Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MTP - Wprowadzenie do pedagogiki - konwersatorium [2300-MTP-WP-K] Semestr letni 2018/19
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: MTP - Wprowadzenie do pedagogiki - konwersatorium [2300-MTP-WP-K]
Zajęcia: Semestr letni 2018/19 [2018L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 10:00 - 11:30
sala 313
Budynek Dydaktyczny - Mokotowska 16/20 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Małgorzata Przanowska
Literatura:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Watson J., Behawioryzm. Psychologia jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1993;

rozdz. I. Co to jest behawioryzm? rozdz. XII. Osobowość

3. Durkheim E., O wychowaniu, O kulturze pedagogicznej, W: Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, red. S. Wołoszyn, Kielce 1998, tom III, ks.1.

4. Rogers C., Uczyć się jak być wolnym, W: Przełom w psychologii, red. K. Jankowski, warszawa 1978, [lub w: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom III, ks.2].

5. Dewey J., Co to jest filozofia wychowania?, W: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom III, ks.1. [lub Dewey J., Demokracja i wychowanie, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1972, rozdz. XXIV].

6. Maritain J., Dynamika wychowania, ,,Znak” nr 436 (9), 1991.

7. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1998, rozdz. VII [lub w: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom I, ks.2].

8. Nawroczyński B., Przymuszać czy wyzwalać, W: B. Nawroczyński, Dzieła wybrane, Warszawa 1987, t. I [lub w: Źródła do dziejów wychowania…, op. cit., tom III, ks.2].

9. Śliwerski B., Antypedagogika, czyli o kontestacji pedagogiki końca XX wieku, W: Filozofia pedagogice, pedagogika filozofii, nr specjalny „Colloquia Communia”, 2 (75) 2003, s.71-91.

10. Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość i edukacja, Kraków 1998, rozdz.: Nauki społeczne u schyłku nowoczesności, s.13-31 oraz Edukacja i kultura popularna, s.115-125.

11. Rodziewicz E., Szkoły myślenia w edukacji, W: Edukacja wobec zmiany społecznej, red. Brzeziński J., Witkowski L., Poznań – Toruń 1994.

12. Neill A.S., Nowa Summerhill, Poznań 2000, rozdz.: Idea Summerhill, Zabawa i samoregulacja, Seks i koedukacja.

13. U. Zbrzeźniak: Czy może istnieć edukacja bez filozofii, [w]: „Kwartalnik Pedagogiczny” 2017, nr 1 (243), s. 123 – 132.

Metody dydaktyczne:

zróżnicowane, zależne od omawianej lektury oraz analizowanych zagadnień

Metody i kryteria oceniania:

aktywnośc na zajęciach wynikająca z przeczytanych i przeanalizowanych lektur;

obecność (2 możliwe nieobecności)

Uwagi:

Podczas pierwszych zajęć zostaną wyjasnione zasady funkcjonowania na zajęciach oraz warunki zaliczenia konwersatorium - obecność obowiązkowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)