University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Developing language skills

General data

Course ID: 3304-2D1O-MET-RKJ
Erasmus code / ISCED: 09.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Language acquisition The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Developing language skills
Name in Polish: MET-DJF: Rozwijanie kompetencji językowych
Organizational unit: Institute of French Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla studiów dziennych i wieczorowych
(in Polish) Przedmioty metodyczne
Courses resulting in teaching certificates
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: French
Type of course:

pedagogical qualifications

Prerequisites (description):

(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy nauczyciela języka francuskiego w zakresie rozwijania sprawności uczniów i pracy z różnymi podsystemami języka.

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem ćwiczeń jest rozwinięcie u studentów umiejętności doboru materiałów i aktywności służących pracy nad poszczególnymi sprawnościami językowymi, nauczaniu gramatyki i słownictwa. Studenci uczą się formułować cele lekcji, polecenia, redagować konspekty lekcji. Ćwiczenia mają często formę symulacji fragmentów lekcji, opierają się na analizie stosowanych obecnie w nauczaniu języka francuskiego podręczników zależnie od grupy wiekowej i poziomu zaawansowania. Stanowią ważny element przygotowania studentów do praktyk pedagogicznych w gimnazjum i liceum.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne i tematyka zajęć:

1. Kompetencja komunikacyjna i jej części składowe wg ESOKJ - przypomnienie.

2. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu (zasady nauczania, etapy pracy, rodzaje ćwiczeń).

3. Praca z autentycznymi nagraniami audio i wideo; wykorzystanie piosenek na lekcji języka obcego.

4. Rozwijanie sprawności rozumienia tekstu pisanego (zasady nauczania, etapy pracy, rodzaje ćwiczeń).

5. Rozwijanie sprawności mówienia (zasady nauczania, etapy pracy, rodzaje ćwiczeń).

6. Ćwiczenia komunikacyjne. Zbliżanie komunikacji w klasie do komunikacji autentycznej.

7. Rozwijanie sprawności pisania(zasady nauczania, etapy pracy, rodzaje ćwiczeń).

8. Jak wykorzystać na lekcji pisane teksty autentyczne? (kryteria wyboru tekstów, rodzaje dokumentów autentycznych, cele i ćwiczenia w pracy nad tekstami autentycznymi)

9. Rozwijanie kompetencji interkulturowej.

10. Jak nauczać gramatyki? Etapy konceptualizacji.

11. Nauczanie słownictwa.

12. Analiza podręczników do nauki języka francuskiego.

13. Obserwacje lekcji.

14. Planowanie lekcji

Bibliography: (in Polish)

COURTILLON J., " L'enseignement des langues peut-il échapper a la routine ? ", le FDM no 285, 40-43

COURTILLON J., Élaborer un cours de FLE, Paris : Hachette, 2003

CUQ J-P, GRUCA I., Cours de didactique du frnaçais langue étrangere et seconde, Grenoble : PUG, 2002

GALISSON, COSTE, Dictionnaire didactique des langues

KOMOROWSKA H., Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2001

KRZEMIŃSKA W., KWOLEK J., Planifier ses cours de français, C&D, Kraków, 1994

PORCHER L., L'enseignement des langues étrangeres, Paris : Hachette, 2004

SHEILS, La communication dans la classe de langue, Ed. Du Conseil de l'Europe, Strasbourg, 1991

TAGLIANTE Ch., La classe de langue, coll. Techniques de classe, CLE International, 1994

Un Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, Conseil de la Coopération Culturelle, Comité de l'Education, Division des Langues Vivantes, Strasbourg, http://www.culture2.coe.int/portfolio//documents/cadrecommun.pdf

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty kształcenia:

Po pozytywnym zakończeniu tego modułu student powinien posiadać umiejętność:

1. zintegrowanego nauczania sprawności językowych poprzez uwzględniające uwarunkowania psycholingwistyczne użytkownika języka dobór i przeprowadzenie aktywności i zadań językowych ;

2. rozwijania kompetencji komunikacyjnej uczniów przy użyciu technik zbliżających komunikację w klasie do komunikacji autentycznej ;

3. stosowania podejścia indukcyjnego w nauczaniu gramatyki ;

4. wprowadzania, ułatwiania zapamiętywania i utrwalania słownictwa obcojęzycznego ;

5. doboru i właściwego wykorzystania dokumentów autentycznych na lekcji ;

6. wyboru podręcznika do nauki języka francuskiego z uwzględnieniem kontekstu nauczania ;

7. krytycznego obserwowania lekcji języka francuskiego ;

8. formułowania celów lekcji oraz poleceń ; planowania lekcji/sekwencji dydaktycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody formy oceny pracy studenta:

Warunki zaliczenia: obecność, zapoznanie się z podanymi lekturami, zaliczenie testu teoretyczno-praktycznego, opracowanie dwóch fiszek praktycznych dot. pracy z materiałem autentycznym oraz jednego pełnego konspektu lekcji.

Forma zaliczenia : na ocenę

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Radosław Kucharczyk
Group instructors: Radosław Kucharczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail or grading
Seminar - Pass/fail or grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)