MA Seminar: American Cultural Studies Now
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS124-AM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0229) Nauki humanistyczne (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | MA Seminar: American Cultural Studies Now |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Najnowsze kierunki w ramach kulturoznawstwa miały duży wpływ na rozwój amerykanistyki. Obecnie myślimy o produktach kulturowych w kategoriach gender/seksualności, etniczności, czy też postkolonialności. Zajęcia te przeznaczone są dla studentów chcących krytycznie rozwijać podejścia analityczne do produkcji kulturowej i tych, którzy chcieliby na nowo spojrzeć na praktyki tożsamościowe. |
Pełny opis: |
Najnowsze kierunki w ramach kulturoznawstwa miały duży wpływ na rozwój amerykanistyki. Obecnie myślimy o produktach kulturowych w kategoriach gender/seksualności, etniczności, czy też postkolonialności. Zajęcia te przeznaczone są dla studentów chcących krytycznie rozwijać podejścia analityczne do produkcji kulturowej i tych, którzy chcieliby na nowo spojrzeć na nieraz mylne założenia czy praktyki tożsamościowe. Istnieje możliwość pisania różnorodnych prac magisterskich; zarówno krytyczno-literackich, jak i używających niekonwencjonalnych podejść do tekstów nieliterackich, w tym reprezentacji wizualnych. Szczególnie mile widziane będą prace dotyczące transnacjonalizmu, migracji, pamięci i żydowskości, a także poświęcone płci/seksualności oraz porównawczym podejściom między Polską/Europą Wschodnią i Ameryką Północną. |
Literatura: |
Wybór z: Belcher, Wendy Laura. Writing your Journal Article in Twelve Weeks: A Guide to Academic Publishing Success. University of Chicago Press, 2019. Fluck, Winfried, Donald E. Pease, and John Carlos Rowe, ed. Re-Framing the Transnational Turn in American Studies. UPNE, 2011. Grossberg, Lawrence, Cary Nelson, Paula Treichler, ed. Cultural Studies. Routledge, 1992. Lye, Colleen , Christopher Nealon, ed. After Marx. Cambridge, 2022. Pease, Donald E., Robyn Wiegman. The Futures of American Studies. Duke, 2002. Richter, David H., ed. Critical Tradition: Classic Texts and Contemporary Trends. Bedford’s/St.Martin’s, 2007. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student będzie: - Wiedział jak konstruować argumentację naukową - Wiedział, jak znaleźć i sformułować temat pracy mrg - Wiedział, jak stworzyć bibliografie naukowa i szukać źródeł odpowiadających tematowi - Umiał ocenić jakość źródeł prymarnych i sekundarnych - Umiał zorganizować efekty badawcze w spójny sposób - Doceniać wielokulturowość i różnorodność |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest złożenie rozdziału pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.