Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public Relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-06
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public Relations
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

W trakcie kursu studenci zostaną zapoznani z teoretycznymi podstawami public relations (definicja, narzędzia). Osobne zajęcia zostaną poświęcone zagadnieniom etyki w PR. Celem zajęć jest także nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy psychologicznej w PR (np. w przygotowywaniu konferencji prasowej lub prezentacji wyników badań).

Pełny opis:

W trakcie kursu studenci zostaną zapoznani z teoretycznymi podstawami public relations (definicja, narzędzia). Osobne zajęcia zostaną poświęcone zagadnieniom etyki w PR. Celem zajęć jest także nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy psychologicznej w PR (np. w przygotowywaniu konferencji prasowej lub prezentacji wyników badań).

Literatura:

1. Wojcik, K. (2001 ? wydanie II rozszerzone i zmienione); Public Relation od A do Z tom I i tom II. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa

2. Wojcik, K. (2005); Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa

3. Kochan M. (2005). Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach. Wydawnictwo Znak.

4. Cialdini, R. (2001). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk

Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Media Rodzina, Poznań

Efekty uczenia się:

Umiejętność analizy potrzeb komunikacyjnych, planowanie działań i przygotowywania strategii komunikacyjnej, w tym identyfikacja i analiza potrzeb grup docelowych.

Znajomość technik wykorzystywanych do analiz w PR i narzędzi PR.

Umiejętność tworzenie materiałów z zakresu PR, w tym informacji prasowej i przeprowadzenia konferencji.

Dodatkowo elementy związane z zarządzaniem projektami, pracą w zespole zadaniowym i wystąpieniami publicznymi w zakresie projektów PR.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagana obecność i udział w egzaminie praktycznym (organizacja i przeprowadzenie mini-konferencji - praca w zespole).

Dodatkowo fakultatywna praca domowa umożliwiająca podwyższenie oceny końcowej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)