Przedmiot fakultatywny [3223-3LPFak]
Semestr letni 2020/21
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Przedmiot fakultatywny [3223-3LPFak] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 34 |
Limit miejsc: | 55 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Olena Petrashchuk |
Literatura: |
De Sausurre, Ferdinand (1974) Course in general lingustics. Edition III. London: Peter Owen. Garcarz, Michał (2013) African Hip-Hop Slang. A Sociolinguistic Study of Street Speech. Edition I. Wrocław: University of Wrocław and Oficyna Wydawnicza ATUT Jabłońska, Barbara (2014) Socjologia muzyki. Edition I. Warsaw: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Massaka, Iwona (2009) Muzyka jako instrument wpływu politycznego. Edition I. Łódź: Wydawnictwo Ibidem. Miszczak Radek, Andrzej Cała, Tymon Smektała et al., (2005) Beaty, rymy, życie. Leksykon muzyki hip-hop. Edition I. Poznań: Kurpisz. Paivio, Allan, Ian Begg (1981) Psychology of Language. Edition II. New York: Prentice Hall. Sherrano, Shea (2003) The Rap Year Book: The Most Important Rap Song From Every Year Since 1979, Discussed, Debated, and Deconstructed. Edition I. New York: Abrams Image. Spence, Daniel (2003) Hip-Hop & Rap: Complete Lyrics for 175 songs. Edition I. New York: Hal Leonard. |
Zakres tematów: |
Program kursu "Zmiany społeczne odzwierciedlone w tekstach amerykańskiego gatunku hip-hopowego" obejmuje następujące tematy / zagadnienia: 1. Język i komunikacja 2. Techniki linistyczne z celem. 3. Retoryka i urządzenia retoryczne. 4. Epitety i ironia. 5. Afro-amerykański angielski. 6. Slang jako źródło nowego języka. 7. Gatunek jako pojęcie językowe. 8. Geneza gatunku hip-hop. 9. Refleksja problemów społecznych poprzez teksty piosenek. 10. Społeczny aspekt tekstów hip-hopowych. 11. Genderna specyfika tekstu piosenki. 12. Wybrane biografie raperów. 13. Indywidualny język piosenek raperów. |
Metody dydaktyczne: |
Moduły tematyczne są pszedstawiane w sposób interaktywny, włączając studentów w analizę i dyskusję podczas wykładów, a takze inny metody jak opis, pogadanka, wykład problemowy/konwersatoryjny, objaśnienia, omawianie oras metody pracy w grupie, konsultacje indywidualne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność - 40% Aktywność podczas obecności - 10% Praca pisemna na koniec semestru - 50% (ocena jakości - adekwatność tematyczna, spójność, styl pisania akademickiego) 2. Ocena końcowego wyniku procentowego: 55% -69% = 3 70% -74% = 3+ 75% -84% = 4 85% -89% = 4+ 90% -100% = 5 |
Uwagi: |
prof. O.Petrashchuk: "Zmiany społeczne odzwierciedlone w tekstach amerykańskiego hip hopu" (j.angielski) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.