Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP311-24 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia ekonomiczna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci będą mieli okazję zapoznać się z podstawami koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility - CSR). Dyskutowane będą prawdziwe przykłady działań firm oraz naukowe badania pokazujące, jak w zależności od strategii biznesowej i indywidualnych psychologicznych uwarunkowań, na przykład celów życiowych, wartości, różnią się konsumenckie reakcje na CSR. Efektem zajęć będzie zrozumienie podstawowych założeń koncepcji CSR i świadomość różnych psychologicznych uwarunkowań mających wpływ na efektywność społecznych działań firm. |
Efekty uczenia się: |
"Wiedza. Student(ka): W3. Rozumie pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu i zna podstawowe terminy z tego obszaru. W4. Rozumie mechanizmy psychologiczne leżące u podłoża reakcji konsumenckich na działania CSR firm. Umiejętności. Student(ka): U5. Potrafi krytycznie przeanalizować akcję CSR z punktu widzenia wyników badań nad zachowaniami konsumenckimi oraz założeń etycznych społecznej odpowiedzialności biznesu U6.Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki badań naukowych związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu Kompetencje społeczne. Student(ka): KS6. Rozumie i przestrzega zasad etyki pracy w biznesie. Wykazuje wrażliwość na zagadnienia etyczne związane z działaniami firm w Polsce i na świecie KS8. Krytycznie odnosi się do różnych działań CSR podejmowanych przez firmy KS9. Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi, np. w projektowaniu i ocenie działań CSR. " |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.