Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty projektowania gier analogowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3700-WAR13-AL-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty projektowania gier analogowych
Jednostka: Wydział "Artes Liberales"
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

W czasie zajęć pomocne będzie wiedza z zakresu grafiki komputerowej na podstawowym poziomie, ponieważ zajęcia zawierają także komponent poświęcony produkcji gier w dużej mierze oparty na wykorzystaniu cyfrowych narzędzi do edycji obrazu (grafika rastrowa, wektorowa, podstawy przygotowania do druku cyfrowego i offsetowego, a także do dystrybucji cyfrowej).



Skrócony opis:

Zajęcia w ramach przedmiotu skupione będą na zapoznaniu studentów z współczesnymi grami niekomputerowymi, w szczególności zaś z grami planszowymi i karcianymi, grami fabularnymi, grami miejskimi, terenowymi i LARP-ami, grami typu escape room oraz różnymi formami gier hybrydowych (gry wspomagane aplikacją mobilną, gry wykorzystujące narracje intermedialne, gry ARG). Celem zajęć jest prezentacja wspólnych cech nowoczesnych gier niekomputerowych a następnie wzięcie przez studentów udziału w procesie tworzenia własnej gry, od stadium koncepcyjnego, poprzez testy gry, aż do fazy produkcyjnej. Zajęcia uzupełnione będą rozbudowanym modułem e-learningowym poświęconym zapoznaniu ze specyfiką wybranych przez studentów gatunków gier.

Pełny opis:

Część przedmiotu realizowana jako laboratorium ma za zadanie przeprowadzić studentów w praktyce przez proces pracy nad grą rozumiany jako projekt. W tym celu zrealizują oni następujące fazy tworzenia projektu gry:

- fazę analizy rynku i potrzeb odbiorców

- fazę koncepcyjną

- fazę tworzenia mechaniki gry

- fazę testów

- fazę produkcji

- fazę tworzenia strategii marketingowej i monetyzacji projektu

Część e-learningowa ma dostarczyć studentom wiedzy teoretycznej oraz faktografii dotyczącej aktualnej oferty rynkowej gier niekomputerowych oraz zasad ich projektowania oraz testowania.

Literatura:

The Art of Game Design: A Book of Lenses, Jesse Schell

Theory of Fun for Game Design, Raph Koster

Building Blocks of Tabletop Game Design, by Geoffrey Engelstein

Game Mechanics: Advanced Game Design, Ernest Adams

Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen, Eric Zimmerman

Fundamentals of Game Design, Ernest Adams

Advanced Game Design: A Systems Approach: A Systems Approach, Michael Sellers

The Game Narrative Toolbox, Tobias Heussner, Toiya Kristen Finley, Jennifer Brandes Hepler , Ann Lemay

The Game Inventor's Guidebook: How to Invent and Sell Board Games, Card Games, Role-Playing Games, & Everything in Between!, Brian Tinsman

Eurogames: The Design, Culture and Play of Modern European Board Games,

Stewart Woods

Escape the Game: How to Make Puzzles and Escape Rooms, Adam Clare

Poradnik projektowania gier planszowych, Mike Selinker

Efekty uczenia się:

K_W11 - zna podstawowe metody interpretacji dzieł multimedialnych oraz ich analizy ikonograficznej i stylistycznej

K_W15 - Ma podstawową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego w Polsce i Europie

K_U01 - Potrafi selekcjonować oraz interpretować informacje pochodzące z różnych źródeł tekstowych, ikonograficznych, elektronicznych

K_U03 - Potrafi dokonywać analizy dzieła sztuk wizualnych, multimedialnych, performatywnych w kontekście estetycznym i społecznym

K_U06 - Potrafi zastosować uzyskaną wiedzę teoretyczną w działaniach kulturowych o charakterze społecznym

K_U10 - Potrafi przygotować działania o charakterze performatywnym z wyzyskaniem elementów tekstowych i multimedialnych

K_K01 - Rozumie potrzebę nieustannego kształcenia po ukończeniu studiów

K_K02 - Rozumie zasady, reguły oraz konieczność pracy zespołowej

K_K04 - Potrafi organizować i współpracować z grupą oraz zajmować w niej różne role społeczne

Metody i kryteria oceniania:

Wymiar czasowy zajęć to 30 godzin w semestrze (w 80% praca warsztatowa w zespołach), plus uzupełniający e-learning w wymiarze ok. 30 godzin w zależności od wybranego projektu gry.

Ocena z zajęć będzie wynikać z oceny aktywności studentów podczas pracy projektowej (realizacja kamieni milowych projektu, współpraca z zespołem, poprawne tworzenie i terminowe oddawanie kolejnych części dokumentacji projektu) oraz jakości końcowego projektu (jego atrakcyjności formalnej, innowacyjności stopnia ukończenia).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)