Spin Off Academy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 7600-SOA-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Spin Off Academy |
Jednostka: | Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
To propozycja dla wszystkich, którzy chcieliby zarabiać na tym, co studiują (np. na pracy dyplomowej) oraz dla tych, którzy chcieliby komercjalizować swoją wiedzę i umiejętności. Skorzystają zwłaszcza studenci, którzy chcieliby rozwijać badania naukowe i myślą o pozostaniu na uczelni w roli naukowca lub w życiu zawodowym łączyć działalność badawczą z biznesem. |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealną propozycją dla osób, które chciałyby: ● rozwijać się w kierunku badań naukowych, ● zobaczyć jak można łączyć wiedzę z różnych kierunków i wydziałów, ● dowiedzieć się, jak zarabiać na swoim hobby, doświadczeniu, ● dowiedzieć się, czym jest komercjalizacja i patentowanie, ● zarabiać na swoich pracach dyplomowych, ● chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Semestralny przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej, co tydzień przez 3 godziny zegarowe. Każde zajęcia będą dotyczyły innego zagadnienia i będą prowadzone przez trenera/ praktyka specjalizującego się w danym temacie. Scenariusz zajęć: Blok. Kreatywność Uczestnicy, podzieleni na zespoły pod kątem zainteresowań naukowych i badawczych, spróbują razem wytworzyć interdyscyplinarne hipotezy projektowe. Blok. Biznesowy i komercjalizacji W trakcie warsztatów studenci dowiedzą się jak modelować biznesowo swój projekt, jakie są możliwości komercjalizacji, patentowania czy jak budować ecosystem, w ramach którego projekt może znaleźć finansowanie. Blok. Kompetencyjny Warsztaty mają za zadanie rozwijać kompetencje miękkie studentów w kontekście prowadzenia projektu o charakterze naukowym, tj. zarządzanie projektem długoterminowym, zarządzanie porażką. Czego się nauczycie? ● skąd brać pieniądze na rozwój badań i działalności, ● jak zarabiać na tym, co się robi, ● jak spieniężać prace dyplomowe, ● jak tworzyć budżet w projekcie, ● jak komercjalizować wiedzę i umiejętności, ● jak sprawnie i efektywnie zarządzać projektami. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PI/W 07: Posiada wiedzę na temat zasad i instrumentów marketingu oraz specyfiki marketingu w różnych obszarach. Umiejętności: PI/U 08: Umie interpretować informacje rynkowe. PI/U 07: Umie definiować cele sprzedaży i planować proces sprzedaży. PI/U 01: Potrafi formułować cele i przekładać je na plany realizacji, w tym uwzględniać metacele, koszty i zyski stojące za realizacją celu. Kompetencje społeczne: PI/K 05: Ma świadomość poczucia własnej wartości, niezbędnej do skutecznego działania i dojrzałego funkcjonowania w relacjach. PI, PII, PIII/ K 04: Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i zaangażowanie w tworzenie projektu. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.