(in Polish) Do wyboru (course group defined by Institute of Art History)
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
- you are not logged in - currently you are not allowed to register - you are allowed to register - you are allowed to unregister (or withdraw application) - you applied for registration (and you cannot widrdraw this application) - you are registered (and you cannot unregister)
Use one of the "i" icons below for additional information.
2023Z - Winter semester 2023/24 2023L - Summer semester 2023/24 2023 - Academic year 2023/24 (there could be semester, trimester or one-year classes) |
Actions | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2023 | |||||||
3105-LMPROSD | n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/24
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
|||||
3105-LMPROSN | n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/24
Groups
Brief description
(in Polish) Proseminarium poświęcone rozmaitym aspektom sztuki i kultury późnonowożytnej i nowoczesnej, przede wszystkim sztuk plastycznych, fotografii i piśmiennictwa o sztuce od początku XVIII w. do połowy XX w. |
|
|||||
3105-LMSMGJ | n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/24
Groups
Brief description
(in Polish) Sztuka, teoria sztuki i historiografia artystyczna późnego średniowiecza i epoki nowożytnej. |
|
|||||
3105-LMSMGRWB | n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/24
Groups
Brief description
(in Polish) Seminarium dotyczy szerokiego zakresu problemów sztuki współczesnej. |
|
|||||
3105-LMSWGJ | n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/24
Groups
Brief description
(in Polish) Sztuka, teoria sztuki i historiografia artystyczna późnego średniowiecza i epoki nowożytnej. |
|
|||||
3105-LMSEMWWB | n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/24
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
|||||
3105-LLMDK-OG | n/a | n/a |
Classes
Winter semester 2023/24
Groups
Brief description
(in Polish) Wykład jest prezentacją historycznie zmiennych koncepcji mimesis w odniesieniu do sztuk plastycznych, z koniecznym jednak uwzględnieniem relacji historycznych i teoretycznych pomiędzy malarstwem a poezją i muzyką. Obejmuje dzieje idei „naśladowania” od starożytnej teorii sztuki po XX-wieczne modele teoretyczne, wykorzystywane np. w sporach o znakowy charakter sztuk, w dyskusji nad referencją obrazową, w analizie ekspresji czy nawet w szerzej zakrojonych teoriach mimesis jako „make-believe”. |
|
|||||
3105-LWAS-OG | n/a | n/a |
Classes
Summer semester 2023/24
Groups
Brief description
(in Polish) The title of this course refers to Whitney Chadwick’s book „Women, Art, and Society” (first published in 1990, Polish edition in 2015) that belongs to the canon of feminist art history. Although its fifth edition featured a work by Polish artist – Elżbieta Jabłońska – on its cover, women artists from Eastern Europe are strongly underrepresented even in the revised editions of this and other books telling the global story of women’s art. This lecture will in a way offset this imbalance by discussing various aspects of the relationship between women (women artists and representation of women), art, and society of the European socialist states. It will cover the period between 1945 and 1989 and will deal with both the state-supported socialist imaginary and art challenging it. |
|
|||||