University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Warsztaty grywalizacyjne

General data

Course ID: 2100-MON-WARG-OG
Erasmus code / ISCED: 14.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Warsztaty grywalizacyjne
Organizational unit: Faculty of Political Science and International Studies
Course groups: General university courses
General university courses in Faculty of Political Science and International Studies
General university courses in the social sciences
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

general courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Przedmiot realizowany w formie warsztatów grywalizacyjnych. Celem jest przybliżenie problematyki gier decyzyjnych, strategicznych symulujących określone problemy społeczne, procesy decyzyjne, dylematy wyboru postępowania. Podczas zajęć uczestnicy uczą się jak optymalizować procesy decyzyjne, szacować ryzyko, dobierać taktyki postępowania, planować działania. Warsztaty opierają się na udziale w proponowach grach strategicznych: scenariuszowych, planszowych, a przede wszystkim komputerowych np: o tematyce politycznej, ekonomicznej, militarnej. Uczestnicy biorą udział w grach typu multiplayer, indywidualnie i zespołowo.

Short description: (in Polish)

Omówienie postaw teorii gier: założeń, strategii, optymalizacji, modeli

Analiza wybranych modeli teorii gier np: dylemat więźnia, chicken game i innych, wraz z realizacją gier symulacyjnych na nich opartych.

Ukazanie walorów analitycznych, optymalizacyjnych i prognostycznych gier strategicznych. Przeprowadzenie symulacji gier oraz grywalizacji np: seria Democracy, 270, Political Machine 2020, Power & Revolution: Geo-political Simulator 4, 4th generation warfare, seria Tropico, Super Power 3, seria Civilization, Diplomacy i inne oraz wybrane gry scenariuszowe i planszowe.

Full description: (in Polish)

Przedmiot ma na celu zapoznanie uczestników z problematyką gier decyzyjnych, gier symulacyjnych, gier strategicznych. Obejmuje:

1. Elementy racjonalnego modelu podejmowania decyzji i rozgrywania gier

2. Elementy teorii gier: założenia, modele, zasady optymalizacji efektów

3. Warsztaty rywalizacyjne z zakresu teorii gier: dylemat więźnia, "gra w kurczaka", "polowanie na jelenia" itp

4. Omówienia zasad grywalizacji i ich użyteczności w aktywności społecznej i zawodowej

5. Warsztaty grywalizacyjne w zakresie gier komputerowych; m.in.: Democracy 4, Power&Revolution, Political Machine, "270", 4th Generation Warfare i inne

6 Warsztaty grywalizacyjne z zakresu gier scenariuszowych i planszowych m.in: Nowy Świat, Giganci negocjacji, Traktat pokojowy, Diplomacy, Pandemic, Tajemnice Nadrzecznej, Gra Wywiadów i inne.

7. Elementy warsztatów z zakresu prognostyki, analizy scenariuszowej

Przedmiot ma celu kształtowane kompetencji i umiejętności za zakresu: rozwiązywania problemów i dylematów decyzyjnych, optymalizacji wyników w grach rywalizacyjnych i grach współpracy, kształtowania umiejętności analizy i prognozy, obejmowania i pełnienia ról w działaniach zespołowych.

Bibliography: (in Polish)

Podręcznik podstawowy:

1. Pietraś J. Z., Decydowanie polityczne, Warszawa-Kraków 1998.

Literatura podstawowa:

2. Barton Richard F., Wprowadzenie do symulacji i gier, Warszawa 1974.

3. Berne E., W co grają ludzie, Psychologia stosunków międzyludzkich., PWN, Warszawa 2004

4. Bodnar A., Decyzje polityczne. Elementy teorii, Warszawa 1985.

5. Burke, B. Gamify: How gamification motivates people to do extraordinary things. routledge, 2016.

6. Cewińska, J., & Krasnova, A. Grywalizacja w rozwoju i edukacji–szanse i zagrożenia. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 350, 73-81. (2014).

