SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 5300-SBKB-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe |
Jednostka: | Centrum Transferu Technologii i Wiedzy |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● założyć w przyszłości swój własny biznes, ● przetestować swój pomysł, ● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy, ● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy, ● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób, ● chodzić na fajny i przydanty OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć: · Jak tworzyć innowacje Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań. · Lean Model Canvas Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy. · Walidacja i testowanie Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji. · Praktyczna sprzedaż Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji. · Zarządzanie zespołem Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować? · Autoprezentacja Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór. · Zarządzanie sobą w czasie Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie? Czego się nauczycie? ● jakie zacząć planować własny biznes, ● jak tworzyć innowacje, ● jak sprawdzić czy projekt ma sens, ● jak dobrze się prezentować, ● jak zarządzać zespołem, ● jakie są metody skutecznej sprzedaży. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PI/W 10 Rozumie główne determinanty skutecznej sprzedaży oraz zna proces sprzedaży i wie jak go zaplanować. PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne. PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli. PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce. Umiejętności: PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży. Kompetencje społeczne: PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.