Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP311-16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia ekonomiczna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Kurs zapoznaje studentów z etyką i społeczną odpowiedzialnością biznesu (Corporate Social Responsibility) w ujęciu praktycznym, pozwalając na zrozumienie jak i dlaczego w korporacji buduje się strategię CSR i jak wygląda zarządzania etyką oraz jakie ma przełożenie na biznes, pracowników i klientów. W kursie wykorzystywane są doświadczenia międzynarodowe i polskie w perspektywie historycznej i najnowszych trendów. Ze szczególna uwagą analizie poddane zostanie zjawisko globalizacji gospodarczej, jej przejawów, konsekwencji i wyzwań. |
Efekty uczenia się: |
Uczestnicy zajęć: 1. Wiedza: - poznają teorię oraz praktykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) - zapoznają się z przykładami strategicznego podejścia do CSR w polskim i międzynarodowym biznesie, - poznają kontekst zarządzania etyką w biznesie oraz najnowsze trendy polskie i międzynarodowe, - poznają specyfikę etycznych wyborów w biznesie, w tym szczególnie sytuację dylematu etycznego i metody podejmowania etycznych decyzji - uzyskują wiedzę potrzebną do krytycznego zrozumienia zależności pomiędzy globalizacją a społeczną odpowiedzialnością biznesu. 2. Umiejętności: - nabywają umiejętność rozpoznawania i zrozumienia ekonomicznego, społecznego i środowiskowego wpływu działalności firmy na kluczowych interesariuszy firmy (pracowników, klientów, otoczenie), 3. Kompetencje społeczne: - odznaczają się umiejętnością krytycznego zrozumienia zależności pomiędzy globalizacją a społeczną odpowiedzialnością biznesu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.