7. Decydowanie publiczne, G. Rydlewski (red.) Warszawa 2011.

8. Drucker P.F., Hammond J., Keeney R., Raiffa H., Hayashi A.: Podejmowanie decyzji. Wydawnictwo Harvard Business Reviev, 2005.

9. Du Vall, M. Grywalizacja jako klucz do zwiększenia zaangażowania młodego pokolenia w działania społeczne. Państwo i Społeczeństwo, (1), 85-100. (2018).

10. Duke R., Gaming – the Future’s Language, New York, 1974.

11. Duncan L. R., H. Raiffa. Gry i decyzje. PWN, Warszawa, 1964.

12. Encyklopedia. Gry świata, według L. i W. Pijanowskich, PWN, Warszawa 2006.

13. Fuchs, M., et al. Rethinking gamification. meson press, 2014.

14. Gajda J., Prognozowanie i symulacja a decyzje gospodarcze Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.

15. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, różne wydania.

16. Haman, Jacek. Gry wokół nas: socjolog i teoria gier. Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2014.

17. Jankowski, M. Grywalizacja–wykorzystanie elementów gier do modyfikowania zachowań ludzi. Nauki Społeczne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (2 (8)). (2013).

18. Kałuski J., Teoria gier, 2002.

19. Kapp, Karl M. The gamification of learning and instruction fieldbook: Ideas into practice. John Wiley & Sons, 2013.

20. Klein G., Sztuka podejmowania decyzji, Warszawa 2011

21. Kopeć, J., Pacewicz, K., Przegalińska, A., Smoleń, M., Wencel, J., Kominiarczuk, M., & Wróbel, S. Gamification. Critical Approaches. Faculty of" Artes Liberales".(2015).

22. Korbut J., Gry symulacyjne w dydaktyce, Częstochowa 2003.

23. Kozielecki J., Psychologiczna teoria decyzji, PWN, Warszawa 1975.

24. Koziński J., M. Przybyła, W. Wudarzewski, Gry i ćwiczenia kierownicze, Wrocław 1991.

25. Koźmiński A. K., Zarzadzanie w warunkach niepewności, Warszawa 2005.

26. Łukaszewicz J., Jak szukać optymalnych decyzji? Wrocław 1996.

27. Malawski M., A. Wieczorek, H. Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, PWN 1997.

28. Modele symulacyjne i gry menedżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Balcerak A., Kwaśnicki W. (red.), Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2010.

29. Owen G., Teoria gier. PWN, Warszawa, 1975.

30. Pietraś J. Z., Decydowanie polityczne, Warszawa-Kraków 1998.

31. Płatkowski, Tadeusz. Wstęp do teorii gier. Uniwersytet Warszawski, 2012.

32. Rizzi Paola, By wilk był syty i owca cała – czyli o grze jako narzędziu symulacji procesów komunikacji i podejmowania decyzji, Forum Europejskie, Nr 9, wiosna 2005, Kraków 2005.

33. Rizzi, P., Woźniakiewicz, J., Perspektywy zastosowania gier symulacyjnych w edukacji – teoria i praktyka, HOMO COMMUNICATIVUS 3 ( 5 ) / 2008 dostępne w Internecie: http://www.hc.amu.edu.pl/numery/5/52008.html.

34. Simon A.H.: Podejmowanie decyzji i zarządzanie ludźmi w biznesie i administracji. Helion, Gliwice 2007.

35. STIEGLITZ, Stefan, et al. Gamification. Berlin: Springer, 2017.

36. Straffin P.D., Teoria gier, Scholar, 2004.

37. Sułek M., Prognozowanie i symulacje międzynarodowe, Warszawa 2010.

38. Tyszka T. — Analiza decyzyjna i psychologia decyzji, PWN, Warszawa 1986.

39. Werbach, K, and Dan Hunter. The gamification toolkit: dynamics, mechanics, and components for the win. University of Pennsylvania Press, 2015.

