Profil metodyczny - Dydaktyka języków obcych 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-2D1O-MET-DJO2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Profil metodyczny - Dydaktyka języków obcych 2 |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Przedmioty dla studiów dziennych i wieczorowych Przedmioty metodyczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w charakterze nauczyciela języka francuskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przygotować studentów do pracy w charakterze nauczyciela języka francuskiego na 2. etapie edukacyjnym (klasy 4 – 8 szkoły podstawowej). Studenci zostaną zapoznani ze specyfiką grupy wiekowej oraz technikami i metodami pracy na lekcji języka francuskiego, związanymi z profilem psychopedagogicznym tej grupy wiekowej. Zajęcia zostaną podzielone na dwa bloki tematyczne: praca z uczniami klas 4-6 kontynuującymi naukę języka francuskiego z 1. etapu edukacyjnego oraz praca z uczniami klas 7-8 rozpoczynającymi naukę. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przygotować studentów do pracy w charakterze nauczyciela języka francuskiego na 2. etapie edukacyjnym (klasy 4 – 8 szkoły podstawowej). Studenci zostaną zapoznani ze specyfiką grupy wiekowej oraz technikami i metodami pracy na lekcji języka francuskiego, związanymi z profilem psychopedagogicznym tej grupy wiekowej. Zajęcia będą miały charakter teoretyczno-praktyczny. Tematyka zajęć: Profil psychopedagogiczny ucznia klas 4-8. Cele i treści nauczania języków obcych w klasach 4-8 w polskiej szkole Konstruowanie programu nauczania języka francuskiego w klasach 4-8 Analiza podręczników do nauki języka francuskiego na 2. etapie edukacyjnym Rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych (słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, pisanie, mówienie, gramatyka i leksyka) Ocena umiejętności językowych ucznia klas 4-8 SP Konstruowanie planu lekcji języka francuskiego w klasach 4-8 SP. Konstruowanie programu nauczania języka francuskiego w klasach 4-8 SP. |
Literatura: |
Elementy bibliografii: Pamuła, M., 2006, Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa. Pamuła-Behrens, M., 2012, Nauka czytania w języku obcym w okresie wczesnoszkolnym. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków. Vanthier, H., 2009, L’enseignement aux enfants en classe de langue, Clé International, Paris. |
Efekty uczenia się: |
Student: zna podstawowe pojęcia i odpowiadające im terminy używane w glottodydaktyce; oraz rozumie ich usytuowanie w relacji do innych dziedzin humanistyki; ma usystematyzowaną wiedzę dotyczącą kształcenia językowego na 2. etapie edukacyjnym; ma elementarną wiedzę o kierunkach badań i o najnowszych osiągnięciach w glottodydaktyce; potrafi korzystać z różnych źródeł i sposobów, w tym nowoczesnych technologii informacyjnych, aby wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację niezbędną do udziału w zajęciach oraz posługuje się podstawowymi źródłami leksykograficznymi i gramatycznymi; posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac z zakresu glottodydaktyki; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla j metodyki nauczania języków obcych - w typowych sytuacjach profesjonalnych; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, ocenia własne kompetencje w różnych dziedzinach i doskonali umiejętności; umie współpracować w grupie, rozwiązywać problemy w dyskusji i inicjować stosowne do sytuacji rozwiązania; potrafi dokonać wzajemnej ewaluacji z poszanowaniem godności i uczuć członków grupy; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania; prawidłowo identyfikuje problemy i podejmuje decyzje związane z wykonaniem zawodu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest: • aktywny udział w zajęciach; • realizacja projektu dydaktycznego; • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium. UWAGA! Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji zagrożenia epidemicznego. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.