Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład z epok (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Historii Sztuki)

Jednostka: Instytut Historii Sztuki Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Wykład z epok
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2024Z - Semestr zimowy 2024/25
2024L - Semestr letni 2024/25
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2024Z 2024L
3105-ARSEM-WE1 brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe (1400-1600). Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses.

Strona przedmiotu
3105-ARTSEM-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe (1400-1600). Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses.

Strona przedmiotu
3105-ANS1-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe. Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses.

Strona przedmiotu
3105-ANSII-OG brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe. Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses.

Strona przedmiotu
3105-ANSII-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe. Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses.

Strona przedmiotu
3105-AEH-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

This introductory and interdisciplinary course does not

require a background in the history of art and

architecture. It deals with the definition of modern and

contemporary art and architecture exhibitions,

organised from the beginning of the 20 th century to the

first decades of the 21 st century, as a heterochronic

medium/form/constellation of works.

Strona przedmiotu
3105-AEH-WE1 brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

This introductory and interdisciplinary course does not

require a background in the history of art and

architecture. It deals with the definition of modern and

contemporary art and architecture exhibitions,

organised from the beginning of the 20 th century to the

first decades of the 21 st century, as a heterochronic

medium/form/constellation of works.

Strona przedmiotu
3105-LATPWNE-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia prezentujące problem migracji artystów z Rzeczypospolitej do innych państw europejskich w okresie nowożytnym.

Strona przedmiotu
3105-IZSZN-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiotem zajęć w formule wykładu będzie zagadnienie

ikonografii (o charakterze religijnym i świeckim) w

nowoczesnej sztuce żydowskiej (od lat 70. XIX w. do 1960 r.)

w Europie, Izraelu i w Stanach Zjednoczonych. W trakcie

zajęć studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi

pojęciami tradycji i kultury żydowskiej, a także z kontekstem

historycznym analizowanych dzieł. Podczas zajęć akcent

zostanie też położony na krytyczną lekturę tekstów

dotyczących analizowanych motywów.

Strona przedmiotu
3105-PKSA-WE1 brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
3105-PKSZTA-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
3105-LSZLD-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład poświęcony będzie istotnym zjawiskom w kulturze i

sztuce Polski i Europy na tle Wielkiej Wojny i jej konsekwencji

Strona przedmiotu
3105-SZI1-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest zapoznanie ze specyfiką sztuki i

architektury islamu, powstającej od VII w. po dziś dzień

na terenach rozciągających się od Al-Andalus na

zachodzie, aż po granice Chin.

Strona przedmiotu
3105-SZI2-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest zapoznanie ze specyfiką sztuki i

architektury islamu, powstającej od VII w. po dziś dzień

na terenach rozciągających się od Al-Andalus na

zachodzie, aż po granice Chin.

Strona przedmiotu
3105-LSZWP-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład będzie próbą monografii Paryża jako średniowiecznej metropolii i sztuki która w niej powstawała od początku XII do końca XIII wieku. Głównym przedmiotem zainteresowania będzie topografia miasta, jego rozwój urbanistyczny, architektura sakralna oraz rezydencjonalna, a także najważniejsze gałęzi twórczości artystycznej, która kwitła w Paryżu – rzeźba, malarstwo miniaturowe i złotnictwo.

Strona przedmiotu
3105-SZP-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład będzie próbą monografii Paryża jako średniowiecznej metropolii i sztuki która w niej powstawała od początku XII do końca XIII wieku. Głównym przedmiotem zainteresowania będzie topografia miasta, jego rozwój urbanistyczny, architektura sakralna oraz rezydencjonalna, a także najważniejsze gałęzi twórczości artystycznej, która kwitła w Paryżu – rzeźba, malarstwo miniaturowe i złotnictwo.

Strona przedmiotu
3105-SZP1-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład będzie próbą monografii Paryża jako średniowiecznej metropolii i sztuki która w niej powstawała od początku XII do końca XIII wieku. Głównym przedmiotem zainteresowania będzie topografia miasta, jego rozwój urbanistyczny, architektura sakralna oraz rezydencjonalna, a także najważniejsze gałęzi twórczości artystycznej, która kwitła w Paryżu – rzeźba, malarstwo miniaturowe i złotnictwo.

Strona przedmiotu
3105-LSWB-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia będą poświęcone problematyce kontaktów cywilizacji śródziemnomorskiej z ludami wewnątrz Europy w starożytności. Szczególną rolę będzie odgrywało pytanie, co powodowało, że jedna ze stron dążyła do tych kontaktów

Strona przedmiotu
3105-LTHA-WE2 brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia będą się koncentrować na fundamentalnych

zmianach zachodzących w teorii architektury i metodach

konceptualizacji formy architektonicznej w czasach

nowożytnych (1600-1800), oraz na różnorodnych

narracjach historycznych dotyczących dziejów

architektury i budownictwa wernakularnego.

Strona przedmiotu
3105-LTIHAWE-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 14 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia będą się koncentrować na fundamentalnych

zmianach zachodzących w teorii architektury i metodach

konceptualizacji formy architektonicznej w czasach

nowożytnych (1400-1600), oraz na różnorodnych

narracjach historycznych dotyczących dziejów

architektury i budownictwa wernakularnego.

Strona przedmiotu
3105-WM1-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Omówione zostaną najważniejsze drogi tworzenia się instytucji muzealnych w różnych systemach politycznych i przy różnych uwarunkowaniach ekonomicznych w okresie oświecenia i romantyzmu. Wykład prezentuje również znaczenie wielkich postaci kultury europejskiej dla narodzin muzeów, a także najważniejsze tendencje architektoniczne w tworzeniu tych ostatnich.

Strona przedmiotu
3105-WMU-WE brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Omówione zostaną najważniejsze drogi tworzenia się instytucji muzealnych w różnych systemach politycznych i przy różnych uwarunkowaniach ekonomicznych w okresie oświecenia i romantyzmu. Wykład prezentuje również znaczenie wielkich postaci kultury europejskiej dla narodzin muzeów, a także najważniejsze tendencje architektoniczne w tworzeniu tych ostatnich.

Strona przedmiotu
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)