Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy ekonomii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-23
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy ekonomii
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Kurs przedstawiający podstawowe zagadnienia i mechanizmy w ekonomii, przede wszystkim na poziomie mikroekonomii, ale zawierający również elementy makroekonomii. Kurs ma na celu pokazanie studentom świata finansowego widzianego oczami ekonomisty poprzez przybliżenie podstawowych pojęć, modeli, założeń, zależności mikro i makroekonomicznych.

Efekty uczenia się:

W9. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu mikroekonomii

W11. Student zna różnice w podejściu ekonomii klasycznej, ekonomii behawioralnej i psychologii finansowej w odniesieniu do indywidualnych decyzji finansowych

W12. Student zna różnice w podejściu ekonomii klasycznej, ekonomii behawioralnej i psychologii finansowej w odniesieniu do decyzji konsumenckich

U1.Student posługuje się podstawową terminologią ekonomiczną i zaawansowaną terminologią psychologiczną z zakresu psychologii biznesu.

U3. Student potrafi wskazać czynniki indywidualne mogące oddziaływać na konkretne wybory konsumenckie i finansowe

U6.Student potrafi znaleźć literaturę psychologiczną i ekonomiczną dotyczącą zagadnień związanych z psychologią biznesu, krytycznie analizować i oceniać wyniki badań naukowych;

KS1. Student jest świadomy różnorodności interesów osób zainteresowanych wynikami pracy psychologa ekonomicznego.

KS3.Student rozumie konieczność ciągłego uczenia się i uaktualniania posiadanej wiedzy.

KS5. Student potrafi argumentować swoje opinie.

KS7. Potrafi sprowokować, przygotować i poprowadzić dyskusję naukową. Potrafi w niej uczestniczyć w sposób konstruktywny; słucha wypowiedzi innych uczestników dyskusji z szacunkiem i uwagą.

KS12. Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania.

KS15. Przestrzega zasad kodeksu etyki psychologa w odniesieniu do specyfiki wybranej specjalizacji.

KS17. Rozumie, że złożony charakter powiązań między badaniami psychologicznymi a innymi obszarami wiedzy sprawia, że dziedziny te stale się rozwijają, z czego wynika konieczność ciągłego uczenia się i uaktualniania posiadanej wiedzy.

KS18. Jest świadom własnych ograniczeń jako psychologa i wie kiedy zwrócić się do ekspertów we właściwej dziedzinie nauki lub praktyki.

KS20. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Trzcińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Kurs przedstawiający podstawowe zagadnienia i mechanizmy w ekonomii, przede wszystkim na poziomie mikroekonomii, ale zawierający również elementy makroekonomii. Kurs ma na celu pokazanie studentom świata finansowego widzianego oczami ekonomisty poprzez przybliżenie podstawowych pojęć, modeli, założeń, zależności mikro i makroekonomicznych.

Pierwsza część zajęć dotyczy zagadnień mikroekonomii – będą tu poruszane tematy związane z funkcjonowaniem rynku, mechanizmami popytu i podaży a także teoria zachowania konsumenta (równowaga konsumenta) oraz teoria zachowania producenta (równowaga producenta). W tej części zajęć studenci poznają też podstawowe typy struktur rynkowych (głównie konkurencja doskonała i monopol).

W dalszej części zajęć omawiane będą zagadnienia makroekonomii. Omówiona zostanie rola państwa w gospodarce i główne pojęcia makroekonomii. Głównymi obszarami zainteresowania będzie w dalszej kolejności pieniądz i jego funkcje, pojęcie, przyczyny i skutki inflacji oraz bezrobocia a także podstawowe pojęcia związane z polityką fiskalną.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

R. Milewski i E. Kwiatkowski, Podstawy Ekonomii, PWN

Literatura uzupełniająca

N. Gregory Mankiw , Mark P. Taylor Mikroekonomia, PWE

N. Gregory Mankiw , Mark P. Taylor Makroekonomia, PWE

Robert. H. Frank, Mikroekonomia jakiej jeszcze nie było, GWP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)