Kultura audiowizualna Azji Południowej (sztuki performatywne)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-IN-KAAP-OG(Z) |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura audiowizualna Azji Południowej (sztuki performatywne) |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Wydział Orientalistyczny - przedmioty ogólnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z uszczegółowioną wiedzą na temat kultury audiowizualnej Azji Południowej, z uwzględnieniem wiedzy o tradycyjnych formach sztuki (teatr, taniec, muzyka), które mają wpływ na współczesną kulturę audiowizualnaą |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z uszczegółowioną wiedzą na temat kultury audiowizualnej Azji Południowej, z uwzględnieniem wiedzy o tradycyjnych formach sztuki (teatr, taniec, muzyka), które maja wpływ na współczesną kulturę audiowizualną. |
Pełny opis: |
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z uszczegółowioną wiedzą na temat kultury audiowizualnej Azji Południowej, z uwzględnieniem wiedzy o tradycyjnych formach sztuki (teatr, taniec, muzyka), które mają wpływ na współczesną kulturę audiowizualna. Przedstawione zostaną podstawowe reguły rządzące sztuką teatralną/sceniczną, jak również najważniejsze formy indyjskiego teatru (plus muzyczno-taneczne prezentacje). |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Byrski, Maria Krzysztof, "Dramat staroindyjski. Bhasa - Kalidasa", Wrocław 2017 Grabowska Barbara, Bożena Śliwczyńska, Elżbieta Walter, "Z dziejów teatru i dramatu bengalskiego", Warszawa 1999 Richmond Farley, Darius Swann, Philip Zarrilli, "Indian Theatre. Traditions of Performance", Delhi 1993 Śliwczyńska Bożena, "Tradycja teatru świątynnego kudijattam", Warszawa 2009 |
Efekty uczenia się: |
K_W01 ma pogłębioną wiedzę szczegółową (obejmującą terminologię, teorię i metodologię) z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub filozofii i religioznawstwa lub historii K_W02 ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultur Azji Południowej (z zakresu kultury i literatury lub języka lub filozofii i religii lub historii i zagadnień społeczno-politycznych) w perspektywie porównawczej K_W03 ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultur Azji Południowej (z zakresu kultury i literatury lub języka lub filozofii i religii lub historii i zagadnień społeczno-politycznych) K_W04 ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę o wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski) K_W06 zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania różnych wytworów kultury Azji Południowej właściwe dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie językoznawstwa lub literaturoznawstwa i studiów nad kulturą lub filozofii i religioznawstwa lub historii K_W07 zna i rozumie rodzimą tradycję naukową (metody analizy, interpretacji i wartościowania) wybranych krajów Azji Południowej K_W08 ma orientację we współczesnym życiu kulturalnym Azji Południowej K_W10 ma obszerną, pogłębioną wiedzę o strukturach i relacjach społecznych oraz zachowaniach społeczno-kulturowych w Azji Południowej w zakresie warunkującym profesjonalną werbalną komunikację społeczną i interkulturową K_W11 zna i rozumie zasady prawa autorskiego oraz zarządzania wytworami własności intelektualnej K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie krytyczne sądy K_U02 potrafi wskazać źródła różnic kulturowych krajów Azji Południowej, również na podstawie materiałów źródłowych K_U03 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz rozwijać zdolności pozwalające na osiągnięcie kariery zawodowej K_U06 potrafi posługiwać się pojęciami z dziedziny filozofii i religii wybranego regionu w celu analizowania i interpretowania zjawisk religijnych, motywów etycznych i zachowań ludzkich, a także różnic między kulturami K_U07 potrafi wykryć związki między kształtowaniem się idei filozoficznych i religijnych wybranego regionu a procesami społecznymi, kulturalnymi i gospodarczymi K_U08 potrafi czytać, analizować i interpretować zaawansowane teksty literackie i inne dzieła twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) Azji Południowej, prawidłowo umieszczając je w kontekście kulturowym K_U09 umie porównać i dogłębnie przeanalizować zależności między wybranymi tekstami literackimi i innymi dziełami twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) Azji Południowej a zagadnieniami tradycji i współczesności K_U10 potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych wytworów kultury Azji Południowej w sposób właściwy dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie językoznawstwa lub literaturoznawstwa K_U11 potrafi zanalizować najważniejsze zjawiska z zakresu historii/sytuacji społeczno-politycznej/językowej/kulturowej Azji Południowej K_U12 potrafi ocenić, wyselekcjonować i objaśnić najważniejsze wytwory współczesnej kultury Azji Południowej K_U18 posiada pogłębioną umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Indii w języku polskim oraz w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski) z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Azji Południowej K_K04 potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej K_K05 jest otwarty na nowe idee i nurty i odmienność kulturową K_K06 ma świadomość odmienności wynikającej z różnorodności kulturowej, religijnej i filozoficznej i jej wpływu na kształtowanie się postaw społecznych i politycznych oraz procesów gospodarczych K_K07 rozumie problematykę etyczną i odpowiedzialność związaną z przekazywaniem wiedzy o Azji Południowej K_K08 rozumie i docenia wartość tradycji i spuścizny kulturowej własnej oraz Azji Południowej K_K09 dostrzega potrzebę wzbogacenia swojej tradycji o pozytywne wartości filozoficzno-społeczno-kulturowe Azji Południowej, traktuje kulturową synergię jako wartość dodaną K_K10 aktywnie działa na rzecz wzajemnego zrozumienia i efektywnej komunikacji międzykulturowej, współpracy kulturalnej i gospodarczej, kontaktów na gruncie własnym i w Azji Południowej K_K11 aktywnie działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej oraz najważniejszych wytworów współczesnej kultury Azji Południowej |
Metody i kryteria oceniania: |
- kontrola obecności - aktywność na zajęciach - zaliczenie ustne (trzy pytania) |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Śliwczyńska | |
Prowadzący grup: | Bożena Śliwczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.