Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka historii w programie rozszerzonym szkoły ponadpodstawowej (Specjalizacja nauczycielska, studia II stopnia, program od 2017) [3104-M2SN17-DHPR] Semestr zimowy 2020/21
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka historii w programie rozszerzonym szkoły ponadpodstawowej (Specjalizacja nauczycielska, studia II stopnia, program od 2017) [3104-M2SN17-DHPR]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15
sala 14
Budynek Pomuzealny jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 18:30 - 20:00
sala 14
Budynek Pomuzealny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Piotr Kroll
Zakres tematów:

Zajęcia 1

Omówienia sylabusa zajęć oraz metod i kryteriów oceniania. Uwagi studentów do sylabusa i propozycje jego zmiany.

Analiza egzaminu maturalnego – zakres wiadomości i umiejętności sprawdzanych na tym egzaminie. Zasady oceniania odpowiedzi w arkuszu maturalnym.

- analiza zapisów w „Informatorze o egzaminie maturalnym”. Czego i jak powinniśmy uczyć w programie rozszerzonym szkoły ponadpodstawowej?

https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informatory/2015/Historia.pdf

(strony 1-14)

Zajęcia 2

Analiza i omówienie arkuszy maturalnych.

- rodzaje zadań i pytań

- co sprawdzają zadania zamieszone w arkuszu maturalnym

- jakimi umiejętnościami powinien charakteryzować się przyszły maturzysta?

- na jakie elementy wiedz i umiejętności powinien zwracać uwagę nauczyciel?

(analiza arkusza z 2018 roku)

http://doklasy.pl/matura-2018/#more-1209

(CKE - analiza arkusza z 2019 roku)

https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informacje_o_wynikach/2019/sprawozdanie/Sprawozdanie%202019%20-%20Historia.pdf

(CKE – analiza arkusza z 2018 roku)

https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informacje_o_wynikach/2018/sprawozdanie/Sprawozdanie%202018%20-%20Historia.pdf

Zajęcia 3

Planowanie pracy zgodnie z podstawą programową dla klas z maturą z historii (i dla klas, w których tylko część uczniów zdaje egzamin maturalny z historii)

Lektura:

- Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla 4-letniego liceum ogólnokształcącego (2018 rok)

Zajęcia 4

Planowanie lekcji w klasach z historią rozszerzoną. Omówienie przykładowych scenariuszy lekcji przygotowanych przez uczestników zajęć (praca w grupach na dokumencie Google’a).

Zajęcia 5

Doskonalenie i ćwiczenie umiejętności związanych z chronologią i poruszaniem się w przestrzeni historycznej.

Zajęcia 6-7

Doskonalenie i ćwiczenie umiejętności związanych z analizą i interpretacją historyczną:

- teksty źródłowe

- ikonografia

- satyra i karykatura

Zajęcia 8-10

Jak nauczyć uczniów pisania wypracowań (klasowych i maturalnych)

Zajęcia

11-13

Hospitacje lekcji w klasach z programem rozszerzonym i ich omówienie. Informacja na temat matury międzynarodowej.

Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Praca w grupie, metoda projektów, praca samodzielna, praca pod kierunkiem, pogadanka.

Metody i kryteria oceniania:

Podczas zajęć studenci będą mieli do wykonania zadania i prace, które będą podlegać ocenie prowadzącego i ocenie uczestników. Kryteria oceniania zostaną podane podczas zajęć, przed zadaniem pracy.

Ocena wykonanej pracy/zadania (indywidualnej i grupowej) będzie oceną opisową, opartą o przedstawione wcześniej kryteria. Będzie możliwość poprawy pracy/zadania, aż do momentu osiągnięcia założonego przez prowadzącego celu.

Ocena końcowa z zajęć jest oceną sumującą, na którą składać się będą:

- samoocena studenta (propozycja) uargumentowana dwoma argumentami

- ocena prowadzącego poparta dwoma argumentami

- pozostałe składniki oceny końcowej z zajęć zostaną ustalone wspólnie z uczestnikami na pierwszych zajęciach.

Uwagi:

dr Piotr Kroll

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)