Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-16
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Kurs zapoznaje studentów z etyką i społeczną odpowiedzialnością biznesu (Corporate Social Responsibility) w ujęciu praktycznym, pozwalając na zrozumienie jak i dlaczego w korporacji buduje się strategię CSR i jak wygląda zarządzania etyką oraz jakie ma przełożenie na biznes, pracowników i klientów. W kursie wykorzystywane są doświadczenia międzynarodowe i polskie w perspektywie historycznej i najnowszych trendów. Ze szczególna uwagą analizie poddane zostanie zjawisko globalizacji gospodarczej, jej przejawów, konsekwencji i wyzwań.

Efekty uczenia się:

Uczestnicy zajęć:

1. Wiedza:

- poznają teorię oraz praktykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

- zapoznają się z przykładami strategicznego podejścia do CSR w polskim i międzynarodowym biznesie,

- poznają kontekst zarządzania etyką w biznesie oraz najnowsze trendy polskie i międzynarodowe,

- poznają specyfikę etycznych wyborów w biznesie, w tym szczególnie sytuację dylematu etycznego i metody podejmowania etycznych decyzji

- uzyskują wiedzę potrzebną do krytycznego zrozumienia zależności pomiędzy globalizacją a społeczną odpowiedzialnością biznesu.

2. Umiejętności:

- nabywają umiejętność rozpoznawania i zrozumienia ekonomicznego, społecznego i środowiskowego wpływu działalności firmy na kluczowych interesariuszy firmy (pracowników, klientów, otoczenie),

3. Kompetencje społeczne:

- odznaczają się umiejętnością krytycznego zrozumienia zależności pomiędzy globalizacją a społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)