University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Creative Problem Solving Training

General data

Course ID: 2100-MON-TKRP-OG
Erasmus code / ISCED: 14.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Creative Problem Solving Training
Name in Polish: Trening kreatywnego rozwiązywania problemów
Organizational unit: Faculty of Political Science and International Studies
Course groups: General university courses
General university courses in Faculty of Political Science and International Studies
General university courses in the social sciences
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

general courses

Mode:

Blended learning
Remote learning

Short description: (in Polish)

W czasie warsztatów studenci poprzez doświadczenie poznają warunki kreatywnej pracy zespołowej. Uczą się o umiejętnościach, zachowaniach i postawach wspierających kreatywność w zespołowym, twórczym rozwiązywaniu problemów. Podstawę zajęć stanowią zatem ćwiczenia i gry symulacyjne, na podstawie których wyciągane są wnioski dotyczące efektywnej pracy zespołów problemowych. Studenci poznają także narzędzia i techniki pracy zespołowej wspierające kreatywną współpracę.

Na koniec semestru studenci w parach przygotowują autorskie ćwiczenia rozwijające kreatywność lub stymulujące zespół do twórczego rozwiązywania problemów. Ćwiczenia te są przez nich przeprowadzane podczas zajęć.

Full description: (in Polish)

Tematy poszczególnych zajęć:

1. Warunki zaangażowania w pracę zespołu, w rozwiązywanie problemów, w aktywności wymagające kreatywności.

2. Klimat grupowy - znaczenie dla twórczej pracy zespołowej, ćwiczenia wspierające budowę klimatu grupowego w zespole.

3. Porozumiewanie się w zespole - standardy komunikacji zespołowej.

4. Współdziałanie i współpraca zespołu, znaczenie efektu synergii.

5. Rozwijanie zdolności twórczych - abstrahowanie.

6. Rozwijanie zdolności twórczych - dokonywanie skojarzeń.

7. Rozwijanie zdolności twórczych - rozumowanie dedukcyjne.

8. Rozwijanie zdolności twórczych - rozumowanie indukcyjne.

9. Rozwijanie zdolności twórczych - metaforyzowanie.

10. Rozwijanie zdolności twórczych - transformowanie.

11. Motywowanie do pracy twórczej - ciekawość poznawcza.

12. Motywowanie do pracy twórczej - potrzeba naprawiania.

13. Prezentacje ćwiczeń przygotowanych przez studentów.

14. Zakończenie i podsumowanie zajęć. Wystawienie ocen.

Bibliography: (in Polish)

E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Sopot 2012

Learning outcomes: (in Polish)

KW_03 - Dysponuje wiedzą o człowieku jako twórcy kultury i podmiocie konstytuującym strukturę społeczną oraz tworzącym określony porządek zapewniający bezpieczne warunki funkcjonowania jednostek ludzkich, społeczeństwa i państwa.

KK_02 - Potrafi pracować w zespołach (funkcjonujących w różnego rodzaju instytucjach społecznych i politycznych, w tym np. organach administracji rządowej i samorządowej, organizacjach pozarządowych) powołanych w celu przeciwdziałania zagrożeniom dla jednostek oraz struktur społecznych i państwowych; potrafi kierować małymi zespołami.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie (wg. wzoru przedstawionego przez prowadzącego) opisu ćwiczenia zespołowego wspierającego rozwój kompetencji twórczego rozwiązywania problemów. Ćwiczenie jest następnie przeprowadzane w trakcie zajęć.

Dodatkowym elementem ocenianym przez prowadzącego jest aktywność studentów w czasie zajęć.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Olgierd Annusewicz
Group instructors: Olgierd Annusewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Olgierd Annusewicz
Group instructors: Olgierd Annusewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)