40. Woodcock, Jamie, and Mark R. Johnson. "Gamification: What it is, and how to fight it." The Sociological Review 66.3 (2018)

41. Woźniak, J. Grywalizacja w zarządzaniu ludźmi (Gamification in Human Resource Management). Zarządzanie zasobami ludzkimi, (2015 2 (103) Gamifikacja/Grywalizacja (Gamification)), 11-33. (2015).

Learning outcomes: (in Polish)

Przedmiot ma celu kształtowane kompetencji i umiejętności za zakresu: rozwiązywania problemów i dylematów decyzyjnych, optymalizacji wyników w grach rywalizacyjnych i grach współpracy, kształtowania umiejętności analizy i prognozy, obejmowania i pełnienia ról w działaniach zespołowych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia jest udział w warsztatach i grach. Ocena końca jest wyznaczana przez przygotowanie pracy końcowej: prezentacji lub eseju za zakresu wykorzystania wiedzy z zakresu teorii gier, gier decyzyjnych, strategicznych do rozwiązania, analizy, prognozy konkretnego zdarzenia, procesu społecznego, politycznego, ekonomicznego.

Practical placement: (in Polish)

nie wymagane

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 18 places more information
Coordinators: Jacek Ziółkowski
Group instructors: Jacek Ziółkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Type of course:

general courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Omówienie postaw teorii gier: założeń, strategii, optymalizacji, modeli

Analiza wybranych modeli teorii gier np: dylemat więźnia, chicken game i innych, wraz z realizacją gier symulacyjnych na nich opartych.

Ukazanie walorów analitycznych, optymalizacyjnych i prognostycznych gier strategicznych. Przeprowadzenie symulacji gier oraz grywalizacji np: seria Democracy, 270, Political Machine 2020, Power & Revolution: Geo-political Simulator 4, 4th generation warfare, seria Tropico, Super Power 3, seria Civilization, Diplomacy i inne oraz wybrane gry scenariuszowe i planszowe.

Możliwe gdy symulacje oparte na rzeczywistości wirtualnej VR.

Full description: (in Polish)

Przedmiot ma na celu zapoznanie uczestników z problematyką gier decyzyjnych, gier symulacyjnych, gier strategicznych. Obejmuje:

1. Elementy racjonalnego modelu podejmowania decyzji i rozgrywania gier

2. Elementy teorii gier: założenia, modele, zasady optymalizacji efektów

3. Warsztaty rywalizacyjne z zakresu teorii gier: dylemat więźnia, "gra w kurczaka", "polowanie na jelenia" itp

4. Omówienia zasad grywalizacji i ich użyteczności w aktywności społecznej i zawodowej

5. Warsztaty grywalizacyjne w zakresie gier komputerowych; m.in.: Democracy 4, Power&Revolution, Political Machine, "270", 4th Generation Warfare i inne

6 Warsztaty grywalizacyjne z zakresu gier scenariuszowych i planszowych m.in: Nowy Świat, Giganci negocjacji, Traktat pokojowy, Diplomacy, Pandemic, Tajemnice Nadrzecznej, Gra Wywiadów i inne.

7. Elementy warsztatów z zakresu prognostyki, analizy scenariuszowej

Przedmiot ma celu kształtowane kompetencji i umiejętności za zakresu: rozwiązywania problemów i dylematów decyzyjnych, optymalizacji wyników w grach rywalizacyjnych i grach współpracy, kształtowania umiejętności analizy i prognozy, obejmowania i pełnienia ról w działaniach zespołowych.

Bibliography: (in Polish)

Podręcznik podstawowy:

1. Pietraś J. Z., Decydowanie polityczne, Warszawa-Kraków 1998.

Literatura podstawowa:

2. Barton Richard F., Wprowadzenie do symulacji i gier, Warszawa 1974.

3. Berne E., W co grają ludzie, Psychologia stosunków międzyludzkich., PWN, Warszawa 2004

4. Bodnar A., Decyzje polityczne. Elementy teorii, Warszawa 1985.

5. Burke, B. Gamify: How gamification motivates people to do extraordinary things. routledge, 2016.

6. Cewińska, J., & Krasnova, A. Grywalizacja w rozwoju i edukacji–szanse i zagrożenia. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 350, 73-81. (2014).

