Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka praktyczna I 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3301-L1PAPG1-2
Kod Erasmus / ISCED: 09.101 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gramatyka praktyczna I 2
Jednostka: Instytut Anglistyki
Grupy: Obowiązkowe zajęcia z praktycznego angielskiego dla studiów pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Gramatyka praktyczna I 1 3301-L1PAPG1-1

Założenia (opisowo):

Student zaliczył pierwszą część kursu: Grmatykę Praktyczną I 1

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Druga część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego. Głównym tematem zajęć jest grupa czasownikowa. Kurs rozpoczyna się od omówienia rodzaje czasowników, pojęcia czasu i aspektu oraz sposobów opisywania przeszłości i teraźniejszości. Następnie przechodzi do sposobów wyrażania przyszłości oraz modalności. Na koniec omawia proces pasywizacji.

Pełny opis:

Druga część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego. Głównym tematem zajęć jest grupa czasownikowa. Kurs rozpoczyna się od omówienia rodzaje czasowników, pojęcia czasu i aspektu oraz sposobów opisywania przeszłości i teraźniejszości. Następnie przechodzi do sposobów wyrażania przyszłości oraz modalności. Na koniec omawia proces pasywizacji.

FRAZA CZASOWNIKOWA

• Struktua frazy (operatory)

• Typy czasowników

• Czas, aspekt, tryb

• Czas i aspekt (teraźniejszy i ciągły, przeszły i dokonany)

• Czasy używane w narracji

• Sposoby wyrażania przyszłości

• Modalność (rodzaje modalności)

• Strona bierna (użycie w czasach teraźniejszych i przyszłych)

Literatura:

Collins Cobuild English Grammar. Collins (1990).

Carter, R., R. Hughes & M. McCarthy (2000) Exploring Grammar in Context. CUP.

Gethin, H. (1992) Grammar in Context. Proficiency Level English. Nelson.

Graver, B. D. (1988) Advanced English Practice. OUP

Hall, N. & J. Shephheard (1991) The Anti-Grammar Grammar Book. Longman

Foley, M. Hall, D. (2005) Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman

Kaznowski, A. & E. Mioduszewska (1983) Exercises in English Structural & Transformational Syntax. PWN.

Leech, G. & J. Svartvik (1996) A Communicative Grammar of English. Longman.

Maule, D. (1991) The Naked Verb: the meaning of the English verb tense. Macmillan.

Quirk, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman.

Side, R. & G. Wellman (2000) Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

Swan, M. (1996) Practical English Usage. Longman.

Swan, M. & C. Walters (1997) How English Works. OUP.

Thomson, A. J. & A.V. Martinet (1986) A Practical English Grammar. OUP.

Vince, M. (1994) Advanced English Practice. Heinemann.

Willim, E. & E. Mańczak-Wohlfeld (1997) A Contrastive Approach to Problems with English. PWN.

Yule, G. (1998) Explaining English Grammar OUP.

Efekty uczenia się:

Student zna podstawową strukturę frazy czasownikowej i potrafi wskazać operator.

Student zna typy i podstawowe cechy czasowników angielskich.

Student rozumie podstawy systemu czasu i aspektu w języku angielskim.

Student potrafi użyć powyższej wiedzy w ćwiczeniach pisemnych.

Student potrafi użyć powyższej wiedzy aby poprawić błędy w zdaniach.

Student zna i używa różnych sposobów wyrażania przyszłości.

Student zna i używa strony bierna z różnymi typami czasowników.

Student zna ograniczenia użycia strony biernej.

Student rozumie pojęcie modalności i zna jej rodzaje.

Student zna i używa czasowników modalnych oraz alternatywnych sposobów wyrażenia modalności.

Kod w programie studiów: K_U05

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie następujących kryteriów:

• Obecność i aktywność na zajęciach. Dopuszcza się dwie nieobecności.

• Przygotowywanie ćwiczeń zadanych do domu.

• Zaliczenie testów śródokresowych (min. 50% punktów)

• Zaliczenie testu końcowego (min. 50% punktów)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)