Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.C) - francuski sem. IV [3201-1DKKCF24]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.C) - francuski sem. IV [3201-1DKKCF24] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Christine Martinez, Eryk Stachurski |
Literatura: |
Artykuły prasowe Bentolia A. 2002, Vocabulaire. Paris. Nathan Berchoud Marie-José, 2008, Les épreuves sur texte: le résumé, le commentaire, l'analyse de texte, La Documentation Française Bescherelle. La conjugaison pour tous. Hatier Birks R. 1998, Le français en gros plans. Paris. Didier C. Abbadie, B. Bhovelon, M.-H. Morsel, Expression française écrite et orale, PUG C.-M. Beaujeu, A. Barlier, R. Mimiran, M. Torres, J. Vrillaud-Meunier, Grammaire. Bours de Bivilisation française de la Sorbonne. 350 exercices. Niveau supérieur I et II, Hachette Ch. Descotes-Genon M.-H. Morsel, B. Richou, L’exercisier, PUG Cotentin-Rey G. 1991, Le résumé, Paris, BLE International Crépin F. 1994, Français. Méthodes et techniques. Paris, Nathan Dubost M., Turque B. 2014, Améliorer Son Expression Écrite et Orale, Ellipses Edouard Bled, Odette Bled, BLED Orthographe – Grammaire (2007), Hachette Le Bon usage (2007), Grévisse, Duculot Le Lay J. 2016, Savoir rediger, Larousse, Paris Lesot A, 2013, Bescherelle Le vocabulaire pour tous: Ouvrage de référence sur le lexique français, Hatier Lesot A, 2018, Bescherelle poche Mieux rédiger: L'essentiel pour améliorer son expression, Hatier M. Boulares, J.-L. Frérot, Grammaire progressive du français avec 400 exercices, Niveau avancé, BLE International Matteï P, 2015, Apprendre à rédiger, Librio Niquet G. 1987, Structurer sa pensée, structurer sa phrase. Paris. Hachette Peyroutet B. Desaintghislain B, 2015, L'expression écrite, Nathan Sabbah H. 1991, Le résumé initiation, Paris, Hatier Samuel P., Lancien B. 2017, J'assure à l'oral. Pour une prise de parole efficace, Ellipses Spicher A. 2011, Bien Ecrire bien Rédiger, Ellipses Stalloni Y. 1998, La Bontraction de Texte : Méthodes, Exercices et Epreuves, Ellipses |
Zakres tematów: |
WYPOWIEDZ USTNA 1. Współczesne życie 2. Geopolityka 3. Natura i ekologia 4. Turystyka, podróżowanie i gastronomia 5. Próbny egzamin ustny PISANIENA NA POTRZEBY AKADEMICKIE 1. Analiza paragrafu pod względem budowy i spójności tematycznej 2. Formułowanie paragrafu 3. Opis – struktura opisu, struktury gramatyczne, słownictwo 4. Pisanie listów 5. Pisanie raportu – forma i treść 6. Próbny egzamin |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalne są dwie nieobecności Warunki zaliczenia poprawkowego są identyczne jak w przypadku pierwszego terminu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.