7. Decydowanie publiczne, G. Rydlewski (red.) Warszawa 2011.

8. Drucker P.F., Hammond J., Keeney R., Raiffa H., Hayashi A.: Podejmowanie decyzji. Wydawnictwo Harvard Business Reviev, 2005.

9. Du Vall, M. Grywalizacja jako klucz do zwiększenia zaangażowania młodego pokolenia w działania społeczne. Państwo i Społeczeństwo, (1), 85-100. (2018).

10. Duke R., Gaming – the Future’s Language, New York, 1974.

11. Duncan L. R., H. Raiffa. Gry i decyzje. PWN, Warszawa, 1964.

12. Encyklopedia. Gry świata, według L. i W. Pijanowskich, PWN, Warszawa 2006.

13. Fuchs, M., et al. Rethinking gamification. meson press, 2014.

14. Gajda J., Prognozowanie i symulacja a decyzje gospodarcze Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.

15. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, różne wydania.

16. Haman, Jacek. Gry wokół nas: socjolog i teoria gier. Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2014.

17. Jankowski, M. Grywalizacja–wykorzystanie elementów gier do modyfikowania zachowań ludzi. Nauki Społeczne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (2 (8)). (2013).

18. Kałuski J., Teoria gier, 2002.

19. Kapp, Karl M. The gamification of learning and instruction fieldbook: Ideas into practice. John Wiley & Sons, 2013.

20. Klein G., Sztuka podejmowania decyzji, Warszawa 2011

21. Kopeć, J., Pacewicz, K., Przegalińska, A., Smoleń, M., Wencel, J., Kominiarczuk, M., & Wróbel, S. Gamification. Critical Approaches. Faculty of" Artes Liberales".(2015).

22. Korbut J., Gry symulacyjne w dydaktyce, Częstochowa 2003.

23. Kozielecki J., Psychologiczna teoria decyzji, PWN, Warszawa 1975.

24. Koziński J., M. Przybyła, W. Wudarzewski, Gry i ćwiczenia kierownicze, Wrocław 1991.

25. Koźmiński A. K., Zarzadzanie w warunkach niepewności, Warszawa 2005.

26. Łukaszewicz J., Jak szukać optymalnych decyzji? Wrocław 1996.

27. Malawski M., A. Wieczorek, H. Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, PWN 1997.

28. Modele symulacyjne i gry menedżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Balcerak A., Kwaśnicki W. (red.), Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2010.

29. Owen G., Teoria gier. PWN, Warszawa, 1975.

30. Pietraś J. Z., Decydowanie polityczne, Warszawa-Kraków 1998.

31. Płatkowski, Tadeusz. Wstęp do teorii gier. Uniwersytet Warszawski, 2012.

32. Rizzi Paola, By wilk był syty i owca cała – czyli o grze jako narzędziu symulacji procesów komunikacji i podejmowania decyzji, Forum Europejskie, Nr 9, wiosna 2005, Kraków 2005.

33. Rizzi, P., Woźniakiewicz, J., Perspektywy zastosowania gier symulacyjnych w edukacji – teoria i praktyka, HOMO COMMUNICATIVUS 3 ( 5 ) / 2008 dostępne w Internecie: http://www.hc.amu.edu.pl/numery/5/52008.html.

34. Simon A.H.: Podejmowanie decyzji i zarządzanie ludźmi w biznesie i administracji. Helion, Gliwice 2007.

35. STIEGLITZ, Stefan, et al. Gamification. Berlin: Springer, 2017.

36. Straffin P.D., Teoria gier, Scholar, 2004.

37. Sułek M., Prognozowanie i symulacje międzynarodowe, Warszawa 2010.

38. Tyszka T. — Analiza decyzyjna i psychologia decyzji, PWN, Warszawa 1986.

39. Werbach, K, and Dan Hunter. The gamification toolkit: dynamics, mechanics, and components for the win. University of Pennsylvania Press, 2015.

