MTP - Wprowadzenie do pedagogiki - konwersatorium [2300-MTP-WP-K]
Semestr letni 2018/19
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | MTP - Wprowadzenie do pedagogiki - konwersatorium [2300-MTP-WP-K] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Małgorzata Przanowska |
Literatura: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Watson J., Behawioryzm. Psychologia jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1993; rozdz. I. Co to jest behawioryzm? rozdz. XII. Osobowość 3. Durkheim E., O wychowaniu, O kulturze pedagogicznej, W: Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, red. S. Wołoszyn, Kielce 1998, tom III, ks.1. 4. Rogers C., Uczyć się jak być wolnym, W: Przełom w psychologii, red. K. Jankowski, warszawa 1978, [lub w: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom III, ks.2]. 5. Dewey J., Co to jest filozofia wychowania?, W: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom III, ks.1. [lub Dewey J., Demokracja i wychowanie, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1972, rozdz. XXIV]. 6. Maritain J., Dynamika wychowania, ,,Znak” nr 436 (9), 1991. 7. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1998, rozdz. VII [lub w: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom I, ks.2]. 8. Nawroczyński B., Przymuszać czy wyzwalać, W: B. Nawroczyński, Dzieła wybrane, Warszawa 1987, t. I [lub w: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom III, ks.2]. 9. Śliwerski B., Antypedagogika, czyli o kontestacji pedagogiki końca XX wieku, W: Filozofia pedagogice, pedagogika filozofii, nr specjalny „Colloquia Communia”, 2 (75) 2003, s.71-91. 10. Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość i edukacja, Kraków 1998, rozdz.: Nauki społeczne u schyłku nowoczesności, s.13-31 oraz Edukacja i kultura popularna, s.115-125. 11. Rodziewicz E., Szkoły myślenia w edukacji, W: Edukacja wobec zmiany społecznej, red. Brzeziński J., Witkowski L., Poznań – Toruń 1994. 12. Neill A.S., Nowa Summerhill, Poznań 2000, rozdz.: Idea Summerhill, Zabawa i samoregulacja, Seks i koedukacja. 13. U. Zbrzeźniak: Czy może istnieć edukacja bez filozofii, [w]: „Kwartalnik Pedagogiczny” 2017, nr 1 (243), s. 123 – 132. |
Metody dydaktyczne: |
zróżnicowane, zależne od omawianej lektury oraz analizowanych zagadnień |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywnośc na zajęciach wynikająca z przeczytanych i przeanalizowanych lektur; obecność (2 możliwe nieobecności) |
Uwagi: |
Podczas pierwszych zajęć zostaną wyjasnione zasady funkcjonowania na zajęciach oraz warunki zaliczenia konwersatorium - obecność obowiązkowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.