Metody statystyczne w badaniach marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP311-09 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Metody statystyczne w badaniach marketingowych |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia ekonomiczna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia maja na celu przypomnienie/zaprezentowanie podstawowych narzędzi statystycznych wykorzystywanych do analizy danych zbieranych w badaniach społecznych i rynkowych. Studenci będą mieć okazje przypomnieć sobie teorię i praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę wykonując analizy w SPSSie i Excelu oraz napisać raport z badania w PowerPointcie. |
Pełny opis: |
Zajęcia maja na celu przypomnienie/zaprezentowanie podstawowych narzędzi statystycznych wykorzystywanych do analizy danych zbieranych w badaniach społecznych i rynkowych. Studenci będą mieć okazje przypomnieć sobie teorię i praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę wykonując analizy w SPSSie i Excelu oraz napisać raport z badania w PowerPointcie. GRUPA 1 - zajęcia na poziomie PODSTAWOWYM - prowadzone w wolnym tempie, nacisk na naukę wykonywania podstawowych analiz przez wszystkich uczestników GRUPA 2 - zajęcia na poziomie ZAAWANSOWANYM, dla osób z doświadczeniem w pracy z SPSS i/lub zainteresowanych tematem badań rynkowych - prowadzone w szybszym tempie, nacisk na zrozumienie konsekwencji wyboru różnorodnych wskaźników i analiz raporcie badawczym, przestrzeń do zadawania większej ilości pytań. Zaliczenie dla obu grup takie samo. |
Literatura: |
literatura uzupełniająca: Bedyńska S., Cypryańska M. (2012) "Statystyczny Drogowskaz". Wydawnictwo Akademickie Sedno, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa, tom 1 i tom 2 Klasyka: Blalock H.M. (1977) ?Statystyka dla socjologów". PWN, Warszawa. Ferguson, G.A. i Takane Y. (1997) ?Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice" PWN, Warszawa. Inne użyteczne książki: Górniak J., Wachnicki J. (2000) ?Pierwsze kroki w analizie danych?, SPSS Polska, Kraków. Howell D.C. (2002) "Statistical Methods for Psychology", Duxbury Thomson Learning, Int. Ed. Landau S., Everitt B.S. (2003) A Handbook of Statistical Analyses Using SPSS. Chapman & Hall/CRC Press LLC. Larose D.T. (2006) ?Odkrywanie wiedzy z danych?, PWN, Warszawa. Wieczorkowska G., Kochański P., Eljaszuk M. (2003) ?Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych", Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa to średnia z ocen raportu badawczego i kolokwium |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.