Język obcy drugi [3300-JOD-HEL1-L]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język obcy drugi [3300-JOD-HEL1-L] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Patrycja Polanowska |
Literatura: |
1. La Grassa M., L' italiano all' universita, A1-A2, Edilingua, 2011. 2. Marin T., Magnelli S., Nuovo progetto italiano 1. Corso multimediale di lingua e civiltà italiana; Libro dello studente + Quaderno degli esercizi, Roma, Edilingua, 2008. Materiały uzupełniające: 1. Dominici M., Dieci racconti. 10 brevi storie ispirate a Nuovo progetto italiano 1, Roma, Edilingua, 2009. 2. Jafrancesco E., Parla e Scrivi, Firenze, Cendali Editori in Firenze, 2007. 3. Marin T., Primo ascolto. Materiale per lo sviluppo dell’abilità di ascolto. Livello elementare (A1-A2), Roma, Edilingua, 2001. |
Zakres tematów: |
Po kursie na tym poziomie student rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii, zatrudnieniu). Potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi zawarty w krótkich i wyraźnych przekazach. Umie przeczytać proste teksty oraz potrafi odnaleźć zawarte w nich kluczowe informacje. Jest w stanie porozumieć się w rutynowych sytuacjach, wymagających bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane. Radzi sobie z prostymi interakcjami, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji. Umie napisać list nieformalny, notatkę oraz sporządzić krótki opis postaci i wydarzeń. Materiał gramatyczny: - Rodzajniki - Articoli determinativi e indeterminativi - Czas teraźniejszy – Indicativo presente - Czasowniki zwrotne, modalne – Verbi riflessivi, modali - Przyimki - Preposizioni - Zaimki dzierżawcze – Pronomi possessivi - Zaimki osobowe biernika - Pronomi Diretti - Czas przeszły dokonany- Passato Prossimo - Czas przeszły niedokonany – Imperfetto - Czas zaprzeszły- Trapassato - Zaimki osobowe celownika – Pronomi Indiretti - Czasy przyszłe - Futuro semplice e futuro composto - Wstęp do trybu rozkazującego (Imperativo) oraz trybu przypuszczającego (Modo Condizionale Presente) Materiał leksykalny: - zwroty grzecznościowe, formuły pozdrowienia - rodzina, nazwy zawodów, nazwy narodowości - dni tygodnia, miesiące, pory roku, godziny, pytanie o godzinę - opis cech zewnętrznych i charakteru, części ciała, odzież - podróże, środki transportu - opis domu, mieszkanie, meble - pogoda - czas wolny - w sklepie, w restauracji, w barze - zagadnienia z zakresu kultury włoskiej: kino, muzyka, teatr, moda, kuchnia |
Metody dydaktyczne: |
Materiał będzie utrwalany poprzez: - zadania na rozumienie ze słuchu – prove d’ascolto (teksty własne, artykuły z gazet i podręczników) - streszczenia, komentarze do tekstów, dyskusje – materiały własne lub z podręczników - wprowadzanie elementów dyskusji - prace pisemne – na zajęciach lub w domu - przeprowadzanie sprawdzianów i krótkich testów |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - regularne wykonywanie ćwiczeń udostępnianych w formie online – 25% oceny, - oceny cząstkowe: test online, prace domowe – 25% oceny, - wynik końcowego testu zaliczeniowego w formie online – 50% oceny przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich) Skala ocen 99 – 100% - 5! (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) |
Uwagi: |
język włoski A1 Po ukończeniu kursu, student: 1. w miarę swobodnie komunikuje się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym oraz w typowych sytuacjach społecznych. 2. identyfikuje informacje w prostych tekstach różnego typu, potrzebne do realizacji celu pozajęzykowego. 3. dokonuje analizy, syntezy i interpretacji informacji zawartych w prostych materiałach codziennego użytku. 4. przedstawia w formie ustnej i pisemnej fakty i opinie, uzasadniając w prosty sposób podejmowane decyzje. 5. wykorzystuje wiedzę o kulturze danego obszaru językowego, zdobytą na zajęciach. 6. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania. 7. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia. 8. akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.