Współczesne tendencje w badaniach literaturoznawczych [3200-M1-0WTBL]
Semestr zimowy 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Współczesne tendencje w badaniach literaturoznawczych [3200-M1-0WTBL] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Giulia Cilloni | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa jak w opisie ogólnym + Literatura po włosku: G. Debenedetti, Il romanzo del Novecento, Milano 1998. N. Gardini, Letteratura comparata : metodi, periodi, generi, Milano 2002. C. Segre, Avviamento all'analisi del testo letterario, Torino 1989. l. Chines, C. Varotti, che cos'è un testo letterario, Roma 2004. M. Lavagetto (a cura di), Il testo letterario: istruzioni per l'uso, Roma-Bari 1996. U. Eco, Lector in fabula, Milano 2001. A. Stussi, Breve avviamento alla filologia italiana, Bologna 2007. A. Bernardelli, R. Ceserani, Il testo narrativo : istruzioni per la lettura e l'interpretazione, Bologna 2015. E. Pasquini, Guida allo studio della letteratura itaiana, Bologna 2001. M. Puppo, La critica letteraria del Novecento. Orientamenti e problemi, Roma, 1991. A. Casadei, La critica letteraria del 900, Bologna 2008. E.Biagini, A. Brettoni, P. Orvieto.Teorie critiche del Novecento con antologia di testi, Roma 2005. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Il realismo etico-civile di Francesco De Sanctis. 2. Scuola storica 3. La metodologia e la critica di Benedetto Croce. La linea crociana. 4. Storicismo marxista, sociologia, neostoricismo. 5. Formalismo, critica stilistica. 6. Critica psicanalitica e tematica. 7. Strutturalismo, semiologia/semiotica, narratologia. 8. Fenomenologia, ermeneutica, ricezione, decostruzionismo. 9. Critica e filologia. 10. Prospettive femministe e postcoloniali. 11. Critica militante. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
zajęcia frontalne, praca indywidualna,wspólne omawianie tematów, dyskusja,przygotowanie prezentacji/referatu, Zajęcia odbywają się w trybie zdalnym synchronicznie oraz asynchronicznie, poprzez platformę Google Meet oraz Google Classroom. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła na podstawie aktywnego udziału w zajęciach oraz przygotowania do zajęć – 40% Przygotowanie referatu lub prezentacji bądź testy kontrolne – 60% Zasady wystawiania oceny końcowej: 99% – 100% – 5! 98% – 91% – 5 90% – 86% – 4,5 85% – 76% – 4 75% – 71% – 3,5 70% – 60% – 3 0-59% - 2 Dopuszcza się dwie nieobecności. Nieusprawiedliwiona nieobecność na więcej niż dwóch spotkaniach skutkuje niezaliczeniem kursu. Przekroczenie limitu nieobecności (nawet usprawiedliwionych) wymaga ustalenia z wykładowcą formy zaliczenia materiału z zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
zajęcia dla TTS - j włoski - dr G. Cilloni-Gaździńska Zajęcia odbywają się w trybie zdalnym synchronicznie oraz asynchronicznie, poprzez platformę Google Meet oraz Google Classroom. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.