1. Powtórzenie zagadnień fleksyjnych i składniowych omawianych na pierwszym roku.
2. Uzupełnienie wiadomości składniowych o trudniejsze zagadnienia wymagające większej sprawności językowej:
- uzupełnienie składni przypadków
- omówienie zdań względnych z odcieniem
-omówienie zdań ex mente aliena
- attractio modorum
- wprowadzenie i praktyczne przećwiczenie zasad mowy zależnej
3. Lektura tekstów oryginalnych o średnim stopniu trudności:
- proza: Cyceron, Salustiusz, Liwiusz
-poezja: Katullus, Horacy, Wergiliusz, Owidiusz
4. Omówienie zagadnień potrzebnych przy analizie tekstów oryginalnych:
- metryka łacińska
- tropy i figury stylistyczne
- podstawowe wiadomości z krytyki tekstu: odczytywanie i interpretacja aparatu krytycznego
- kalendarz rzymski- zapis i odczytywanie dat
5. Elementy stylistyki łacińskiej (słownictwo, frazeologia, ćwiczenia praktyczne).
Kolejność wprowadzania materiału ustala prowadzący zajęcia. W zależności od stopnia zaawansowania studentów dopuszczalne są odstępstwa od przedstawionego programu (por. sylabus dla roku I).
|