Cywilizacja i kultura galisyjska II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-CKG2-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.9
|
Nazwa przedmiotu: | Cywilizacja i kultura galisyjska II |
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich |
Grupy: |
Courses in foreign languages Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Chociaż nie jest to bezwzględnie wymagane, zaleca się, by student przed zapisaniem się na kurs posiadał podstawową orientację w sytuacji społeczno-politycznej Hiszpanii. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentowi kultury galisyjskiej poprzez rozmaite jej manifestacje: muzykę, kino, sztukę, literaturę, tradycje, itd. Prowadzący stosuje różne techniki pracy w celu zaangażowania studenta w tok nauczania. W związku z tym, charakter zajęć jest teoretyczno-praktyczny, a od studentów oczekuje się aktywnego udziału. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest pogłębienie i poszerzenie wiedzy, jaką studenci mają okazję zdobyć na innych, pokrewnych przedmiotach oferowanych przez tę jednostkę UW (Literatura Galisyjska, Język Galisyjski, Kultura Galicji). Tematyka zajęć jest podyktowana wielokulturowym charakterem Hiszpanii. Zaproponowane tematy zajęć zawsze uwzględniają więc niecentralistyczną perspektywę. Udział studenta w zajęciach powinien być aktywny. Czasem studenci mogą też zostać poproszeni o wykonanie dodatkowych zadań. Dla oso szczególnie zainteresowanych tematyką, prowadzący przygotowuje materiały rozszerzające podstawową wiedzę przekazywaną w ramach zajęć. Ponadto, tematyka zajęć może ulec modyfikacji, jeśli studenci zgłoszą takie zapotrzebowanie. W wyniku uczestnictwa w zajęciach, student posiądzie odpowiednie narzędzia niezbędne do zrozumienia nowych wyzwań, jakie stoją przed Europą (wzrost nacjonalizmów, kryzys migracyjny, itd.) |
Literatura: |
Reigosa A. Galicia encantada. Enciclopedia de Fantasía Popular de Galicia: http://www.galiciaencantada.com Turgalicia. Xunta de Galicia, 2013: http://www.turgalicia.es Este listado de lecturas podrá modificarse en función de las necesidades e intereses de los estudiantes. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: K_W02: zna podstawową terminologię nauk humanistycznych (w szczególności językoznawstwa, kulturoznawstwa, literaturoznawstwa, filozofii i historii) K_W03: zna elementarną terminologię używaną w opisie języka, literatury, kultury, historii, filozofii, rozumie jej źródła oraz zastosowania K_W08: ma podstawową wiedzę z zakresu historii kultury Półwyspu Iberyjskiego i Ameryki Łacińskiej K_W10: ma podstawową wiedzę o miejscu iberystyki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi K_W17: ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Półwyspu Iberyjskiego, Ameryki Łacińskiej i Polski UMIEJĘTNOŚCI: K_U04: potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa, filozofii i historii w typowych sytuacjach profesjonalnych K_U05: potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury właściwych dla językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa, filozofii i historii oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym K_U06: posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków KOMPETENCJE: K_K01: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K06: ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego studiowanego regionu, kraju, świata K_K07: potrafi aktywnie włączyć się w uczestnictwo w kulturze studiowanego regionu (Półwysep Iberyjski/Ameryka Łacińska), korzystając z różnych mediów i form K_K08: ma nawyk śledzenia współczesnych procesów i zjawisk zachodzących w języku, kulturze i literaturze Półwyspu Iberyjskiego i Ameryki Łacińskiej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania są następujące: Obecność (20%) Aktywność (20%) Referat związany z wybranym aspektem kultury galisyjskiej (60%) Nieobecność nieusprawiedliwiona na 5 zajęciach oznacza utratę 20% oceny. Aktywność jest oceniana na podstawie zainteresowania studenta tematem i udziałem w dyskusjach. Referat powinien trwać 20 minut. Kryteria te mogą ulec nieznacznym modyfikacjom w szczególnych sytuacjach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.