40. Woodcock, Jamie, and Mark R. Johnson. "Gamification: What it is, and how to fight it." The Sociological Review 66.3 (2018)

41. Woźniak, J. Grywalizacja w zarządzaniu ludźmi (Gamification in Human Resource Management). Zarządzanie zasobami ludzkimi, (2015 2 (103) Gamifikacja/Grywalizacja (Gamification)), 11-33. (2015).

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 18 places more information
Coordinators: Jacek Ziółkowski
Group instructors: Jacek Ziółkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Type of course:

general courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Omówienie postaw teorii gier: założeń, strategii, optymalizacji, modeli

Analiza wybranych modeli teorii gier np: dylemat więźnia, chicken game i innych, wraz z realizacją gier symulacyjnych na nich opartych.

Ukazanie walorów analitycznych, optymalizacyjnych i prognostycznych gier strategicznych. Przeprowadzenie symulacji gier oraz grywalizacji np: seria Democracy, 270, Political Machine 2020, Power & Revolution: Geo-political Simulator 4, 4th generation warfare, seria Tropico, Super Power 3, seria Civilization, Diplomacy i inne oraz wybrane gry scenariuszowe i planszowe.

Możliwe gdy symulacje oparte na rzeczywistości wirtualnej VR.

Full description: (in Polish)

Przedmiot ma na celu zapoznanie uczestników z problematyką gier decyzyjnych, gier symulacyjnych, gier strategicznych. Obejmuje:

1. Elementy racjonalnego modelu podejmowania decyzji i rozgrywania gier

2. Elementy teorii gier: założenia, modele, zasady optymalizacji efektów

3. Warsztaty rywalizacyjne z zakresu teorii gier: dylemat więźnia, "gra w kurczaka", "polowanie na jelenia" itp

4. Omówienia zasad grywalizacji i ich użyteczności w aktywności społecznej i zawodowej

5. Warsztaty grywalizacyjne w zakresie gier komputerowych; m.in.: Democracy 4, Power&Revolution, Political Machine, "270", 4th Generation Warfare i inne

6 Warsztaty grywalizacyjne z zakresu gier scenariuszowych i planszowych m.in: Nowy Świat, Giganci negocjacji, Traktat pokojowy, Diplomacy, Pandemic, Tajemnice Nadrzecznej, Gra Wywiadów i inne.

7. Elementy warsztatów z zakresu prognostyki, analizy scenariuszowej

Przedmiot ma celu kształtowane kompetencji i umiejętności za zakresu: rozwiązywania problemów i dylematów decyzyjnych, optymalizacji wyników w grach rywalizacyjnych i grach współpracy, kształtowania umiejętności analizy i prognozy, obejmowania i pełnienia ról w działaniach zespołowych.

Bibliography: (in Polish)

Podręcznik podstawowy:

1. Pietraś J. Z., Decydowanie polityczne, Warszawa-Kraków 1998.

Literatura podstawowa:

2. Barton Richard F., Wprowadzenie do symulacji i gier, Warszawa 1974.

3. Berne E., W co grają ludzie, Psychologia stosunków międzyludzkich., PWN, Warszawa 2004

4. Bodnar A., Decyzje polityczne. Elementy teorii, Warszawa 1985.

5. Burke, B. Gamify: How gamification motivates people to do extraordinary things. routledge, 2016.

6. Cewińska, J., & Krasnova, A. Grywalizacja w rozwoju i edukacji–szanse i zagrożenia. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 350, 73-81. (2014).

7. Decydowanie publiczne, G. Rydlewski (red.) Warszawa 2011.

8. Drucker P.F., Hammond J., Keeney R., Raiffa H., Hayashi A.: Podejmowanie decyzji. Wydawnictwo Harvard Business Reviev, 2005.

