Język rumuński - poziom podstawowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3006-JR-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język rumuński - poziom podstawowy |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Instytutu Filologii Klasycznej Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
A2 zgodnie z Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie podstawowym. |
Pełny opis: |
KURS PODSTAWOWY DLA POCZĄTKUJĄCYCH: po pierwszym semestrze (zimowym) student osiąga poziom A1, a po II semestrze (letnim) poziom A2. POZIOM A1: Po kursie na poziomie A1 student rozumie wyrażenia dotyczące podstawowych dziedzin życia (informacje o sobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu). Student rozumie znane słownictwo,nazwy i proste zdania, potrafi zrozumieć informacje zawarte w ogłoszeniach, na plakatach, reklamach. Student potrafi porozumiewać się prostymi zdaniami. Umie zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące tematyki życia codziennego, własnych potrzeb i znanych mu tematów. Potrafi używać prostych zwrotów i zdań. Jest w stanie opisać miejsce zamieszkania, kraj pochodzenia oraz znanych mu ludzi. Potrafi napisać krótki, prosty tekst czy wypełnić formularz z danymi osobowymi. POZIOM A2: Po kursie na poziomie A2 student rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (informacje o sobie i swojej rodzinie). Student otrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach i ogłoszeniach. Student umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty. Jest w stanie znaleźć szczegółową informację zawartą w prostych informacjach, reklamach, prospektach, jadłospisach, rozkładzie jazdy czy prostych listach prywatnych. Potrafi porozumieć się w sytuacjach dnia codziennego, wymieniać informacje na znane mu tematy. Student radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji. Potrafi użyć serii zwrotów i prostych zdań, aby opisać warunki życia, swoje wykształcenie oraz informacje o zatrudnieniu. Potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami. Student umie napisać list osobisty (podziękowanie, e-mail, sms). |
Literatura: |
Podręczniki: „Puls”, „You can speak Romanian”, materiały dodatkowe |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu, student: 1. w miarę swobodnie komunikuje się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym oraz w typowych sytuacjach komunikacyjnych. 2. identyfikuje informacje w prostych tekstach różnego typu, potrzebne do realizacji celu pozajęzykowego. 3. dokonuje analizy, syntezy i interpretacji informacji zawartych w prostych materiałach codziennego użytku. 4. przedstawia w formie ustnej i pisemnej fakty i opinie, uzasadniając w prosty sposób podejmowane decyzje. 5. wykorzystuje wiedzę o kulturze danego obszaru językowego, zdobytą na zajęciach. 6. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania. 7. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia. 8. akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: 1. aktywność na zajęciach - 25% oceny, 2. wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny, 3. wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawi żadnej aktywności w jednej z nich) Skala ocen: 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.