Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP311-06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia ekonomiczna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci zostaną zapoznani z teoretycznymi podstawami public relations (definicja, narzędzia). Osobne zajęcia zostaną poświęcone zagadnieniom etyki w PR. Celem zajęć jest także nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy psychologicznej w PR (np. w przygotowywaniu konferencji prasowej lub prezentacji wyników badań). |
Pełny opis: |
W trakcie kursu studenci zostaną zapoznani z teoretycznymi podstawami public relations (definicja, narzędzia). Osobne zajęcia zostaną poświęcone zagadnieniom etyki w PR. Celem zajęć jest także nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy psychologicznej w PR (np. w przygotowywaniu konferencji prasowej lub prezentacji wyników badań). |
Literatura: |
1. Wojcik, K. (2001 ? wydanie II rozszerzone i zmienione); Public Relation od A do Z tom I i tom II. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2. Wojcik, K. (2005); Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 3. Kochan M. (2005). Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach. Wydawnictwo Znak. 4. Cialdini, R. (2001). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Media Rodzina, Poznań |
Efekty uczenia się: |
Umiejętność analizy potrzeb komunikacyjnych, planowanie działań i przygotowywania strategii komunikacyjnej, w tym identyfikacja i analiza potrzeb grup docelowych. Znajomość technik wykorzystywanych do analiz w PR i narzędzi PR. Umiejętność tworzenie materiałów z zakresu PR, w tym informacji prasowej i przeprowadzenia konferencji. Dodatkowo elementy związane z zarządzaniem projektami, pracą w zespole zadaniowym i wystąpieniami publicznymi w zakresie projektów PR. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana obecność i udział w egzaminie praktycznym (organizacja i przeprowadzenie mini-konferencji - praca w zespole). Dodatkowo fakultatywna praca domowa umożliwiająca podwyższenie oceny końcowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.