Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-24
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Podczas kursu studenci będą mieli okazję zapoznać się z podstawami koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility - CSR). Dyskutowane będą prawdziwe przykłady działań firm oraz naukowe badania pokazujące, jak w zależności od strategii biznesowej i indywidualnych psychologicznych uwarunkowań, na przykład celów życiowych, wartości, różnią się konsumenckie reakcje na CSR. Efektem zajęć będzie zrozumienie podstawowych założeń koncepcji CSR i świadomość różnych psychologicznych uwarunkowań mających wpływ na efektywność społecznych działań firm.

Efekty uczenia się:

"Wiedza. Student(ka):

W3. Rozumie pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu i zna podstawowe terminy z tego obszaru.

W4. Rozumie mechanizmy psychologiczne leżące u podłoża reakcji konsumenckich na działania CSR firm.

Umiejętności. Student(ka):

U5. Potrafi krytycznie przeanalizować akcję CSR z punktu widzenia wyników badań nad zachowaniami konsumenckimi oraz założeń etycznych społecznej odpowiedzialności biznesu

U6.Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki badań naukowych związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu

Kompetencje społeczne. Student(ka):

KS6. Rozumie i przestrzega zasad etyki pracy w biznesie. Wykazuje wrażliwość na zagadnienia etyczne związane z działaniami firm w Polsce i na świecie

KS8. Krytycznie odnosi się do różnych działań CSR podejmowanych przez firmy

KS9. Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi, np. w projektowaniu i ocenie działań CSR.

"

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)