Globalizacja [2102-M-Z3GLOB-MP]
Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Globalizacja [2102-M-Z3GLOB-MP] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:05 - 14:30
sala 223 Gmach Audytoryjny jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Rothert | ||||||||||
Literatura: |
Źródła internetowe potrzebne do zajęć i końcowego projektu Także: Artus P., Girard M-P., Wielki kryzys globalizacji, Warszawa, 2008 Barber B.R., Imperium strachu: wojna, terroryzm i demokracja, Warszawa, 2005 Bauman Z. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, Warszawa, 2000 Beck U. Społeczeństwo ryzyka w drodze do innej nowoczesności, Warszawa, 2004 Beck U. Władza i przeciwwładza w epoce globalnej: nowa ekonomia polityki światowej, Warszawa, 2005 Castells M. Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2007 Friedman T. Świat jest płaski, Warszawa, 2006 Giddens A., Europa w epoce globalnej, Warszawa, 2009 Giddens A., Nowoczesność i tożsamość: „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa, 2002 Mandle J. Globalna sprawiedliwość, Warszawa, 2009 Rothert A. Emergencja rządzenia sieciowego, Warszawa, 2008 Rothert A. Dezagregacja polityki, Warszawa, 2010 Scott J. Władza, Warszawa, 2006 Wnuk-Lipiński E. Świat międzyepoki: Globalizacja, Demokracja, Państwo narodowe, Kraków, 2004 |
||||||||||
Zakres tematów: |
I. Rozpoznanie krajobrazu 1. Metodologia, sposoby analizy 2. Metafora, scenariusz, futurologia 3. Czym jest globalizacja? II. Odbijamy! (podróż przez kulę ziemską) 4. Kim jesteśmy? 5. Przygotowania do przygody 6. Wyzwania: a. ekonomia b. wojna c. miasta d. ludzie e. przybywamy do krainy Oz – władza polityczna f. inteligentna władza(?) III. Zrzucamy kotwicę (tworzymy “nasze nowe wspaniałe światy”) 1. burza mózgów 2. próbowanie 3. przedstawienie IV. CELE Ciekawość Kreatywność Elastyczność Koncentracja Wysiłek Entuzjazm Pewność Inicjatywa Współdziałanie Empatia |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Przedmiot realizowany w sali dydaktycznej przez zastosowanie różnych form pracy: grywalizacja, rozmowa nauczająca, analiza zawartości, analiza krytyczna, prezentacje studentów. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena jest wypadkową całościowej aktywności studenta/studentki: 1. Aktywne uczestnictwo w warsztatach i pracy zespołowej -45% 2. Projekt zespołowy – 45% 3. Dodatkowy wkład indywidualny – 10% |
||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.