Projekt naukowy 1 [3005-KU6PROJEKTN]
Rok akademicki 2019/20
Projekt badawczy,
grupa nr 3
Przedmiot: | Projekt naukowy 1 [3005-KU6PROJEKTN] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Projekt badawczy [PRO-BAD], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Maciej Falski |
Literatura: |
Literatura zalecana wszystkim, którzy chcą wziąć udział w projekcie: (1) Charles Montgomery, Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta. Przeł. T. Tesznar. Wysoki Zamek: Kraków 2015 (2) Wade Graham. Miasta wyśnione. Siedem wizji urbanistycznych, które kształtują świat. Karakter: Kraków 2016. (3) Małgorzata Dymnicka. Przestrzeń publiczna a przemiany miasta. Scholar: Warszawa 2013. (4) Cultural Life of Capitalism in Yugoslavia: (Post)socialism and its Other. Red. M. Kolanović i in. Palgrave Macmillian 2018. |
Zakres tematów: |
Projekt będzie realizowany we współpracy z Pracownią Obszaru Postjugosłowiańskiego (PROP). Temat przewodni to "Miasto postjugosłowiańskie". Celem projektu będzie (1) włączenie chętnych w badania przestrzeni miejskiej na obszarze byłej Jugosławii, prowadzone przez dra Macieja Falskiego we współpracy z badacz/k/ami z PROP: rozwój warsztatu badawczego, przyswajanie metody oraz ocena problematyki miejskiej; (2) próba wypracowania założeń tytułowej kategorii "miasto postjugosłowiańskie", zebranie materiałów w terenie oraz ich opracowanie pod kątem znalezienia cech definicyjnych tego zjawiska. Tematyka spotkań początkowych będzie oscylować między przeglądem badań miejskich a przypomnieniem sytuacji socjo-politycznej regionu. Następnie wspólnie zostaną wypracowane dalsze ścieżki postępowania. Przygotujemy również wspólnie projekt badawczy realizowany w wybranych miastach byłej Jugosławii. |
Metody dydaktyczne: |
Zasadniczym celem, a przy tym i sposobem pracy, będzie współpraca w grupie i grupowe prowadzenie badań. Metody związane z projektem obejmują szereg działań stymulujących z jednej strony współpracę i rozwój instrumentarium badawczego, z drugiej zaś umiejętności wykonania badań, jak też przygotowania projektu od strony organizacyjnej. Proponowane metody pracy to: dyskusja; przygotowanie projektu od strony merytorycznej i organizacyjnej; jakościowe badania terenowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnicy projektu podlegają bieżącej ewaluacji w odniesieniu do zadań do wykonania, jak również ewaluacji końcowej (pod koniec pierwszego i drugiego roku trwania projektu). Na pierwszym roku wymagany jest udział w spotkaniach, aktywne wsparcie poszczególnych etapów działania oraz przygotowanie. Na drugim roku, przy ocenie całokształtu uczestnictwa, pod uwagę bierze się stopień zaangażowania : dst (3) udział w spotkaniach, przygotowanie do zajęć, wyjazd na badania terenowe db (4) dodatkowo: pomoc w przygotowaniu projektu badawczego, zaangażowanie w jego realizację formalną bdb (5) ponadto przygotowanie prezentacji końcowej, napisanie eseju/artykułu naukowego/informacji upubliczniających projekt. |
Uwagi: |
W projekcie mogą wziąć udział maksymalnie cztery osoby z 1M. Temat jest przygotowany dla studentek/studentów kierunków południowosłowiańskich, ale nie wyklucza to udziału zainteresowanych bohemistów i realizacji projektu na obszarze czeskim/słowackim, przy włączeniu perspektywy komparatystycznej (w ramach kategorii miasta postsocjalistycznego). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.