Analyses and Interpretations of Classical Literature
General data
Course ID: | 3006-AIILA1 |
Erasmus code / ISCED: |
09.5
|
Course title: | Analyses and Interpretations of Classical Literature |
Name in Polish: | Analizy i interpretacje literatury antycznej |
Organizational unit: | Institute of Classic Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla filologii klasycznej - I roku studiów 1go stopnia (in Polish) Wszystkie przedmioty dla filologii klasycnej - studia 1go stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia służące poznaniu najważniejszych dzieł literatury starożytnej i ich recepcji w kulturze nowożytnej. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone są poznaniu kanonicznych dzieł literatury starożytnej greckiej i rzymskiej. Pokazują, na czym polega analiza i interpretacja dzieła literackiego. Studenci zapoznają się z literaturą starożytną jako źródłem idei, tematów, fabuł literackich, postaci i sytuacji, symboli funkcjonujących w literaturze i kulturze europejskiej, śledzą świadome i nieświadome zapożyczenia u twórców późniejszych. Dyskutują o dziełach literackich, szukają w nich uniwersalnych problemów, pytań, wzorów, mogą swobodnie wypowiadać własne refleksje i proponować tematy do dyskusji. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa (lektury w przekładzie): Homer „Iliada” Homer „Odyseja” Wergiliusz „Eneida” Owidiusz „Metamorfozy” Zestaw może być poszerzany. Literatura uzupełniająca: Wskazane przez wykładowcę utwory nowożytne i ich fragmenty, opracowania. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Studenci - znają najważniejsze epickie dzieła literatury starożytnej, rodzaje i gatunki literackie, cechy gatunków i ich późniejszy rozwój (K_W01/P6S_WG); - widzą różnorodność i bogactwo dzieł starożytnych, potrafią dostrzec, jak w literaturze antyku odbija się człowiek i jego świat (K_W01/P6S_WG); - śledzą zależności między literaturą i kulturą nowożytną a starożytnymi wzorami (K_W03/P6S_WG); - widzą, jak literatura polska poprzez związki z antykiem wpisuje się w nurt literatury europejskiej (K_W04/P6S_WG); - poszerzają swoją znajomość literatury i kultury nowożytnej (muzyka, teatr), także polskiej, również poprzez samodzielną kwerendę (K_W11,13/P6S_WG). Studenci - korzystają z różnych technik komunikacyjnych (K_U01/P6S_UW_UK) - potrafią spojrzeć na dzieła starożytne oczyma współczesnego czytelnika, dostrzec ich aktualność i atrakcyjność w naszych czasach (K_U08, 09/P6S_UW, UU, UK); - mają świadomość roli tłumacza w recepcji literatury (K_U10/P6S_UW); - potrafią organizować dyskusje o literaturze, formułować sądy, bronić własnego zdania, uwzględniać i szanować w dyskusji cudze opinie (K_U12/P6S_UW, UU, UK); - próbują własnych sił na polu teatru, przygotowując krótkie inscenizacje, i podejmują własne próby translatorskie (K_U10/P6S_UW, UU, UK);. Studenci - organizują własny warsztat pracy (K_K01/P6S_KK) - ćwiczą umiejętność pracy w zespole (K_K04/P6S_KK);. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Szacunkowy nakład pracy studenta – 4 ECTS (120 godz.): udział w ćwiczeniach: 60 godz. (2 ECTS) przygotowanie do ćwiczeń: 60 godz. (2 ECTS) Ocena bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności, w tym zaliczanie kolokwiów sprawdzających znajomość dzieł literackich 60%; Prace roczne 40%; Kontrola obecności: Dopuszczalne są 3 nieobecności w semestrze. Przekroczenie dozwolonej liczby nieobecności może skutkować niezaliczeniem zajęć. |
Classes in period "Academic year 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO CW
CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 60 hours, 110 places
|
|
Coordinators: | Inga Grześczak, Monika Mikuła | |
Group instructors: | Inga Grześczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Classroom |
|
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia służące poznaniu najważniejszych dzieł literatury starożytnej i ich recepcji w kulturze nowożytnej. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone są poznaniu kanonicznych dzieł literatury starożytnej greckiej i rzymskiej. Pokazują, na czym polega analiza i interpretacja dzieła literackiego. Studenci zapoznają się z literaturą starożytną jako źródłem idei, tematów, fabuł literackich, postaci i sytuacji, symboli funkcjonujących w literaturze i kulturze europejskiej, śledzą świadome i nieświadome zapożyczenia u twórców późniejszych. Dyskutują o dziełach literackich, szukają w nich uniwersalnych problemów, pytań, wzorów, mogą swobodnie wypowiadać własne refleksje i proponować tematy do dyskusji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa (lektury w przekładzie): Homer „Iliada” Homer „Odyseja” Wergiliusz „Eneida” Owidiusz „Metamorfozy” Zestaw może być poszerzany. Literatura uzupełniająca: Wskazane przez wykładowcę utwory nowożytne i ich fragmenty, opracowania. |
Classes in period "Academic year 2024/25" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 60 hours, 110 places
|
|
Coordinators: | Dorota Sutkowska, Magdalena Zawadzka | |
Group instructors: | Dorota Sutkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Classroom |
|
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia służące poznaniu najważniejszych dzieł literatury starożytnej i ich recepcji w kulturze nowożytnej. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone są poznaniu kanonicznych dzieł literatury starożytnej greckiej i rzymskiej. Pokazują, na czym polega analiza i interpretacja dzieła literackiego. Studenci zapoznają się z literaturą starożytną jako źródłem idei, tematów, fabuł literackich, postaci i sytuacji, symboli funkcjonujących w literaturze i kulturze europejskiej, śledzą świadome i nieświadome zapożyczenia u twórców późniejszych. Dyskutują o dziełach literackich, szukają w nich uniwersalnych problemów, pytań, wzorów, mogą swobodnie wypowiadać własne refleksje i proponować tematy do dyskusji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa (lektury w przekładzie): Homer „Iliada” Homer „Odyseja” Wergiliusz „Eneida” Owidiusz „Metamorfozy” Zestaw może być poszerzany. Literatura uzupełniająca: Wskazane przez wykładowcę utwory nowożytne i ich fragmenty, opracowania. |
Copyright by University of Warsaw.