Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody statystyczne w badaniach marketingowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-09
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Metody statystyczne w badaniach marketingowych
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia maja na celu przypomnienie/zaprezentowanie podstawowych narzędzi statystycznych wykorzystywanych do analizy danych zbieranych w badaniach społecznych i rynkowych. Studenci będą mieć okazje przypomnieć sobie teorię i praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę wykonując analizy w SPSSie i Excelu oraz napisać raport z badania w PowerPointcie.

Pełny opis:

Zajęcia maja na celu przypomnienie/zaprezentowanie podstawowych narzędzi statystycznych wykorzystywanych do analizy danych zbieranych w badaniach społecznych i rynkowych. Studenci będą mieć okazje przypomnieć sobie teorię i praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę wykonując analizy w SPSSie i Excelu oraz napisać raport z badania w PowerPointcie.

GRUPA 1 - zajęcia na poziomie PODSTAWOWYM - prowadzone w wolnym tempie, nacisk na naukę wykonywania podstawowych analiz przez wszystkich uczestników

GRUPA 2 - zajęcia na poziomie ZAAWANSOWANYM, dla osób z doświadczeniem w pracy z SPSS i/lub zainteresowanych tematem badań rynkowych - prowadzone w szybszym tempie, nacisk na zrozumienie konsekwencji wyboru różnorodnych wskaźników i analiz raporcie badawczym, przestrzeń do zadawania większej ilości pytań.

Zaliczenie dla obu grup takie samo.

Literatura:

literatura uzupełniająca:

Bedyńska S., Cypryańska M. (2012) "Statystyczny Drogowskaz". Wydawnictwo Akademickie Sedno, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa, tom 1 i tom 2

Klasyka:

Blalock H.M. (1977) ?Statystyka dla socjologów". PWN, Warszawa.

Ferguson, G.A. i Takane Y. (1997) ?Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice" PWN, Warszawa.

Inne użyteczne książki:

Górniak J., Wachnicki J. (2000) ?Pierwsze kroki w analizie danych?, SPSS Polska, Kraków.

Howell D.C. (2002) "Statistical Methods for Psychology", Duxbury Thomson Learning, Int. Ed.

Landau S., Everitt B.S. (2003) A Handbook of Statistical Analyses Using SPSS. Chapman & Hall/CRC Press LLC.

Larose D.T. (2006) ?Odkrywanie wiedzy z danych?, PWN, Warszawa.

Wieczorkowska G., Kochański P., Eljaszuk M. (2003) ?Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych", Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa to średnia z ocen raportu badawczego i kolokwium

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)