9. Du Vall, M. Grywalizacja jako klucz do zwiększenia zaangażowania młodego pokolenia w działania społeczne. Państwo i Społeczeństwo, (1), 85-100. (2018).

10. Duke R., Gaming – the Future’s Language, New York, 1974.

11. Duncan L. R., H. Raiffa. Gry i decyzje. PWN, Warszawa, 1964.

12. Encyklopedia. Gry świata, według L. i W. Pijanowskich, PWN, Warszawa 2006.

13. Fuchs, M., et al. Rethinking gamification. meson press, 2014.

14. Gajda J., Prognozowanie i symulacja a decyzje gospodarcze Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.

15. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, różne wydania.

16. Haman, Jacek. Gry wokół nas: socjolog i teoria gier. Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2014.

17. Jankowski, M. Grywalizacja–wykorzystanie elementów gier do modyfikowania zachowań ludzi. Nauki Społeczne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (2 (8)). (2013).

18. Kałuski J., Teoria gier, 2002.

19. Kapp, Karl M. The gamification of learning and instruction fieldbook: Ideas into practice. John Wiley & Sons, 2013.

20. Klein G., Sztuka podejmowania decyzji, Warszawa 2011

21. Kopeć, J., Pacewicz, K., Przegalińska, A., Smoleń, M., Wencel, J., Kominiarczuk, M., & Wróbel, S. Gamification. Critical Approaches. Faculty of" Artes Liberales".(2015).

22. Korbut J., Gry symulacyjne w dydaktyce, Częstochowa 2003.

23. Kozielecki J., Psychologiczna teoria decyzji, PWN, Warszawa 1975.

24. Koziński J., M. Przybyła, W. Wudarzewski, Gry i ćwiczenia kierownicze, Wrocław 1991.

25. Koźmiński A. K., Zarzadzanie w warunkach niepewności, Warszawa 2005.

26. Łukaszewicz J., Jak szukać optymalnych decyzji? Wrocław 1996.

27. Malawski M., A. Wieczorek, H. Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, PWN 1997.

28. Modele symulacyjne i gry menedżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Balcerak A., Kwaśnicki W. (red.), Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2010.

29. Owen G., Teoria gier. PWN, Warszawa, 1975.

30. Pietraś J. Z., Decydowanie polityczne, Warszawa-Kraków 1998.

31. Płatkowski, Tadeusz. Wstęp do teorii gier. Uniwersytet Warszawski, 2012.

32. Rizzi Paola, By wilk był syty i owca cała – czyli o grze jako narzędziu symulacji procesów komunikacji i podejmowania decyzji, Forum Europejskie, Nr 9, wiosna 2005, Kraków 2005.

33. Rizzi, P., Woźniakiewicz, J., Perspektywy zastosowania gier symulacyjnych w edukacji – teoria i praktyka, HOMO COMMUNICATIVUS 3 ( 5 ) / 2008 dostępne w Internecie: http://www.hc.amu.edu.pl/numery/5/52008.html.

34. Simon A.H.: Podejmowanie decyzji i zarządzanie ludźmi w biznesie i administracji. Helion, Gliwice 2007.

35. STIEGLITZ, Stefan, et al. Gamification. Berlin: Springer, 2017.

36. Straffin P.D., Teoria gier, Scholar, 2004.

37. Sułek M., Prognozowanie i symulacje międzynarodowe, Warszawa 2010.

38. Tyszka T. — Analiza decyzyjna i psychologia decyzji, PWN, Warszawa 1986.

39. Werbach, K, and Dan Hunter. The gamification toolkit: dynamics, mechanics, and components for the win. University of Pennsylvania Press, 2015.

40. Woodcock, Jamie, and Mark R. Johnson. "Gamification: What it is, and how to fight it." The Sociological Review 66.3 (2018)

41. Woźniak, J. Grywalizacja w zarządzaniu ludźmi (Gamification in Human Resource Management). Zarządzanie zasobami ludzkimi, (2015 2 (103) Gamifikacja/Grywalizacja (Gamification)), 11-33. (2015).

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)