnostyczne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.