Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - j. angielski [3200-M1-0SEMA] Semestr letni 2019/20
Seminarium magisterskie, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - j. angielski [3200-M1-0SEMA]
Zajęcia: Semestr letni 2019/20 [2019L] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM-MGR], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala 109
Budynek Dydaktyczny - Szturmowa 4 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Olena Petrashchuk
Literatura:

Aitchison, Jean. 2011. Words in the mind. An introduction to the mental lexicon, 4th ed., Oxford: Blackwell.

Bui, Y., 2009, How to Write a Master's Thesis, SAGE.

Brinton, Laurel J. and Donna M. Brinton. (2010). The Linguistic Structure of Modern English. John Benjamins Publishing Company.

Chruszczewski, Piotr P. 2011. Językoznawstwo antropologiczne. Zadania i metody. Wrocław: Polska Akademia Nauk.

Evans, V. and M. Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh.

Geertz, Clifford. 2005. Interpretacja kultur. Wybrane eseje. Polish translation by Maria Piechaczek. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Grundy, P. 2013. Doing Pragmatics. New York: Routledge.

Lüdeling, Anke and Kytö, Meria (eds.). 2008. Corpus Linguistics. An International Handbook. Berlin, New York: Walter de Gruyter.

Lyons, J. 1977. Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: CUP.

Norris C.B. 2016. Academic Writing in English. Language Services, University of Helsinki.

Nygaard L. P., 2017, Writing your Master’s Thesis, Sage.

O’Grady W., Archibald J., Aronoff M., Rees-Miller J. 2010. Contemporary Linguistics. An Introduction. Pearson Longman.

O'Grady, W. et al. 2005. Contemporary Linguistics. An Introduction. 5-th edition. Boston : Bedford/St. Martin's.

Paltridge, B. & A. Phakiti, 2015, Research Methods in Applied Linguistics, Bloomsbury.

Pułło A., 2000, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, PWN.

Shannon S.L. 2011. A Guide to Academic and Scholarly Writing. Baldwin Book Publishing.

Yule, George. 2006. The Study of Language. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press.

In addition, the sources are determined depending on the selected research topic.

Zakres tematów:

Seminarium obejmie następujące główne tematy:

1/ Uściślenie zainteresowań naukowych studentów: językoznawstwo ogólne/stosowane, języki specjalistyczne, glottodydaktyka

2/ Nakreślenie granic obszaru badawczego w obrębie wybranych przez studentów zagadnień tematycznych

3/ Prezentacja przedmiotu poszukiwań naukowych

4/ Prezentacja własnych zagadnień w grupie seminaryjnej

5/ Techniki pisania pracy magisterskiej (struktura, styl naukowy itp)

6/ Analiza wybranych źródeł.

7/ Przygotowanie konspektu pracy.

8/ Dyskusja nad postępami w pisaniu pracy.

9/ Ewaluacja opracowanego materiału.

Metody dydaktyczne:

Program kursu jest prezentowany w interaktywny sposób, angażując studentów w analizę i dyskusje podczas zajęć; inne stosowane metody:

opis, rozmowa, rozwiązywanie problemów, objaśnienia, dyskusja w grupie, prezentacje studentów, indywidualne konsultacje, projektowanie przez studentów zarysu pracy magisterskiej; spotkania w grupie – debata, dyskusje nad danym problemem badawczym, praca indywidualna w bibliotece, konsultacje indywidualne z promotorem.

Uwagi:

Zajęcia dla TTS - prof. O. Petrashchuk

Nakład pracy studenta:

Łączna wartość punktów ECTS = 5

Godziny kontaktowe (w sali) = jeden semestr = 30 = 1 ECTS

Samodzielna praca studenta poza salą zajęciową:

15 godzin czytanie i analiza lektur - 1 ECTS

60 godzin przygotowanie do zaliczenia semestralnego (project MA pracy) – 3 ECTS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)