Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot fakultatywny [3223-3LPFak] Semestr letni 2020/21
Wykład, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot fakultatywny [3223-3LPFak]
Zajęcia: Semestr letni 2020/21 [2020L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 34
Limit miejsc: 55
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Olena Petrashchuk
Literatura:

De Sausurre, Ferdinand (1974) Course in general lingustics. Edition III. London: Peter Owen.

Garcarz, Michał (2013) African Hip-Hop Slang. A Sociolinguistic Study of Street Speech. Edition I. Wrocław: University of Wrocław and Oficyna Wydawnicza ATUT

Jabłońska, Barbara (2014) Socjologia muzyki. Edition I. Warsaw: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Massaka, Iwona (2009) Muzyka jako instrument wpływu politycznego. Edition I. Łódź: Wydawnictwo Ibidem.

Miszczak Radek, Andrzej Cała, Tymon Smektała et al., (2005) Beaty, rymy, życie. Leksykon muzyki hip-hop. Edition I. Poznań: Kurpisz.

Paivio, Allan, Ian Begg (1981) Psychology of Language. Edition II. New York: Prentice Hall.

Sherrano, Shea (2003) The Rap Year Book: The Most Important Rap Song From Every Year Since 1979, Discussed, Debated, and Deconstructed. Edition I. New York: Abrams Image.

Spence, Daniel (2003) Hip-Hop & Rap: Complete Lyrics for 175 songs. Edition I. New York: Hal Leonard.

Zakres tematów:

Program kursu "Zmiany społeczne odzwierciedlone w tekstach amerykańskiego gatunku hip-hopowego" obejmuje następujące tematy / zagadnienia:

1. Język i komunikacja

2. Techniki linistyczne z celem.

3. Retoryka i urządzenia retoryczne.

4. Epitety i ironia.

5. Afro-amerykański angielski.

6. Slang jako źródło nowego języka.

7. Gatunek jako pojęcie językowe.

8. Geneza gatunku hip-hop.

9. Refleksja problemów społecznych poprzez teksty piosenek.

10. Społeczny aspekt tekstów hip-hopowych.

11. Genderna specyfika tekstu piosenki.

12. Wybrane biografie raperów.

13. Indywidualny język piosenek raperów.

Metody dydaktyczne:

Moduły tematyczne są pszedstawiane w sposób interaktywny, włączając studentów w analizę i dyskusję podczas wykładów, a takze inny metody jak opis, pogadanka, wykład problemowy/konwersatoryjny, objaśnienia, omawianie oras metody pracy w grupie, konsultacje indywidualne.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność - 40%

Aktywność podczas obecności - 10%

Praca pisemna na koniec semestru - 50% (ocena jakości - adekwatność tematyczna, spójność, styl pisania akademickiego)

2. Ocena końcowego wyniku procentowego:

55% -69% = 3

70% -74% = 3+

75% -84% = 4

85% -89% = 4+

90% -100% = 5

Uwagi:

prof. O.Petrashchuk: "Zmiany społeczne odzwierciedlone w tekstach amerykańskiego hip hopu" (j.angielski)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)