Bliskie spotkania z mediami: Mass Effect i analiza gier wideo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CW9-AL-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Bliskie spotkania z mediami: Mass Effect i analiza gier wideo |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Gotowość do zapoznania się z głównym tekstem kursu oraz możliwość gry w wybrane tytuły. |
Skrócony opis: |
Kurs ma za zadanie przybliżyć studentom metody analizy gier wideo poprzez wyjątkowo dogłębne zajęcie się wybranym tytułem. Jak sugeruje jego tytuł, nie jest to kurs przeglądowy and historyczny. Studenci będą zobowiązani do “lektury” jednego tylko tytułu, trylogii Mass Effect (Bioware, 2007-12), która będzie pretekstem do zapoznania się z i przećwiczenia całego szeregu perspektyw analitycznych i metodologii. Wśród omawianych aspektów trylogii Mass Effect znajdą się między innymi narracja, zagadnienia rasy, płci i seksualności, praktyki graczy, oraz uwarunkowania przemysłu gier. Poszczególne zajęcia oparte będą na lekturze wybranych pozycji krytycznych stanowiących narzędzia do analizy trylogii. |
Pełny opis: |
Kurs ma za zadanie przybliżyć studentom metody analizy gier wideo poprzez wyjątkowo dogłębne zajęcie się wybranym tytułem. Jak sugeruje jego tytuł, nie jest to kurs przeglądowy and historyczny. Studenci będą zobowiązani do “lektury” jednego tylko tytułu, trylogii Mass Effect (Bioware, 2007-12), która będzie pretekstem do zapoznania się z i przećwiczenia całego szeregu perspektyw analitycznych i metodologii stosowanych w badaniach gier wideo. Wśród omawianych aspektów trylogii Mass Effect znajdą się między innymi narracja, zagadnienia rasy, płci i seksualności, praktyki graczy, oraz uwarunkowania przemysłu gier. Poszczególne zajęcia oparte będą na lekturze wybranych pozycji krytycznych stanowiących narzędzia do analizy trylogii. Pierwsze 5-6 zajęć poświęconych będzie gruntownemu zapoznaniu z trylogią, zaś w drugiej części semestru będziemy szczegółowo przyglądać się wybranym aspektom głównego tekstu. Wcześniejsza znajomość teorii gier wideo ani znaczące doświadczenie w tym medium nie są warunkami uczestnictwa w kursie. Jednocześnie zajęcia wymagają od uczestników “przegrania” całej trylogii Mass Effect. Średni czas ukończenia każdej z gier to 50-60 godzin. Uczestnicy mogą zacząć zapoznawać się z grami przed rozpoczęciem kursu. |
Metody i kryteria oceniania: |
udział w dyskusji – 20% zadania śródsemestralne – 40% projekt semestralny – 40% Ocena końcowa (oparta na powyższych): • ponad 90% – 5 • 85-89% – 4+ • 80-84% – 4 • 70-79% – 3+ • 60-69% – 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.