Heritage: implementation
General data
Course ID: | 3102-LDRZ |
Erasmus code / ISCED: |
14.7
|
Course title: | Heritage: implementation |
Name in Polish: | Dziedzictwo: realizacje |
Organizational unit: | Institute of Ethnology and Cultural Anthropology |
Course groups: |
(in Polish) Moduł L3: Antropologia materialności/rzeczy |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | optional courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Wykład w ramach ścieżki dydaktycznej Dziedzictwo kulturowe – interpretacje antropologiczne |
Short description: |
The course presents anthropological view of cultural heritage as a sphere of socially constructed meanings of the past. |
Full description: |
The course aims at reflection on the construction and/ or usage of the elements of cultural heritage in actions and spheres that legitimise current social order, and adherence to communities on a local or broader level. During the course students will be acquainted with examples of the school programs of regional education, local government cultural projects, and non-governmental and individual actions and views related to cultural heritage. |
Bibliography: |
Brzezińska A.W., Linda K., Dziedzictwo kulturowe regionu - projekty z zakresu edukacji regionalnej i dziedzictwa kulturowego, w: Edukacja kulturowa. Społeczność-aktywizacja-uczenie się, red. A.W. Brzezińska, A.Hulewska, J.Słomska-Nowak, Wrocław 2010, s. 187-202. Gaweł Ł., Szlaki dziedzictwa kulturowego. Teoria i praktyka zarządzania, Kraków 2011. Jagoszewska J., Koncepcja kultury w programach nauczania, „Kultura Współczesna” 2006, 2(48), s. 6081. Mikos v. Rohrscheidt A., Turystyka Kulturowa - wokół definicji, „Turystyka Kulturowa”, www.turystykakulturowa.org nr 1/2008 (listopad 2008), s. 4-21. Mokrzan M., Songin-Mokrzan M., Artykulacja lokalności. Konwencja UNESCO dotycząca ochrony niematerialnego dziedzictwa kulturowego jako praktyka dyskursywna, „Zeszyty Etnologii Wrocławskiej”, 2012/2 (17), s. 55-67. Urry J., Spojrzenie turysty, Warszawa 2007. Wieczorkiewicz A., Apetyt turysty: o doświadczaniu świata w podróży, Kraków 2008. Vorbrich K., Stowarzyszenie jako forma działalności edukacyjnej, w: Edukacja kulturowa. Społeczność-aktywizacja-uczenie się, red. A.W.Brzezińska, A.Hulewska, J.Słomska-Nowak, Wrocław 2010, s. 129-146. |
Learning outcomes: |
Having completed the course, students: - have knowledge of what is cultural heritage, how it is constructed and used; - can prepare a project explaining and popularising the notion of cultural heritage; - understand the role of cultural heritage in local communities. |
Assessment methods and assessment criteria: |
active participation, project prepared |
Copyright by University of Warsaw.