Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Bliskie spotkania z mediami: Mass Effect i analiza gier wideo

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3700-CW9-AL-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Bliskie spotkania z mediami: Mass Effect i analiza gier wideo
Jednostka: Wydział "Artes Liberales"
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Gotowość do zapoznania się z głównym tekstem kursu oraz możliwość gry w wybrane tytuły.



Skrócony opis:

Kurs ma za zadanie przybliżyć studentom metody analizy gier wideo poprzez wyjątkowo dogłębne zajęcie się wybranym tytułem. Jak sugeruje jego tytuł, nie jest to kurs przeglądowy and historyczny. Studenci będą zobowiązani do “lektury” jednego tylko tytułu, trylogii Mass Effect (Bioware, 2007-12), która będzie pretekstem do zapoznania się z i przećwiczenia całego szeregu perspektyw analitycznych i metodologii. Wśród omawianych aspektów trylogii Mass Effect znajdą się między innymi narracja, zagadnienia rasy, płci i seksualności, praktyki graczy, oraz uwarunkowania przemysłu gier. Poszczególne zajęcia oparte będą na lekturze wybranych pozycji krytycznych stanowiących narzędzia do analizy trylogii.

Pełny opis:

Kurs ma za zadanie przybliżyć studentom metody analizy gier wideo poprzez wyjątkowo dogłębne zajęcie się wybranym tytułem. Jak sugeruje jego tytuł, nie jest to kurs przeglądowy and historyczny. Studenci będą zobowiązani do “lektury” jednego tylko tytułu, trylogii Mass Effect (Bioware, 2007-12), która będzie pretekstem do zapoznania się z i przećwiczenia całego szeregu perspektyw analitycznych i metodologii stosowanych w badaniach gier wideo. Wśród omawianych aspektów trylogii Mass Effect znajdą się między innymi narracja, zagadnienia rasy, płci i seksualności, praktyki graczy, oraz uwarunkowania przemysłu gier. Poszczególne zajęcia oparte będą na lekturze wybranych pozycji krytycznych stanowiących narzędzia do analizy trylogii.

Pierwsze 5-6 zajęć poświęconych będzie gruntownemu zapoznaniu z trylogią, zaś w drugiej części semestru będziemy szczegółowo przyglądać się wybranym aspektom głównego tekstu.

Wcześniejsza znajomość teorii gier wideo ani znaczące doświadczenie w tym medium nie są warunkami uczestnictwa w kursie. Jednocześnie zajęcia wymagają od uczestników “przegrania” całej trylogii Mass Effect. Średni czas ukończenia każdej z gier to 50-60 godzin. Uczestnicy mogą zacząć zapoznawać się z grami przed rozpoczęciem kursu.

Metody i kryteria oceniania:

udział w dyskusji – 20%

zadania śródsemestralne – 40%

projekt semestralny – 40%

Ocena końcowa (oparta na powyższych):

• ponad 90% – 5

• 85-89% – 4+

• 80-84% – 4

• 70-79% – 3+

• 60-69% – 3

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)