Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 5300-SBKB-OG Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Transferu Technologii UOTT
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:

● założyć w przyszłości swój własny biznes,

● przetestować swój pomysł,

● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy,

● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy,

● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób,

● chodzić na fajny i przydanty OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć:

· Jak tworzyć innowacje

Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań.

· Lean Model Canvas

Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy.

· Walidacja i testowanie

Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji.

· Praktyczna sprzedaż

Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji.

· Zarządzanie zespołem

Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować?

· Autoprezentacja

Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór.

· Zarządzanie sobą w czasie

Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie?

Czego się nauczycie?

● jakie zacząć planować własny biznes,

● jak tworzyć innowacje,

● jak sprawdzić czy projekt ma sens,

● jak dobrze się prezentować,

● jak zarządzać zespołem,

● jakie są metody skutecznej sprzedaży.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Efekty uczenia się:

Wiedza:

PI/W 10 Rozumie główne determinanty skutecznej sprzedaży oraz zna proces sprzedaży i wie jak go zaplanować.

PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.

PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.

PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.

Umiejętności:

PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.