Seminarium magisterskie - j. angielski [3200-M1-0SEMA]
Semestr letni 2019/20
Seminarium magisterskie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - j. angielski [3200-M1-0SEMA] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM-MGR], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 17 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Olena Petrashchuk |
Literatura: |
Aitchison, Jean. 2011. Words in the mind. An introduction to the mental lexicon, 4th ed., Oxford: Blackwell. Bui, Y., 2009, How to Write a Master's Thesis, SAGE. Brinton, Laurel J. and Donna M. Brinton. (2010). The Linguistic Structure of Modern English. John Benjamins Publishing Company. Chruszczewski, Piotr P. 2011. Językoznawstwo antropologiczne. Zadania i metody. Wrocław: Polska Akademia Nauk. Evans, V. and M. Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh. Geertz, Clifford. 2005. Interpretacja kultur. Wybrane eseje. Polish translation by Maria Piechaczek. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Grundy, P. 2013. Doing Pragmatics. New York: Routledge. Lüdeling, Anke and Kytö, Meria (eds.). 2008. Corpus Linguistics. An International Handbook. Berlin, New York: Walter de Gruyter. Lyons, J. 1977. Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: CUP. Norris C.B. 2016. Academic Writing in English. Language Services, University of Helsinki. Nygaard L. P., 2017, Writing your Master’s Thesis, Sage. O’Grady W., Archibald J., Aronoff M., Rees-Miller J. 2010. Contemporary Linguistics. An Introduction. Pearson Longman. O'Grady, W. et al. 2005. Contemporary Linguistics. An Introduction. 5-th edition. Boston : Bedford/St. Martin's. Paltridge, B. & A. Phakiti, 2015, Research Methods in Applied Linguistics, Bloomsbury. Pułło A., 2000, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, PWN. Shannon S.L. 2011. A Guide to Academic and Scholarly Writing. Baldwin Book Publishing. Yule, George. 2006. The Study of Language. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press. In addition, the sources are determined depending on the selected research topic. |
Zakres tematów: |
Seminarium obejmie następujące główne tematy: 1/ Uściślenie zainteresowań naukowych studentów: językoznawstwo ogólne/stosowane, języki specjalistyczne, glottodydaktyka 2/ Nakreślenie granic obszaru badawczego w obrębie wybranych przez studentów zagadnień tematycznych 3/ Prezentacja przedmiotu poszukiwań naukowych 4/ Prezentacja własnych zagadnień w grupie seminaryjnej 5/ Techniki pisania pracy magisterskiej (struktura, styl naukowy itp) 6/ Analiza wybranych źródeł. 7/ Przygotowanie konspektu pracy. 8/ Dyskusja nad postępami w pisaniu pracy. 9/ Ewaluacja opracowanego materiału. |
Metody dydaktyczne: |
Program kursu jest prezentowany w interaktywny sposób, angażując studentów w analizę i dyskusje podczas zajęć; inne stosowane metody: opis, rozmowa, rozwiązywanie problemów, objaśnienia, dyskusja w grupie, prezentacje studentów, indywidualne konsultacje, projektowanie przez studentów zarysu pracy magisterskiej; spotkania w grupie – debata, dyskusje nad danym problemem badawczym, praca indywidualna w bibliotece, konsultacje indywidualne z promotorem. |
Uwagi: |
Zajęcia dla TTS - prof. O. Petrashchuk Nakład pracy studenta: Łączna wartość punktów ECTS = 5 Godziny kontaktowe (w sali) = jeden semestr = 30 = 1 ECTS Samodzielna praca studenta poza salą zajęciową: 15 godzin czytanie i analiza lektur - 1 ECTS 60 godzin przygotowanie do zaliczenia semestralnego (project MA pracy) – 3 ECTS. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.