Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia Poznawcza (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Psychologii)

Jednostka: Wydział Psychologii Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Psychologia Poznawcza
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2024Z - Semestr zimowy 2024/25
2024L - Semestr letni 2024/25
2025Z - Semestr zimowy 2025/26
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2024Z 2024L 2025Z
2500-PL-PS-FO2-01 brak

Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Efekt sformułowania (ang. the framing effect), opisany przez Tversky'ego i Kahnemana (1981, 1986), to zniekształcenie poznawcze, które występuje w podejmowaniu decyzji w warunkach ryzyka. Polega ono na zmianie preferencji wobec podejmowania ryzyka w zależności od tego, czy decydent koncentruje się na skutkach decyzji sfromułowanych w kategoriach zysku (domena zysku), czy w kategoriach straty (domena straty). Zajęcia poświęcone są omówieniu natury efektu sformułowania, proponowanych wyjaśnień powstawania efektu oraz czynników decydujących o jego zaniku.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO2-02 brak

Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przyjmowanie perspektywy (ang. perspective taking) definiowane jest jako „skłonność do spontanicznego przyjmowania psychologicznego punktu widzenia innych w życiu codziennym” lub zjawisko poznawcze przejawiające się „wyobrażaniem sobie rzeczywistości z punktu widzenia innej osoby lub wyobrażaniem sobie siebie w sytuacji innej osoby”. Celem zajęć jest przybliżenie charakterystyki zjawiska przyjmowania perspektywy innych ludzi oraz jego konsekwencji dla poznawczego i społecznego funkcjonowania jednostki.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO2-06 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia są poświęcone omówieniu wybranych danych na temat funkcji węchowych człowieka. Szczególny nacisk zostanie położony na charakterystyki pamięci węchowej w normie i patologii. Analizowane będą także praktyczne zastosowania zapachów w różnych dziedzinach życia.

Strona przedmiotu
2500-PL-PS-FO2-09 brak brak

Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem kursu jest przybliżenie studentom podstawowych koncepcji oraz badań nad percepcją i świadomością. W pierwszej części zajęć skupimy się na procesach formowania się doświadczenia percepcyjnego – zarówno w odniesieniu do świata zewnętrznego, jak i do własnego ciała – z uwzględnieniem integracji multisensorycznej, interocepcji oraz pętli działanie-percepcja. W drugiej części przejdziemy do bardziej ogólnych i abstrakcyjnych zagadnień związanych z tematem świadomości: poczuciem ja, tożsamością w czasie, funkcjonalnym i neuronalnym ujęciem świadomości oraz odmiennymi stanami.

Strona przedmiotu
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)